TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėdoje - NATO krovinių siunta

2010 06 07 0:00
Per Klaipėdos uostą jau gabenami NATO šalių nekariniai kroviniai Afganistanui.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Birželio pradžioje Klaipėdos uoste iškrauta pirmoji bandomoji NATO šalių nekarinių krovinių siunta. Perimti dalį šių krovinių Lietuvos verslas rūpinosi jau ne vieną mėnesį.

LŽ turimomis žiniomis, gegužės 2 dieną per AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) valdomą Jūrų perkėlos terminalą iš Vokietijos Zasnico uosto buvo atplukdyti 24 jūriniai konteineriai (TEU) NATO nekarinių krovinių. Jie buvo gabenami ant geležinkelio platformų.

Tiesa, nei terminalo operatoriaus, nei keltus valdančios "DFDS Lisco" atstovai negalėjo patikslinti, kokie tai buvo kroviniai. "Tai suprantama, nes ši informacija yra pusiau konfidenciali. Kita vertus, kroviniai gabenami uždaruose konteineriuose, jie yra nekariniai, turi konkrečius siuntėjus ir gavėjus. Todėl nei vežėjai, nei krovos darbus vykdančios bendrovės atstovai nė nežino, kokius krovinius jie plukdo ar perkrauna", - sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Marketingo direktorius Artūras Drungilas.

Užsienio reikalų ministerija (URM) tokią informaciją taip pat nei patvirtino, nei paneigė. "Tai gana jautri informacija, kuri paprastai nėra komentuojama", - sakė URM atstovas spaudai Rolanas Kačinskas. Jo teigimu, šiemet Lietuva kitoms NATO šalims aktyviai pristatė savo galimybes vykdyti Tarptautinėms saugumo paramos pajėgoms (ISAF) skirtą krovinių tranzitą.

Sukurta tarpinstitucinė darbo grupė, nagrinėjanti ir teikianti pasiūlymus dėl tolesnių veiksmų, jos veikloje dalyvauja ir Lietuvos verslo atstovai. NATO šalys aktyviai domisi tranzito per Lietuvą galimybėmis, o drauge ir vykdo bandomuosius vežimus.

Neoficialiomis LŽ žiniomis, antrojoje birželio pusėje tokios pačios apimties NATO krovinių - 24 TEU - bandomoji siunta taip pat per Vokietiją turėtų būti atplukdyta į Klaipėdą iš Didžiosios Britanijos.

Praėjusią savaitę Vilniuje viešėjęs Vokietijos užsienio reikalų ministerijos valstybės ministras Werneris Hoyeris sakė neatmetąs galimybės, kad vokiškų NATO krovinių srautas per Lietuvą gali padidėti. "Nesu susipažinęs su jokiais planais apie krovinių srauto didinimą. Diskutuojame tiek su Lietuva, tiek ir kitomis susijusiomis valstybėmis, tačiau labai svarbu, kad mes turėtume tokią logistinę galimybę", - po Baltijos jūros regiono valstybių vyriausybių vadovų susitikimo vykusioje spaudos konferencijoje pareiškė Vokietijos pareigūnas.

Geležinkeliu per Baltarusiją

Lietuva siekia, kad NATO šalių, o konkrečiai Vokietijos, krovinių per jos teritoriją būtų vežama daugiau. Naujų perspektyvų šioje srityje atveria atsiradusi galimybė krovinius Tarptautinėms saugumo paramos pajėgoms (ISAF) gabenti tranzitu per Baltarusiją.

Uosto verslininkų raginamos krašto institucijos ieško būdų, kaip pritraukti į Klaipėdą NATO krovinių.

Šių metų pradžioje pradėjo galioti NATO susitarimai su tranzito šalimis, kurie sudaro galimybę gabenti į Afganistaną civilinės paskirties krovinius geležinkeliais šiaurine tiekimo linija (LOC) per Rusiją, Baltarusiją, Ukrainą ir Kazachstaną.

Vasarį vykusiame NATO logistikos specialistų susitikime pateiktas Lietuvos pasiūlymas, jog NATO konteineriai gali būti atplukdomi į Klaipėdos uostą ir išgabenami Lietuvos geležinkeliais. Bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" jau pateikė pasiūlymą gabenti krovinius pigiau (maždaug 2 tūkst. dolerių mažesne kaina už konteinerį) nei siūlo latviai.

