TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėdos uostas praplėstas nauja krantine

2015 04 18 6:00
144 krantinės atidarymo ceremonijoje juostelę perkirpo bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" direktoriaus pavaduotojas Stasys Gudvalis, Klaipėdo uosto vadovas Arvydas Vaitkus, KLASCO generalinis direktorius Audrius Pauža ir geležinkelį tiesusios statybų bendrovės "Hidrostatyba" valdybos pirmininkas Jonas Dumašius, Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Pietinėje Klaipėdos uosto dalyje įrengta nauja 144 krantinė leis pritraukti naujų krovinių ir bus paskata tęsti permainas tarptautinės jūrų perkėlos teritorijoje.

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos KLASCO nuomojamoje teritorijoje Smeltės pusiasalyje, prie Malkų įlankos, 144 krantinė buvo pastatyta prieš penkerius metus. Tačiau dėl investicijų į sausumos infrastruktūrą teko palūkėti pasisėmus kantrybės. Dabar, kai nutiestas ir pripažintas važinėti kone kilometro ilgio geležinkelio kelias, kainavęs 1,24 mln. eurų, Klaipėdos uoste nebelieka kliūčių šią teritoriją naudoti įvairiai komercinei veiklai. Perkėlusi portalinius kranus kompanija krantinę pritaikė generalinių, verstinių ir birių krovinių krovai. KLASCO investicijos į inžinerinius tinklus, dangas ir kranų montavimą sudaro 4 mln. eurų.

„Iki šiol 144 krantinėje vyko tik epizodinė krova, krovinių paieškas apsunkino nežinia, kada turėsime geležinkelį. Dabar, kai nutiestas geležinkelio ruožas, KLASCO galės atlikti įvairias gamybines operacijas ir plėtoti kitų permainų Jūrų perkėlos terminale idėjas. Turime pasirašę sutartį dėl fosforitų iš laivo į vagonus krovos. Artimiausiomis dienomis paaiškės, kada atvyks laivas ir mus pasieks pirmoji šio krovinio siunta. Džiaugiamės, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pastaruoju metu atidžiai stebi infrastruktūros statybų eigą ir pirmiausia investuoja į tas vietas, kur sąnaudų mažai, o nauda juntama iš karto“, – sakė Audrius Pauža, KLASCO generalinis direktorius.

Pastatytos krantinės ilgis – 469 metrai, iki jos buvo nutiesta 931 metras geležinkelio kelių. Prie krantinės esantis 11 metrų gylis leis priimti vidutinės talpos laivus.

„Pripažinus tinkamu naudoti geležinkelį, nebelieka kliūčių šioje krantinėje visu pajėgumu vykdyti veiklą. Mums, kaip valstybės valdomai įmonei, svarbu, kad krantinė pulsuotų gyvybe ir duotų grąžą ir valstybei, ir čia veiklą plėtojantiems verslininkams“, – teigė Arvydas Vaitkus, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.

Per pastaruosius 2,5 metų uosto direkcija į infrastruktūrą investavo beveik 145 mln. eurų. Vien 2014-aisiais - per 87 mln. eurų, o tai net du kartus daugiau nei ankstesniais metais. Uosto infrastruktūrai per artimiausius trejus metus numatyta maždaug 350 mln. eurų investicijų. Iš jų didesnė pusė – gilinti akvatoriją. Dar vienas šių metų tikslų – spręsti uosto geležinkelio infrastruktūros klausimus. 2015-aisiais geležinkelių statybai ir remontui planuojama skirti apie 4,4 mln. eurų. Į privažiuojamųjų kelių ir gatvių rekonstravimą ketinama investuoti apie 3,3 mln. eurų.

KLASCO yra didžiausia Klaipėdos uosto krovos bendrovė ir pagal perkraunamų krovinių kiekį (12-13 mln. tonų per metus), ir pagal teritoriją, ir pagal krantinių bei geležinkelių ilgį. Šiuo metu šiaurinėje dalyje baigiamos pailginti geležinkelio atšakos prie trąšų terminalo ir tiesiamas naujas kelias Vitės kvartale, kur KLASCO įrengia krovinių laikymo aikšteles.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"