TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėdos ir Šventosios uostams ieškoma ES lėšų

2013 07 02 6:00
A.Vaitkus planuoja statyti pramoginį Šventosios uostą ES lėšomis. LŽ archyvo nuotrauka

Plačius Klaipėdos uosto užmojus riboja valstybinei infrastruktūrai skiriamų lėšų stygius.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) generalinis direktorius Arvydas Vaitkus teigia, kad per artimiausius 4-5 metus uoste numatyta atlikti darbų už pusę milijardo litų, tačiau neatidėliotiniems uosto poreikiams tenkinti jau dabar reikėtų apie pusantro milijardo litų investicijų. A.Vaitkus prasitaria, kad bręsta planai koreguoti Klaipėdos uosto plėtros iki 2030 metų programą ir dar kartą svarstyti ankstesnės Vyriausybės atmestą sumanymą pratęsti Klaipėdos uosto ribas į jūrą prie Melnragės. Šventosios pramoginiam uostui statyti tikimasi pritraukti Europos Sąjungos (ES) fondų lėšų.

ES parama keliems projektams

Pirmosios ES fondų investicijos į uosto infrastruktūrą, pasiekusios Klaipėdą per dvejus praėjusius ir šiuos metus, nesiekia 200 mln. litų. Už juos išgilintas uosto įplaukos kanalas, statoma keleivių ir krovinių terminalo infrastruktūra.

Verslininkai uosto valdytojams nuolat žeria priekaištų dėl menkos ES pinigų dozės į modernizuojamą jūrų kompleksą. Jie atkreipia dėmesį, kad KVJUD skolinimosi limitai senka, būtiniausių darbų sąmata – trumpėja, nors investicijų grąžos laikotarpis uoste trumpesnis nei kitose ūkio srityse.

Verslo nepasitenkinimą kelia Vyriausybės įpareigojimas KVJUD parengti suskystintų gamtinių dujų terminalo statybai reikalingą vietą. Ką tik baigti dujovežio stovėjimo duobės kasimo darbai, gilinant akvatoriją iki 16,5 metro, uosto biudžetui kainavo maždaug 80 mln. litų. Baiminamasi, kad tokių esą išlaidų gali daugėti.

Pasak uosto infrastruktūros skyriaus viršininko Vidmanto Paukštės, naujo ES finansinio laikotarpio paramos gali tikėtis 3-4 Klaipėdos uosto prioritetiniai projektai. Tai - Malkų įlankos gilinimas, kurio reikia konteinerių terminalo efektyvumui kelti ir kitų įmonių platesnei veiklai, didinančiai naujų krantinių apkrovimą.

Suprojektuotas, bet įšaldytas ES finansavimo laukiantis objektas - mažųjų ir pramoginių laivų prieplauka - sena skola savivaldybei už teritorijų mainus. Išgilinus uostą kanalas dažniau bus užnešamas smėliu, todėl kuo skubiau reikia įsigyti universalų laivą – žemsiurbę.

Be to, dėl Malkų įlankos krantinėje įsteigto botaninio draustinio, skirto trispalvio astro buveinei apsaugoti, svarstomas gamtosaugininkų siūlymas priešais šlaitą statyti krantinę, kuri uosto išlaidas gali padidinti 25 mln. litų.

Šventosios uostas be direktoriaus

Klaipėdos uostas jau antrą dešimtmetį įpareigotas rūpintis Šventosios pramoginio uosto atkūrimu. Jūrinį turizmą jame būtų galima plėtoti pastačius bangų mūšą sulaikantį 100 metrų ilgio molą, tačiau jam įrengti, įvairiais skaičiavimais, reikėtų apie 150 iki 200 mln. litų. Juos naujasis uosto vadovas tikisi gauti iš ES struktūrinių fondų naujuoju ES finansiniu laikotarpiu.

2011 metais išgilintą Šventosios uosto vidinę akvatoriją ir jachtų prieplauką gamta atskyrė nuo jūros – suverstas smėlio kalnas prie pat kranto smuko ir užvertė įplaukos kanalą. Latvių bendrovė BGS tąkart atsisakė dalies užmokesčio, nenorėdama tęsti bergždžio darbo. Jam baigti pasamdyta Palangos bendrovė „Alveta“. Tačiau ir jos darbu užsakovas liko nepatenkintas, abi ginčo šalys iki šiol bylinėjasi.

„Neseniai su uosto direkcijos vadovais surengėme ekskursiją į Šventosios uostą. Galiu tik konstatuoti, kad gamta padarė savo - supiltą smėlio kalną prie pietinio molo jūra nuplovė. Jūra pasijuokė iš atliktų darbų“, - ankstesnės uosto vadovybės sprendimus kritikavo A.Vaitkus.

Pagal Susisiekimo ministerijos patvirtintą naują KVJUD struktūrą, kuri keisis rudenį, nebeliks Šventosios uosto direktoriaus etato, įsteigto prieš trejus metus. Tačiau A.Vaitkus neatmeta galimybės, kad ateityje kokia nors nauja pareigybė Šventosios uosto reikalams tvarkyti bus sukurta.

Šiuo metu rengiamas techninis Šventosios uosto atkūrimo projektas, vyksta aibė parengiamųjų darbų, todėl dėl koordinatoriaus pareigybės poreikio bus tariamasi su projektuotojais.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"