TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėdos uoste - krovos rekordų nuotaikos

2007 01 08 0:00
Klaipėdos uosto vadovai prognozuoja, kad šiemet uosto įmonės gali kartu perkrauti daugiau nei 25 tonų krovinių.

Nors ne visoms Klaipėdos uosto krovos bendrovėms pernykščiai metai buvo geri, vis dėlto uostui pavyko perkrauti rekordinį 23,5 mln. tonų krovinių kiekį. Prognozuojama, kad šiemet krovos apimtis dar didės - iki 25 mln. tonų.

"2006 metų rezultatai džiugina, nes pranoko prognozes. Metų pradžioje tikėjomės 22,8 mln. tonų krovos, tačiau sėkmingas uosto įmonių, ekspedijavimo ir laivybos kompanijų darbas rezultatus gerokai pagerino - pernai buvo perkrauta 23,5 mln. tonų. Ypač smagu, kad naujas naftos produktų terminalas pasiekė numatytą 1,4 mln. tonų apyvartą, o nuvylė tai, kad dėl statybų vėlavimo bendrovei "Klaipėdos Smeltė" nepavyko įgyvendinti konteinerių terminalo apyvartos planų", - sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto rinkodaros direktorius Artūras Drungilas.

Prognozuoja plėtrą

Statistika rodo, kad pernai beveik trečdaliu daugiau uoste krauta trąšų ir ro-ro krovinių, 17 proc. padidėjo naftos produktų, 8 proc. - konteinerių, 12 proc. - keltų ir kruizinių laivų keleivių skaičius. Kai kurių krovinių mažėjo, o naujų jų rūšių pritraukti pavyko nedaug.

"2007 metais drįstu prognozuoti 25-25,5 mln. tonų krovos apyvartą. Manau, kad planinį pajėgumą pasieks KLASCO antrinė bendrovė Krovinių terminalas, apyvartą didins "Bega", Malkų įlankos terminalas, o konteinerių turėtų padaugėti iki 14 proc. net tuo atveju, jeigu jų srautas pasiskirstys per abu - "Klaipėdos terminalo grupės" ir "Klaipėdos Smeltės" - terminalus", - įsitikinęs Drungilas.

Uostininkų optimizmą stiprina ir Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos veikla. Per šiuos ir ateinančius metus ten planuojama atidaryti arti dešimties naujų įmonių. Jų produkcijos eksportas ar gamybai reikalingų prekių importas, tikimasi, taip pat pridės uostui krovinių.

Lyderiams nelengva

Didžiausia uoste Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO) padėtį vertino realiai ir orientavosi į 2005-ųjų, rekordinių bendrovei metų, lygį, kai buvo perkrauta, skaičiuojant be konteinerių krovos, 8,5 mln. tonų krovinių. Tikslius 2006 metų rezultatus bendrovė ketina paskelbti artimiausiu metu. Teigiama, kad mažesnį nei 2005 metais šiaurinės uosto dalies terminalų apkrovimą kompensavo intensyvi Jūrų perkėlos terminalo veikla.

Kompanijos gamybinę situaciją KLASCO valdybos pirmininkas Bronislovas Lubys LŽ apibūdino kaip patenkinamą, o ekonominę vertino teigiamai. Jį džiugina lūkesčius pateisinusi investicija į naftos terminalą, tačiau KLASCO gamybinę veiklą numatoma tobulinti. Pernai siekti numatytų tikslų kompanijai buvo sunku, nes šaldytų krovinių ir biriųjų trąšų krova dėl prekybos svyravimų rinkoje buvo neritminga, o grūdų eksportą sumenkino prastas derlius.

Pakenkė gaisras

Bendrovė "Klaipėdos nafta" pernai perkrovė 5,5 mln. tonų naftos - 300 tūkst. tonų (5,8 proc.) mažiau negu 2005-aisiais. Pagrindinė priežastis - spalio 12 dieną Mažeikių naftos perdirbimo gamykloje kilęs gaisras.

Jau antrus metus "Klaipėdos nafta" užsibrėžia tikslą perkrauti 7 mln. tonų, dirbti visu pajėgumu, bet planų nepavyksta įgyvendinti dėl mažo Rusijos ir Baltarusijos krovinių srauto.

Pasak bendrovės generalinio direktoriaus Jurgio Aušros, gruodžio mėnesį įmonė krovė daugiau tranzitinių naftos produktų nei pagamintų Mažeikiuose. Be to, antrą mėnesį "Mažeikių nafta" savo klientams per Klaipėdą veža arktinį dyzeliną.

Stabilūs metai

Jūrų krovinių kompanija "Bega" praėjusiais metais perkrovė 2,9 mln. tonų krovinių. Stabilus pastaraisiais metais krovos didėjimas siekė 11 procentų. Pasak bendrovės generalinio direktoriaus Aloyzo Kuzmarskio, dėl padidėjusios gamybos bendrovėje "Lifosa" sparčiausiai didėja trąšų krova. 2005-aisiais "Begoje" jų buvo perkrauta 1,1 mln. tonų, 2006 metais - 1,6 mln. tonų. Dešimtadaliu padidėjo mineralinių medžiagų bei aliejaus krovos apimtis, o dalies krovinių, tokių kaip cementas, žemės ūkio produkcija, krovos tempai praėjusiais metais kito nedaug. Tai lemia padidėjusi įvairių produktų paklausa Lietuvos rinkoje, o kai kurioms gamykloms eksportuoti savo produkciją yra tiesiog nuostolinga.


Krova Klaipėdos uoste

Iš viso (mln. t) 21,79 23,54 +8

Skystieji kroviniai (mln. t) 7,2 8,1 +13,1

Birūs ir suverstiniai kroviniai (mln. t) 7,46 7,43 -0,3

Generaliniai kroviniai (mln. t) 7,11 7,95 +11,7

Konteineriai (TEU) 214 307 231 548 +8

Ro-ro kroviniai (vnt.) 165 838 203 226 +22,5

Laivai 8 237 7 689 -6,7

Keleiviai 214 370 240 198 +12

Klaipėdos uosto direkcija

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"