Kovo pabaigoje NATO karinių jūrų pajėgų ir Europos karinių struktūrų atstovai Klaipėdos uoste aiškinosi galimybes nekarinius NATO krovinius į Afganistaną gabenti per Lietuvą. Pasiūlymus NATO žadėjo pateikti trims Klaipėdos krovinių gabenimo bendrovėms. Tarp pretendentų krauti NATO konteinerius minėtos įmonės Klaipėdos konteinerių terminalas ir "Klaipėdos Smeltė". Taip pat buvo svarstoma galimybė iš Vokietijos keltų linijomis krovinius atplukdyti į Jūrų perkėlos terminalą.

Klaipėdos uoste per mėnesį galėtų būti papildomai kraunama po kelis tūkstančius konteinerių. Kroviniai iš Klaipėdos į Afganistaną gali būti gabenami per Baltarusiją, Kazachstaną, arba alternatyviu keliu - per Latviją, aplenkiant Baltarusiją.

Gegužės pabaigoje Gardine vykusiame Baltarusijos ir Lietuvos prekybos ir ekonominio bendradarbiavimo komisijos susitikime Baltarusija pareiškė norinti, kad Afganistane dislokuotoms pajėgoms skirti nekariniai kroviniai iš Klaipėdos uosto būtų vežami per jos teritoriją. "Kalbant apie nekarinių krovinių tranzitą, jis bus ir toliau formuojamas, ir esame pasirengę prisijungti", - sakė Baltarusijos transporto ir ryšių ministro pavaduotojas Nikolajus Verchovecas. Pasak jo, kalbama apie nekarinių krovinių transportavimą iš Klaipėdos uosto į Afganistaną per Baltarusiją.

Gretimos šalies atstovo teigimu, šiuo metu yra problemų dėl elektroninio tokių krovinių deklaravimo, tačiau jų sprendimas yra Baltarusijos transporto ir komunikacijos ministro kompetencija. N.Verchovecas sakė tikįs, kad ši problema bus išspręsta artimiausiu metu.

Latvijos uostų maitintojai

Daug NATO krovinių tranzitu gabenama per Latvijos uostus, o šios valstybės pareigūnai yra sakę, kad Rygos gauta nauda iš krovinių tranzito jau viršijo dėl Latvijos karių dalyvavimo NATO vadovaujamoje misijoje Afganistane patiriamas išlaidas.

Latvijos spauda praėjusią savaitę tikino, kad Ryga lieka pagrindiniu perkrovimo tašku, į kurį nukreipiami NATO, pirmiausia JAV civilinės paskirties kroviniai į Afganistaną. Tai leidiniui "Biznes&Baltija" pareiškė NATO generalinis sekretorius Andersas Fogas Rasmusenas, praėjusią savaitę dalyvavęs Latvijoje vykusiame NATO forume.

Leidinio teigimu, kol kas nė nekalbama apie tai, kad Talinas arba Klaipėda galėtų perimti amerikiečių konteinerių tranzitą, nors Lietuva ir Estija esą aktyviai siekia juos perimti iš Rygos uosto.

Latvija neslepia, kad NATO krovinių krova labai svarbi jos ekonomikai. Nuo 2009 metų balandžio iki šių metų balandžio Rygos uoste perkrauta daugiau kaip 11 tūkst. amerikietiškų konteinerių (TEU). Vieno TEU perkrovimas Latvijos ekonomikai duoda 400-500 eurų pajamų.

Iki šių metų pabaigos JAV planuoja savo civilinius krovinius siųsti per Rygą į Afganistaną dabartine apimtimi - maždaug po 700 konteinerių per savaitę. Tai neseniai po susitikimo su JAV gynybos ministro pavaduotoju pranešė Latvijos gynybos ministras Imantas Liegis. Ministras asmeniškai rūpinosi, kad NATO kroviniai keliautų per Rygos uostą. Kokia bus šių krovinių apimtis kitais metais JAV kol kas nenusprendė.

NATO forumo metu Rygos pilyje surengtoje spaudos konferencijoje NATO generalinis sekretorius A.F.Rasmusenas atsakydamas į klausimą, kokia tikimybė, kad NATO krovinius perims krauti Talinas arba Vilnius, teigė, jog Ryga išliks NATO krovinių krovos punktu. A.F.Rasmusenas kalbėjo: "Esame dėkingi Latvijai už tai, kad ji suteikė savo uoste krovos, mūsų operacijai Afganistane paremti, galimybę. Džiaugsimės, jeigu tai padeda ir padės jūsų šalies ekonomikai atsigauti." O

paklaustas, ar Talinas arba Vilnius gali perimti dalį šių konteinerių krovos, jis teigė: "Negalima atmesti jokios įvykių eigos galimybės, bet šiuo metu būtent Ryga lieka NATO krovinių perkrovimo taškas."

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"