TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėdos pilies uostas kvies visus

2011 07 25 0:00
Bendrovės "Klaipėdos laivų remontas" valdomas Pilies uostas vasarą pilnas šurmulio, todėl jam netrūksta ir vietos politikų dėmesio.
Vidos Bortelienės nuotrauka

Artėjant paskutinį liepos savaitgalį vykstančiai Jūros šventei, uostamiestyje pastebimas subruzdimas dėl savivaldybės formaliai nebaigto 50 mln. litų vertės Danės upės ir Pilies uosto krantinių rekonstrukcijos projekto.

Šiomis dienomis sudaryta valstybinė komisija vertins, kas padaryta, atsižvelgiant į anksčiau pateiktas pastabas dėl krantinių rekonstrukcijos, ir spręs, ar galima patvirtinti, kad darbai jau baigti. Toks aktas būtų teisinis pagrindas reikalauti 4,7 mln. litų investicijų ataskaitos. Tačiau naujiesiems vietos politikams atrodo, kad procesas per lėtas. Todėl Miesto ūkio komiteto nariams buvo išaiškinta, kad žvelgiant iš koncesijos sutarties pozicijų investicinio plano terminai nėra pažeisti.

Kliūtis - detalusis planas

Koncesijos sutartį dėl infrastruktūros valdymo, kaip reikalavo Europos Sąjungos lėšomis finansuojamo projekto baigiamoji stadija, savivaldybė pasirašė su bendrove "Klaipėdos laivų remontas" 2009 metų rugpjūtį. Pagal šią sutartį savivaldybė suteikė koncesininkui leidimą vykdyti nurodytą ūkinę veiklą ir gauti iš šios veiklos pajamų. Tačiau formaliai nebaigus statybų laikinas krantinių perdavimo aktas buvo pasirašytas tik 2010 metų gegužę, nuo tada ir pradėta investicijų atskaita. Įsipareigojimus dėl papildomų hidrotechninių įrenginių fiziškai įmanoma įgyvendinti tada, kai bus baigtas savivaldybės rengiamas detalusis teritorijos planas, apimantis jos valdomą gretimą piliavietės teritoriją. Todėl krantinėms naudoti įkurta bendrovė "Klaipėdos pilies uostas" investicijų planą turėjo koreguoti.

Pasak "Klaipėdos laivų remonto" vadovo Alvydo Butkaus, pagal naują plano redakciją į Klaipėdos pilies uostą numatyta 4,7 mln. litų investicija bus paskirstyta iki 2013 metų pabaigos. Iki šiol pagal įmonės projektą "Jachtų uosto infrastruktūros plėtra" investuota 911 tūkst. litų, tačiau iki šių metų pabaigos bus panaudota 3,1 mln. litų.

Jau įrengta uostelio vaizdo stebėjimo ir elektorinė praėjimo kontrolės sistemos, nupirktas krautuvas, jachtų transporteris, vandens ir elektros tiekimo kolonėlės bei jachtų remonto įranga. Šiemet pasirašyta jachtų iškėlimo įrenginio sutartis. Per milijoną litų kainuojantis keltuvas bus pristatytas rugsėjį. Anksčiau negu planuota, dar iki rugpjūčio 18-21 dienomis vyksiančios didžiųjų burlaivių regatos, numatoma atgabenti mobilią laivelių degalų kolonėlę, kuriai įrengti skirta 246 tūkst. litų. Tačiau, pavyzdžiui, stacionaraus įrenginio jachtoms pakelti statyba priklauso nuo teritorijų planavimo dokumento. Investicijų plane jos terminas nukeltas į 2013 metus, bet jei bendrasis planas bus patvirtintas anksčiau, įrenginys bus pradėtas greičiau montuoti. Ūkio komiteto nariams A.Butkus aiškino, kad investicijų atskiroms priemonėms vertė keičiasi dėl per apklausas atrenkamų pigesnių pasiūlymų. Siekiant, kad bendra suma išliktų ta pati, numatoma įsigyti ir kitokios Klaipėdos pilies uostui būtinos įrangos.

Lankomiausia vieta

Jau pernai Klaipėdos pilies uoste nuolat stovėjo 250 jachtų, atplaukė maždaug 100 jachtų iš įvairių pasaulio šalių. O šiemet, kai dėl jachtklubo Smiltynėje rekonstrukcijos visi buriuotojai priversti ieškoti vietos jachtoms tik miesto pusėje, uostas perpildytas. Kartais pasigirsta nepatenkintų dėl vietos trūkumo balsų, todėl jau kitais metais bus įrengta iki 100 papildomų švartavimosi vietų vidiniame įmonės baseine. Ir tai yra didėjančio tokių paslaugų poreikio rodiklis. Pamažu priprantama, kad visos miesto pusėje esančios prieplaukos jachtoms ir pramoginiams laivams (Kruizinių laivų terminalo vidiniame baseine, prie piliavietės ir Danės upėje iki Biržos tilto, išskyrus Senosios Smiltynės perkėlos buvusią vietą) yra vieno operatoriaus - Klaipėdos pilies uosto - rankose.

Klaipėdos politikai ir miestiečiai pageidauja, kad kuo greičiau Klaipėdos pilies uosto teritorijoje atsirastų ir nuolat veikiantis žuvų turgus. "Klaipėdos laivų remontas" tokiai vietai prie Pilies tilto įrengti skirtų 100 tūkst. litų. Tačiau pasirašyta sutartis su Žvejų asociacija dar negarantuoja, kad atsiras norinčiųjų prekiauti šviežia žuvimi. O prievarta įsiūlyti tokią paslaugą - neįmanoma. Tačiau įmonė savo užduotį kitais metais vis tiek atliks ir paragins žvejus čia atplaukti.

"Klaipėdos laivų remontas" prieš keletą metų pradėjo įgyvendinti nekilnojamojo turto projektą, kurį pristabdė ilgos specialiojo plano rengimo procedūros. Kultūros paveldo teritorijoje be jo neįmanoma parengti detaliojo plano Danės galerijos namų statyboms.

Tačiau įmonės teritorija ir be tokių planų yra viena lankomiausių vietų. Netrukus ji vėl taps pagrindiniu šios vasaros uostamiesčio renginių centru. Po kelių dienų čia bus pastatyta pagrindinė Jūros šventės scena, o rugpjūčio viduryje minias žmonių pritrauks didžiųjų burlaivių regata.

"Jūros vartai" simboliškai sujungia Klaipėdos piliavietės, Kruizinių laivų terminalo ir Klaipėdos pilies uosto teritorijas. Per Jūros šventę čia bus daug pramogų. Po metų miestiečiai ir svečiai vėl galės apžiūrėti miestą ir apylinkes sukdamiesi apžvalgos ratu. Verslininkai iš Vokietijos atvežė ir kitų atrakcionų. Šalia įsikurs žuvų turgus, kur savo produkcija prekiaus pamario žvejai, vyks koncertai. Nuo Danės upės krantinių į apžvalgines ekskursijas plukdys pramoginiai laiveliai. "Jūros vartai" - mėgstamiausia ir geriausia vieta šventiniams fejerverkams žiūrėti. Tuo metu Klaipėdos uostą aplankys ir kruiziniai laineriai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"