TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėdoje pildosi estų svajonės

2011 05 02 0:00
Vakarų Baltijos laivų statykloje į vandenį bus nuleista net keliolika pagal estų ir lietuvių inžinierių projektą sukurtų daugiafunkcių laivų.
Vidos Bortelienės nuotrauka

Estijos koncerno "BLRT Grupp" valdomos laivų įmonės Lietuvoje apkrautos darbu 100 procentų, nes suvienytos kelių įmonių techninės galimybės ir komercinės sąlygos traukia laivų savininkų dėmesį.

Vakarų laivų gamyklos antrinėje įmonėje Vakarų Baltijos laivų statykloje pradėta dviejų daugiafunkcių laivų statyba. Įvykiui pažymėti buvo surengta sėkmės, arba kylio padėjimo, ceremonija. Renginyje dalyvavo Estijos ambasadorius Lietuvoje Tiit Mader, jis savo tautiečius ir lietuvius sveikino Estijos vyriausybės vardu. "Trejus metus stebiu didelius BLRT darbus ir kaip dvi suvienytos į vieną kompaniją įmonės siekia išgyventi ir eiti į priekį kartu", - kalbėjo ambasadorius apie Vakarų laivų gamyklos pernai nupirktą "Baltijos" laivų statyklą.

Vakarų laivų gamykla pastaraisiais metais taip dažnai kviečia šalies ir miesto valdžios atstovus į laivų statybos pradžios ir pabaigos iškilmes, kad tai tapo kasdieniu uostamiesčio ekonomikos reiškiniu. Galbūt todėl jų šventėje šįkart nebuvo matyti.

Dvyniai - serijos pradžia

Skirtingai nei kiti užsakymai, šis reikšmingas tuo, kad koncernas "BLRT Grupp" laivus stato ne kitiems, o sau ir investuoja į projektą 20 mln. eurų (70 mln. litų). Kelti koją į kiek lengvesnį laivų operatorių verslą koncerną pastūmėjo pragmatizmas ir kompanijos vardo įtvirtinimas Baltijos regiono laivų statybos rinkoje.

Pasak "BLRT Grupp" valdybos pirmininko Fiodoro Bermano, laivų statyba nuo koncepcijos sukūrimo iki laivo nuleidimo į vandenį - tikslas, kurio koncernas siekė kelerius metus. "Dabar mūsų svajonių idėją gali įkūnyti suvienyta dviejų įmonių kompanija - Vakarų Baltijos laivų statykla, turinti stiprų inžinerijos padalinį. Mūsų statomi daugiafunkciai laivai tam tikra prasme - idealūs, nes jie kuriami atsižvelgiant į kitų laivų eksploatacijos patirtį ir specialistų, kurie laivais plaukioja 10 ir daugiau metų, pastabas. Todėl jie bus labai ekonomiški ir efektyvūs. Krizė nesitęs visą laiką, krovinių gabenimų jūra mastas augs, tokių laivų serija atsiras labai laiku", - pažymėjo F.Bermanas.

Pirmojo daugiafunkcio laivo statybos darbai truks 12 mėnesių. Antrasis laivas užsakovui bus atiduotas trimis mėnesiais vėliau. Jie bus naudojami biriems ir generaliniams kroviniams, taip pat medienai bei pavojingiems kroviniams gabenti. Laivų ilgis - 89,9 metro, plotis - 14,5 metro, grimzlė - 5,63 metro. Greitis sieks daugiau kaip 11 mazgų, jo svoris (dedveitas) - 4600 tonų. Laivo statybos priežiūrą atliks klasifikacinė bendrovė "Lloyd's Registrer".

Šiuo metu Vakarų Baltijos laivų statykla įgyvendina dar kelis labai skirtingus projektus. Statomi du ekologiški vilkikai Suomijos kompanijai "Svitzer AS", taip pat du keltai nuolatiniam užsakovui, bendrai norvegų ir lietuvių įmonei "Fiskerstrand BLRT AS". Garsiai pasaulyje danų kompanijai "Rohde Nielsen A/S" statomas specialus laivas dugno gilinimo darbams Mozambike, žvejybiniai traleriai kompanijoms "Liegruppen Fiskeri AS" ir "Karstensens Skibsvrft AS", taip pat baržos kompanijai "EuroStyle Ltd".

