TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėdos uostas tinka rusų vežėjams

2016 03 05 6:00
Vilkikų eilių Kairių gatvėje prie jūrų perkėlos terminalo nebeliko. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Praėjusį mėnesį rusų jūrų keltas iš Baltijsko uosto Kaliningrado srityje į Zasnicą Vokietijoje plaukė vos kelis kartus – nauja keltų linija nesulaukė didelio rusų vežėjų dėmesio. Gavę nepakankamai Lenkijos tranzito leidimų rusų automobilių vežėjai ir toliau neaplenkia Klaipėdos uosto.

Keltų linijos Baltijskas-Zasnicas operatorės bendrovės „Trans-Exim“ interneto svetainėje nuo kovo 1 dienos skelbiamas tik kelto į Ust Lugą tvarkaraštis. Informacijos apie maršrutą į Vokietiją vietoje – raudonas užrašas, kad „dėl techninių priežasčių kelto „Peterburg“ veikla pristabdyta, papildomos informacijos bus pateikta vėliau“.

Kaliningrado agentų ir ekspeditorių kompanijų asociacijos prezidentas portale logirus.ru teigia, kad tai „dar vienas smūgis Rusijos įvaizdžiui“.

Atšaukė rezervacijas į Baltijsko reisą

Kaip jau rašė „Lietuvos žinios“, Rusijai ir Lenkijai nesutarus dėl krovinių tranzito kvotų ir nuo vasario 1 dienos nutraukus leidimų išdavimą krovininėms mašinoms gabenti prekes per savo teritorijas, rusų vežėjai ėmė ieškoti aplinkinių kelių į Europą. Vilkikų eilės nusidriekė Lietuvos-Baltarusijos pasienyje ir prie Klaipėdos uosto jūrų perkėlos terminalo.

Kol Rusijos transporto ministerija organizavo savo vežėjams skirtą naują kelto „Peterburg“ reisą iš Kaliningrado į Zasnicą, kol atplukdė laivą iš Juodosios jūros į Baltijsko uostą Baltijos jūroje – užtruko, tad kelto maršrutas atidarytas tik nuo vasario 24 dienos. Bet jis į abi puses plaukė tik tris kartus ir reisas buvo nutrauktas.

Mat vasario 19-ąją Lenkija ir Rusija laikinai pratęsė kvotų dalybas. Jos apsikeitė 20 tūkst. specialiųjų leidimų, kurie galios iki balandžio 15 dienos. Planuotas rusų kelto išplaukimas iš Baltijsko į Vokietiją atidėtas vežėjams atšaukus rezervacijas jame. Nors interviu oficialiajam Kaliningrado naujienų portalui „Trans-Exim“ atstovas žadėjo, kad nuo vasario 26-osios keltas plauks reguliariai – tris kartus per savaitę iš abiejų uostų.

Bet ir naujoms datoms keltas „Peterburg“ nesulaukė vežėjų rezervacijų tiek, kad reisas būtų rentabilus. Sprendžiant iš atgarsių žiniasklaidoje, vežėjams iš didžiosios Rusijos nepriimtina gaišatis dar dviejuose pasienio postuose – Kybartuose ir Černyševskyje, be to, dar papildomas vilkikų svėrimas ir dokumentų tikrinimas. Kaliningradiečiams pasirodė per didelė ir kelto bilieto kaina.

Iš pradžių skaičiuota, kaip portale kgd.ru nurodė vienos iš transporto bendrovių vadovas Leonidas Stepaniukas, kad keltas vietos vežėjams atpigins transportavimo sąnaudas maždaug 30 proc., nes tiek esą jos brango vykstant per Lietuvą. Tad tikėtasi, kad plaukti iš Baltijsko uosto rusų vežėjams bus patogiau ir pigiau. Netgi baimintasi, kad 1200 Kaliningrado srities vežėjų, nepriklausančių Rusijos vežėjų automobiliais asociacijai, kuriai suteiktas pirmumas rezervuojant vietas keltuose, nepaklius į juos visai.

Beje, kelto „Peterburg“, kaip ir dar dviejų laivų „Baltijsk“ bei „Kaunas“, valdytoja – Rusijos geležinkelių bendrovės antrinė įmonė „Black Sea Ferry & Invest Ltd.“(BFI). Tokią informaciją galima rasti šios bendrovės svetainėje. O tai rodo, kad net milžiniška valstybinė struktūra nenori prisiimti ekonominių laivybos nuostolių.

Kita vertus, tokia situacija palanki lenkų transportininkams derybose su Rusija, o ir Lietuvai nubyra šiek tiek užsienio šalies vežėjų pajamų.

Klaipėdoje eilių nebėra

Netikėtas rusų vežėjų antplūdis Klaipėdos uoste vasario pradžioje buvo sukėlęs mūsų šalies uostamiesčio vadovybės susirūpinimą dėl beveik 300 vilkikų eilės Kairių gatvėje. Tuo ypač aktyviai domėjosi kaimyninių šalių žiniasklaida.

Bet užteko vieno savaitgalio, kad būtų įvertinta padėtis, ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, jūrų perkėlos operatorė KLASCO bei laivybos bendrovė „DFDS Seaways“ pasirūpino vairuotojais, išsprendė sanitarines problemas ir pagreitino mašinų judėjimą į keltus. Kurį laiką vairuotojai net buvo maitinami karšta sriuba.

Siekdama paspartinti susikaupusių rusų vilkikų perkėlimą, nuo vasario 14 dienos „DFDS Seaways“ sukeitė Švedijos ir Vokietijos linijomis plaukusius keltus, skyrė didesnio talpumo laivą „Athena Seaways“ maršrutui į Kylį ir sutankino reiso grafiką. Po savaitės Klaipėdos uosto link vedančioje Kairių gatvėje vilkikų eilių nebeliko, ir kelioms dienoms pristabdyta rezervacija į keltus rusų vežėjams buvo atnaujinta.

Manyta, kad pradėjus plaukti keltui iš Baltijsko į Zasnicą rusai nebesinaudos Klaipėdos jūrų perkėla. Tačiau kai šis maršrutas Kaliningrade buvo uždarytas, vilkikų su rusiškais numeriais į mūsų uosto terminalą vis dar atvyksta. Pasak „DFDS Seaways“ komunikacijos ir viešųjų ryšių vadovo Baltijos regionui Vaido Klumbio, kovo 3-iąją į keltą Klaipėdoje buvo paimtos 55 mašinos su rusiškais numeriais ir, transportininkų terminologija tariant, „terminalas išsivalė“.

„Užsakymų sistema atvira, preliminari rezervacija vyksta. Naujų mašinų su rusiškais numeriais atvažiuoja po keletą per dieną, vienu metu terminale gali susikaupti jų iki dešimties. Iki vasario jų tikrai būdavo mažiau, matyt, tų laikinųjų leidimų visiems neužtenka. Kas ten nutiko su Baltijsko-Zasnico keltų linija, informacijos neturime, matyt, nesulaukė paklausos“, – padėtį komentavo V. Klumbys.

Pagal laivybos bendrovės planus, didesnis keltas Kylio linija plauks iki kovo 14 dienos. Vėliau grafikas keisis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"