TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėdos uostas investicijoms šiemet nesiskolins

2016 01 11 9:19
Arvydo Jockaus (LŽ) nuotrauka

Intensyvių statybų ciklus Klaipėdos uoste periodiškai skiria ramesni darbų planavimo tarpai. Naujo pakilimo reikėtų laukti po 2017 metų, kai numatomas antras didysis infrastruktūros modernizavimo periodas.

Užsienio statybų kompanijoms vartus plačiai atvėręs Klaipėdos uostas ES institucijų už tai giriamas, o šalyje neretai kritikuojamas, kad milijonus susižeria užsieniečiai, o vietiniams byra tik centai. Lietuvos rangovai konkursuose neretai pralaimi kaina net latviams.

Dalyvauti akvatorijos gilinimo ir valymo paslaugų pirkimuose mūsiškiai neturi galimybės, mat iki šiol nė viena Lietuvos kompanija neįstengė įsigyti galingos hidrotechninės technikos, kokios turi rinkoje vyraujantys vokiečiai, belgai ir olandai.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) pati numato statyti jūrinę žemkasę. Pernai vasarą specialistai parengė ir išplatino laivų statytojams techninę užduotį, bet tokio laivo statybos terminai ir kaina dar nėra aiškūs.

Padidino konkurencingumą

Pačių didžiausių valstybės investicijų Klaipėdos uostė viršūnėje rikiuojasi 2012–2014 metų objektai. KVJUD sudarytame investicijų sąraše pirmąją poziciją užima Suskystintų gamtinių dujų terminalo infrastruktūra, kainavusi 33,72 mln. eurų. Kiek mažiau investicijų pareikalavo uosto kanalo gilinimas ir platinimas (31,06 mln. eurų) ir dabartinio Centrinio Klaipėdos terminalo infrastruktūra (30,22 mln. eurų)

Tačiau pastarasis objektas, pridėjus KVJUD išlaidas pernai rugsėjį atidarytos su terminalu susijusios Baltijos prospekto tęsinio ir Minijos gatvių sankryžos rekonstrukcijai, gali pakilti ir į pirmąją poziciją – KVJUD sankryžai skyrė 2 mln. eurų. Dar 1,8 mln. eurų iš jos pareikalaus susitarimas su savivaldybe išpirkti greta sankryžos esančio darželio ir moksleivių saviraiškos centro pastatus.

Šis objektas išskirtinis ir tuo, kad jo infrastruktūrai naudotos pirmąkart hidrotechniniams darbams gautos ES fondų lėšos. Iš 2007–2013 metų ES programų iš viso uostui gilinti ir keleivinei infrastruktūrai modernizuoti gauta daugiau kaip 50 mln. eurų. Pernai buvo paskutinė galimybė išleisti šio periodo lėšas, tad KVJUD vadovai džiaugiasi, kad pavyko perimti iš kitų susisiekimo srities projektų nepanaudotus 3,12 mln. eurų. Jie buvo investuoti gilinat šiaurinės uosto dalies kanalą puse metro iki 15 metrų. Šis paprasta akimi atrodantis nedidelis gylio skirtumas iš tikrųjų teikia labai didelę ekonominę naudą, nes leidžia naftos ir trąšų laivus prikrauti pilnus.

Laukia milžiniškos investicijos

Kitoms uosto statyboms nuo pat aktyvios uosto modernizavimo pradžios prieš 15 metų teko nemažai skolintis, kai kurie kreditai bus baigti išmokėti 2017 metais. Pernai anksčiau laiko buvo grąžintas iš Tarptautinio rekonstrukcijos ir plėtros banko gautos paskolos uosto vartų rekonstrukcijai likutis – 7,8 mln. JAV dolerių. Pagal 2015 metų III ketvirčio KVJUD finansinę ataskaitą, ilgalaikiai įsipareigojimai buvo sumažėję iki 11,9 mln. eurų, didžiausią jų dalį sudarė Šiaurės investicijų banko paskola, kurios grąžinimo terminas baigsis 2027 metais.

KVJUD generalinis direktorius Arvydas Vaitkus džiaugėsi, kad pernai logistikos forume Vilniuje bankų sektorius uosto ekonomiką vertino geriausiai.

KVJUD vyriausiojo finansininko Martyno Armonaičio teigimu, šiemet investicijų neplanuojama labai daug, bet ir skolintis neketinama. Investicijoms numatyta 23,4 mln. eurų (2015 metais panaudota 26,6 mln. eurų) , iš kurių 17,4 mln. eurų sudarytų nuosavo lėšos, beveik 6 mln. eurų – iš ES.

Didžiausia dalis šių pinigų bus skiriama anksčiau pradėtiems įgyvendinti projektams ir būtiniausiems darbams: 2 lygių sankryžai į bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ teritoriją, 6 įmonių krantinių rekonstrukcijoms ir pietinės dalies geležinkelių keliams užbaigti, Malkų įlankai gilinti.

Tačiau artimiausioje ateityje vėl numatomas investicijų šuolis – 407 mln. eurų iki 2024 metų. Toks milžiniškas kiekis apima šiaurinių uosto vartų modernizavimą ir pietinių uosto vartų prie Kiaulės Nugaros salos formavimą, uosto gilinimą iki 17 metrų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"