Pernai pradėtas didžiausias pasaulyje suskystintomis dujomis varomas keltas, kuris plaukios Norvegijos fiorduose. Šio projekto vertė - 163,6 mln. litų. Tai vienas stambiausių laivų statybos projektų Lietuvoje.

Atsispyrė nuo dugno

"Sunku atsakyti, baigėsi krizė ar ne. Prognozuoti, kas bus pasaulyje, - neįmanoma. Lietuva, Latvija ir Estija priklauso nuo pasaulio vystymosi, nuo makroekonomikos. Mes turime savo strategiją ir krizės piką įveikėme, atsispyrėme nuo žemiausio taško. Turime įdomių ir sudėtingų projektų, kuriuos darome arba esme numatę pradėti. Jūrų laivybos ir laivų statybos sunkmečiai atėjo ne vienu metu. Ta krizė, į kurią laivų statyba pateko 2009-2010 metais, dar nėra pasibaigusi", - kalbėjo F.Bermanas, atsakydamas į klausimą, ar statomi laivai rodo regiono ekonomikos atsigavimą. Pasak estų pramonės lyderio, nė vieno žingsnio koncernas nežengia spontaniškai, verslas plėtojamas etapais papildant vienas kitą.

"Kai sugalvojome laivybos projektą prieš trejus metus, pamažu nusipirkome 4 analogiškus laivus. Jie nėra nauji, tik modernizuoti. Šie du, statomi Klaipėdoje, bus labiau ekonomiški. Jeigu kils būtinybė juos parduoti, parduosime, jeigu ne - laivų operatorius bus koncerno įmonė "MPV managment". Tokia laivų savininkų praktika - jeigu naudinga laivą parduoti, parduodi ir sau užsisakai naują. Šią pradėtą seriją gali sudaryti 10-20 laivų. Mūsų sukurta sistema gera tuo, kad leidžia pasinaudoti situacija, kuri yra rinkoje.

Pirmieji laivai - be ledo klasės, tačiau pastarųjų metų žiemos rodo, kad ledo klasės laivų poreikis irgi didės. Ateityje galbūt statysime ir tokių. Šie gal kiek brangesni negu būsimi serijos laivai, nes mums nemažai kainavo projektinės dokumentacijos parengimas, juose bus sudėta geriausių Europos gamintojų įranga. Vėliau viskas priklausys nuo užsakovo - jeigu jis norės ko nors papildomai - ledo klasės, galingesnio variklio - sąmata išaugs. Jeigu norės pigesnių įrenginių ir ne tokio pajėgaus variklio, kaina mažės", - apie verslo pobūdį LŽ pasakojo F.Bermanas.

Po to, kai pernai Vakarų laivų statykla įsigijo "Baltijos" laivų statyklą, koncernas priėmė strateginį sprendimą dėl veiklos krypčių. Klaipėdoje statomi dideli laivai nuo pradžios iki pabaigos, gaminami laivų korpusai ir blokai. Taline lieka mažųjų laivų iš plieno ir aliuminio bei didžiųjų laivų antstatų gamyba.

"Sąlygos mūsų verslui Klaipėdoje - idealios. Buvę savininkai "Baltijoje" statė tik blokus, 62 tūkst. tonų per metus, nes to reikėjo Odensės laivų statyklai. Daugiau tokio užsakovo nebus, todėl mes pereiname prie laivų statybos "iki rakto". Inžinerijos ir kūrybiniu požiūriu esame lankstesni ir labiau konkurencingi negu iki šiol veikusi laivų statykla. Visų suvienytų mūsų įmonių sinergija, veikimas kartu, sukuria prielaidas verslo sėkmei", - kalbėjo "BLRT Grupp" valdybos pirmininkas.

Be 23 Vakarų laivų gamyklos įmonių Lietuvoje, koncerną sudaro 50 įmonių, kurios veikia visame regione. Lietuvos įmonėse dirba apie 1850 žmonių, visame koncerne yra apie 4000 darbuotojų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"