TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėdos jachtoms trūksta krantinių

2008 06 21 0:00
Smiltynės jachtklubas su Pilies uostu ne konkuruos, o tik jį papildys jūriniam miestui būtinomis paslaugomis.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Verslininkų ketinimus uostamiestyje plėtoti vandens turizmo verslą stabdo ilga planavimo procedūrų vilkstinė.

Laisvalaikio ant vandens mada jau pasiekė ir Lietuvą. Daug pasiturinčių šeimų pirmenybę teikia ne naujam automobiliui, o plaukiojimo priemonei - kateriui ar jachtai. Šis brangus pomėgis suklestėjo taip greitai, kad naujų prieplaukų kūrimas nespėjo įveikti net planavimo stadijos.

Šiuolaikiškų rekreacinių uostų tinklą, skirtą ne tik užsienio svečiams, bet ir mūsų šalies žmonių poilsiui, pajūrio savivaldybės planuoja sukurti per artimiausią penkmetį. Nauja vandens turizmo paslaugų infrastruktūra apimtų Klaipėdos pilies, Smiltynės, Kintų, Drevernos, Nidos, Preilos, Juodkrantės vietoves, Palangos ir Šventosios uostus.

Klaipėdoje jachtų laikymo vietų plotą numatoma praplėsti dvigubai ir dviejuose uostuose sutalpinti iki 400 mažųjų laivų. Sunkiausi čia net ne finansiniai reikalai, o projektavimo formalumai. Vienur itin atidžiai saugomas kultūrinis paveldas, kitur - gamta.

Vienas operatorius

Vasarą išsinuomoti krantinę laivui uostamiestyje išties sudėtinga. Klaipėdoje veikiančiuose dviejuose jachtklubuose, naujajame Pilies ir istoriniame Smiltynės, tenka talpinti ir nuolatinių klientų, ir atplaukiančių turistų jachtas. Pirmajame visu smarkumu vyksta kapitalinė krantinių rekonstrukcija, kurią numatoma baigti iki 2009 metų vasaros, o antrasis, pasenęs moraliai ir fiziškai, net neprasiskynė kelio iki naujų statybų.

Kadangi Smiltynės jachtklubą įsigijusi bendrovė "Dommo Nerija" užsiima tik nekilnojamojo turto verslu, su Pilies uosto operatore, bendrove "Klaipėdos laivų remontas", permainų laikotarpiu nuspręsta bendradarbiauti ir paslaugas laivų klientams sutelkti vienose rankose.

"Gegužę išnuomojome Klaipėdos laivų remontui Smiltynės jachtklubo krantines trejiems metams, tačiau nemanau, kad ir vėliau konkuruosime. Klaipėdoje būtina sukurti europinio standarto paslaugas jūrų turistams, kuo greičiau spręsti mažųjų laivų ir jachtų laikymo klausimus. Mūsų misija - pastatyti modernų jachtklubą", - LŽ aiškino "Dommo Nerija", priklausančios investicinės bendrovės "Invalda" įmonių grupei, Klaipėdos padalinio vadovas Vladas Šėporaitis.

Smiltynės jachtų uoste, užimančiame su prieplaukomis 4 hektarų teritoriją, telpa iki 100 jachtų ir pramoginių katerių. Po rekonstrukcijos jo baseine tilps dvigubai daugiau jachtų.

V.Šėporaitis pripažįsta, kad buriuotojai net dabar, kai vyksta Pilies uosto plėtros darbai, mieliau renkasi miesto centrą. Smiltynės jachtklubas turės išsiskirti kitokiomis paslaugomis, ypač ne sezono metu. Pavyzdžiui, laivybos priemonių komercine ekspozicija, pomėgių klubais, konferencijų organizavimu unikalioje vietoje.

Planuoja dvejus metus

Per pusantrų metų nuo projektavimo procedūrų pradžios "Dommo Nerija" jau atsidūrė ties biurokratine pusiaukele ir kitus reikiamus parašus tikisi surinkti greičiau - iki šių metų spalio. Kadangi Smiltynės jachtklubas patenka į Kuršių nerijos nacionalinio parko ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos interesų lauką, detaliojo plano sprendiniai derinami ne tik su savivaldybe, bet ir su šiomis institucijomis.

Prieš 80 metų įrengtas ir tik vieną kartą 1974 metais rekonstruotas Smiltynės jachtklubas tarybinio laikotarpio paveldu visiems bado akis. Iš Lietuvos sporto draugijos "Žalgiris" 2006 metais nupirkusi šį objektą, "Dommo Nerija" buvo kupina optimizmo ir tikėjosi investicinį projektą įgyvendinti per artimiausius trejus metus.

"Prieštarauti niekas neprieštarauja, bet, pavyzdžiui, į miesto Teritorijų planavimo komitetą projektuotojai ėjo jau trečią kartą. Mes jau pateikėme paraišką Europos Sąjungos paramai krantinių statyboms, visus darbus numatome pradėti kitais metais, - atsakydamas į "Lietuvos žinių" klausimą, kas stabdo planus, kalbėjo V.Šėporaitis, pagaliau sulaukęs Teritorijų komiteto narių pritarimo su pastabomis. Pasak investuotojo, krantinėms prašoma 35 mln. Lt, kranto objektų preliminari vertė - 65 mln. Lt.

Smiltynės jachtklubą projektuoja konkursą laimėjusi Islandijos ir Lietuvos kapitalo įmonė "Arso". Jauni projektuotojai sakė, kad šalia Kuršių marių bus įrengtas iki 200 numerių viešbutis buriuotojams, 270 vietų konferencijų salė, šiuolaikiška jachtų aprūpinimo infrastruktūra.

Po rekonstrukcijos Smiltynės jachtų uostas galės priimti iki 200 jachtų, katerių. Visi šlaite įrengti pastatai neviršys 10 metrų aukščio ir bus apželdintais stogais. Saugant aplinką nuo taršos ketinama įrengti specialią degalinę kateriams ir atsisakyti dabartinės praktikos, kai degalai yra atgabenami nedidelės talpos įvairioje taroje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"