TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėdoje sukurtas technikos šedevras

2009 06 29 0:00
Keturios unikalios "kojos" turės išlaikyti daugiau kaip 6000 tonų sveriantį laivą.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Statydama sudėtingiausių pasaulio įrenginių penketui priskiriamą laivą "WindLift1" Klaipėdos bendrovė Vakarų laivų gamykla tapo milžiniško Europos energetikos projekto dalyve.

Vakarų laivų gamykla (VLG) sulysusios uostamiesčio pramonės fone atrodo taip, lyg būtų įgijusi imunitetą ekonomikos depresijai. Vien šiemet, kai daugelį panašių įmonių rinkoje apėmė gamybinė sausra, Estijos koncernui "BLRT Grupp" priklausanti VLG atšventė net keletą įvykių, susijusių su jos verslo pakilimu.

Sunkiems ir negabaritiniams kroviniams skirto laivo "WindLift1" vardynos, vykusios praėjusią savaitę, buvo išskirtinis uosto renginys - laivų gamintojai tapo alternatyvios energetikos verslo dalyviais. Jaunos Vokietijos kompanijos "BARD Engineering GmbH" užsakymu Klaipėdoje pastatytas laivas "WindLift1" plukdys ir sumontuos 80 vėjo generatorių (400 megavatų vėjo jėgainių parko įrangą) už 100 kilometrų nuo kranto Šiaurės jūroje.

Šį milijardu eurų vertinamą projektą finansavusio banko "Unit Credit" atstovo teigimu, kompanija BARD pademonstravo, kad yra rinkos pionierė. O VLG, pasitelkusi daugelio Europos šalių specialistus, kartu su šiuo unikaliu laivu "išplaukė" į pasaulinius vandenis.

Šventės kiekvieną mėnesį

Iki šiol beveik visa VLG produkcija būdavo susijusi su metalu, laivyba ir naftos gavybos verslu jūroje - klaipėdiečiai stato naftos platformas.

Metų pradžioje VLG antrinė Vakarų laivų remonto įmonė baigė laivo "Thorshovdi" konversiją. Konteinerius plukdęs norvegų laivas buvo perdarytas į krilio (smulkių krevečių) perdirbimo fabriką. Pasaulyje tokio tipo laivai dar tik pradedami statyti. Be "Thorshovdi", kuris yra pats didžiausias žvejybos laivas Norvegijoje, kiti 2 pertvarkomi laivai gerokai mažesni. "Thorshovdi" konversija kainavo apie 44 mln. litų. Tai buvo didžiausias laivų remonto projektas nuo pat įmonės įkūrimo.

Kovą antrinė bendrovė Vakarų laivų statykla Alandų salų vyriausybės užsakymu "iki rakto" baigė ledo klasės keleivinio kelto statybas. Šio projekto, į kurį buvo įtrauktos ir kitos VLG grupės įmonės, vertė - 30 mln. litų.

Taip pat kovą VLG Vilniuje atidarė karšto cinkavimo gamyklą. Į ją investuota daugiau kaip 26 mln. litų. Iki tol nemaža dalis Lietuvos metalo konstrukcijų gamintojų savo produkciją cinkuodavo Lenkijoje, nes Lietuvoje to daryti nebuvo galimybių.

Gegužę Vakarų laivų remonto įmonė baigė vieną stambiausių laivų modernizacijų šiais metais - naftos platformas prižiūrintis laivas "Sentinel" šiomis dienomis turėtų išplaukti iš Klaipėdos į Šiaurės jūrą.

Perspektyva - vėjo energetika

Vakarų laivų statykla sutartį dėl unikalaus laivo statybos su Vokietijos kompanija "BARD Engineering GmbH" pasirašė prieš dvejus metus. Tai didžiausias įmonės darbas per 10 metų jos istoriją. Projekto vertė siekia daugiau kaip 150 mln. litų. Laive, kuris skirtas plaukioti Šiaurės jūroje, dirbs 50 žmonių personalas. Jame sumontuotos įvairios vėjo jėgainių parkui reikalingos elektronikos, hidraulinės, navigacinės ir kitos sistemos, įrengti degalų rezervuarai, sraigtasparnių aikštelė, kranai. Iš viso panaudota apie 4900 tonų plieno.

Kiekvienas "WindLift1" statybos etapas buvo tikras išbandymas, nes tai vienas pirmųjų tokio tipo laivų Europos laivų statybos istorijoje. Prieš šio labai specifinio 101,8 metro ilgio ir 36 metrų pločio laivo statybos prisidėjo daugybė aukštos kvalifikacijos specialistų iš Vokietijos, Olandijos, Estijos, Ukrainos ir kitų šalių. Kartu su VLG grupės įmonėmis dirbo daugiau kaip 30 subrangovų kompanijų. Laivą montuoti padėjo pramoniniai alpinistai ir narai.

"Manau, kad pats didžiausias mūsų laimėjimas - įgyta neįkainojama patirtis. Komanda puikiai susidorojo su iškelta užduotimi. Atsinaujinanti energetika - aktuali tema visame pasaulyje, o koncernas "BLRT Grupp" suinteresuotas dalyvauti šioje diskusijoje. Kartu su laivu "WindLift1" ir transformatorine platforma mes statome jūros vėjo turbinų pamatus. Be to, stengiamės neatsilikti nuo pasaulinės tendencijos plėtoti alternatyvius energijos šaltinius ir jau sudarėme keletą puikių sutarčių, susijusių su vėjo energetika", - kalbėjo koncerno valdybos pirmininkas Fiodoras Bermanas.

"Tokio masto projektas tikrai įeis ne tik į įmonės, bet ir į visos Lietuvos laivų statybos istoriją", - įsitikinęs VLG vadovas Arnoldas Šileika.

Pernai VLG apyvarta siekė 401 mln. litų. Šiemet baigti ar baigiami darbai, vadovo manymu, padės išlaikyti 2008 metų finansinius rodiklius. O tolesnis laivų statytojų noras - pakartoti tai, kas buvo pasiekta statant "WindLift1".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"