TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėdos uostas jubiliejų pasitiko sustiprėjęs

2016 06 07 6:00
Kažkada į uostą galėdavo įplaukti laivai, kurių maksimali krova - 20 tūkst. tonų, o šiandien – iki 150 tūkst. tonų. Arvydo Jockaus nuotrauka

Prieš 25 metus įsteigtos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos jubiliejui skirtus renginius vainikavo praėjusį savaitgalį uosto bendruomenei ir partneriams surengta šventė.

Klaipėdos miesto raidai uosto administracija yra tokia pat svarbi įstaiga kaip savivaldybė, nes su transportu ir jūros veikla vienaip ar kitais susijusi kas antra uostamiesčio šeima, o ekonomiškai tai jaučia kiekvienas. Uostas su visa užnugario sistema yra didžiausias regiono darbdavys.

Prieš 25 metus pasirinktas uosto valdymo modelis, kai infrastruktūrą kuria valstybė, o kranto veiklą organizuoja privatus verslas, vertinant pagal apyvartos didėjimą, kuris pastaraisiais metais yra didžiausias regione, buvo teisingas. Tai pažymėjo visi prie šiuolaikinio uosto kūrimo prisidėję ir joje dalyvaujantys Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) vakaro svečiai.

Į renginį neatvyko kviesti pirmieji valstybės asmenys. Valstybės vadovai pasitenkino gražiais raštiškais sveikinimais ir linkėjimais, bet tai šventei suteikė jaukumo.

Prie įstaigos ištakų stovėjusio pirmojo Lietuvos susisiekimo ministro Jono Biržiškio, ilgamečio jos vadovo Valentino Greičiūno, Prekybos uosto vadovo Sigito Šilerio, pirmosios privačios uosto kompanijos „Bega“ vadovo Aloyzo Kuzmarskio ir kitų to meto uostininkų prisiminimai atskleidė įdomų ir prasmingą pastarųjų 25 metų KVJUD veiklą telkiant ir kuriant bei tobulinant didžiulį žinybų ir verslo ekonominės energijos darinį.

Miesto meras Vytautas Grubliauskas žaismingai sveikino Klaipėdos uosto direkcijos vadovą Arvydą Vaitkų. /Vidos Bortelienės nuotrauka

1996 metais Seime priimtas Uosto įstatymas, KVJUD vadovo Arvydo Vaitkaus teigimu, leidžia aiškiai žinoti, kaip elgtis, kur ir kaip galima leisti savo lėšas, kokie pagrindiniai uždaviniai. Kadaise į uostą galėdavo įplaukti laivai, kurių maksimali krova – 20 tūkst. tonų, o šiandien – iki 150 tūkst. tonų. Nuo 2000-ųjų Klaipėdos uostas dirba pagal investicinį ir strateginį planus, nors tuomet, kai japonų kompanija pateikė viziją, kad uostas po 10–15 metų galės krauti dvigubai daugiau – 35 mln. tonų krovinių, mažai kas tikėjo. Tačiau pernai uoste perkrautas rekordinis 38,5 mln. tonų krovinių kiekis ir kalbama apie naują plėtros etapą.

Šventėje Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vėliavą pašventino paskirtasis Panevėžio vyskupas Linas Vodopjanovas. Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas pažymėjo, kad, nepaisant vyriausybių kaitos ir rengiamų atskirų teritorijų bendrųjų planų, išmintingi sprendimai leidžia būti vienoje komandoje ir išlikti pagarbiais partneriais.

Dabartiniai ir buvęs uosto darbuotojai bei šventės svečiai akcentavo Klaipėdos uosto modernumą: kai kuriose uosto dalyse dvigubai pagilintas kanalas, giliavandenės krantinės ir kasdieniu reiškiniu tapę įplaukiantys 200–300 metrų ilgio laivai. Pernai priimtas ilgiausias istorijoje konteinerių laivas „MSC Asya“ (337 metrų) uostą pakėlė į aukštesnę prekybos logistikos kategoriją, papildomos vertės uostui suteikė Suskystintų gamtinių dujų terminalas. Visa tai leido uostui stiprėti ir tapti konkurencingesniam.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"