TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėdos uostą užtvindė konteineriai

2007 11 19 0:00
Sparčiau nei vidutiniškai didėjanti konteinerių krova uoste reikalauja naujo techninio pajėgumo.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Pastaraisiais metais Klaipėdą iš kitų rytinės Baltijos uostų išskirianti sparčiau nei vidutiniškai didėjanti konteinerių krova reikalauja naujo techninio pajėgumo, o rezervų nėra nedaug.

Faktai

Per 10 šių metų mėnesių Klaipėdos uoste krauti 265 145 konteineriai (TEU) - bemaž pusantro karto daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Laukiamas metų rezultatas - 300 tūkst. TEU.

Dvi konteinerius kraunančios bendrovės, "Klaipėdos terminalo grupė" ir "Klaipėdos Smeltė", pagal dabar turimus aikštelių plotus pajėgios priimti 400 tūkst. TEU per metus, atitinkamai 300 tūkst. TEU ir 100 tūkst. TEU. Tiek bendrovės numato krauti 2008 metais.

Konkurencija į naudą

Prieštaringai vertintas prieš metus atidarytas "Klaipėdos Smeltės" konteinerių terminalas, pasak jo vadovo Lino Miceikos, jau pasiekė 5 tūkst. TEU per mėnesį krovos tempą, todėl metus numatoma baigti 40 tūkst. TEU rezultatu, kaip ir buvo planuota.

Antrojo konteinerių terminalo atsiradimas uoste šiek tiek perskirstė per Klaipėdą gabenamą krovinių srautą, tačiau L.Miceika mano, kad dėl to Klaipėdos uostas tik išlošė.

"Ateinančiais metais planuojame krauti 100 tūkst. TEU. Dviejų terminalų konkurencija Klaipėdos uosto klientams naudinga, nes atsirado logistikos variantų pasirinkimas. Prekių gabenimo jūra bumas ir galimybė mūsų terminale priimti didesnius nei Malkų įlankoje, iki 11,5 metro grimzlės laivus, pritraukė į uostą dar daugiau konteinerių. Su tokiu kiekiu vienas terminalas nespėtų susitvarkyti, nesudėliotų laivų grafikų. Iš 30 svarbiausių pasaulio konteinerių laivybos linijų, per Klaipėdą eina 20. Yra ženklų, rodančių, kad linijų daugės", - prognozavo L.Miceika.

Konteinerių linija - tai savo atstovybes uostuose turinti kompanija, kuri transporto koridoriui skiria konteinerius ir paskirsto srautą tarpinėms stotelėms.

"Į mūsų uostą atplukdomi tik pilni konteineriai, o į laivus pakrauname 30-40 proc. tuščių. Bet, pavyzdžiui, Suomijoje yra atvirkščiai. Konteinerių skaičiaus Klaipėdoje didėjimą lemia tranzitas, o lietuviškų krovinių eksportas ir importas jau yra nusistovėjęs", - aiškino L.Miceika.

"Klaipėdos Smeltė" artimiausiais metais planuoja dabartinį terminalą išplėsti dvigubai - iki 200 tūkst. TEU per metus. Tačiau perspektyvą riboja konteinerių išvežimo per miesto centrą galimybės. Miestas nenori, kad daugėtų sunkvežimių pagrindinėse gatvėse.

Plės teritoriją

"Klaipėdos terminalo grupė", prieš dvejus metus įsigijusi antrąją krovos teritoriją Smeltės pusiasalyje, konteinerius jose vos sutalpina. Iki metų pabaigos numatoma perkrauti 260 tūkst. TEU. Pasak konteinerių terminalo viršininko Arūno Motužio, neseniai buvo pradėti naujos zonos įrengimo darbai. Tai leis kiek išplėsti krovos mastą.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto infrastruktūros direktorius Algirdas Kamarauskas LŽ teigė, kad bendrovė jai priskirtoje rezervinėje teritorijoje rengia 6 hektarų konteinerių aikštelę, o direkcija iki vasaros atliks krantinės rekonstrukciją.

"Prie 143 krantinės terminalas galėdavo priimti 2, 3 mažus laivus, tačiau ilgesni net ir 2 netilpdavo. Iki vasaros krantinę pratęsime 100 metrų", - žada A.Kamarauskas.

Jo žiniomis, į modernaus terminalo hektarą galima krauti 20 tūkst. TEU per metus. Tokiu atveju nauja teritorija Klaipėdos terminalo grupei leistų padidinti krovą 120 tūkst. TEU, iki 420 tūkst. TEU per metus.

Mokslininkų prognozės

Neseniai Klaipėdos universitete vykusioje tarptautinėje konferencijoje apie vandens transporto situaciją mokslininkai nurodė, kad 2006 metais Baltijos regione buvo perkrauta 2,1 mln. TEU. Prognozuojama, kad iki 2015 metų konteinerių krova regione didės iki mažiausiai 4,7 mln. TEU, o optimistiniais skaičiavimais - iki 7 mln. TEU. Pagal transportininkų formulę, TEU Klaipėdos uoste turėtų didėti atitinkamai iki 423-502 tūkstančių.

Tačiau pastarieji metai rodo, kad kasmetinis konteinerių prieaugis Klaipėdos uoste prognozes lenkia. Konteinerių terminalas Klaipėdos uoste atsirado 1999 metais. Kasmet metalinių krovinių dėžių daugėjo po 30-40 tūkstančių. Mažiausias skaičiaus augimas, 17 tūkst. TEU, arba 8 proc., dėl valdymo permainų buvo 2006 metais. Šiemet skirtumas pasieks 70 tūkst. TEU. Jeigu tendencija išsilaikys, Klaipėdos uostas išsems konteinerių krovos galimybes daug greičiau nei prognozuoja mokslininkai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"