TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėdos uoste laukiama daugiau baltarusiškų trąšų

2006 06 27 0:00
Kol kas dauguma vagonų su baltarusiškomis trąšomis suka į Latvijos, o ne į Klaipėdos pusę.
LŽ archyvo nuotrauka

Ar platesni baltarusiškų kalio trąšų keliai pasuks per Klaipėdos uostą, kol kas nėra aišku. Nors kaimyninių šalių verslininkai sako matantys abipusę eksporto per Lietuvą naudą, kliūčių vis dar yra.

Pernai Klaipėdoje Baltarusijos atstovai žadėjo padidinti trąšų eksportą per Klaipėdą, tačiau neseniai Soligorske vykusiame Baltarusijos-Lietuvos ekonominiame forume buvo konstatuota, kad baltarusiai neįvykdė visų savo įsipareigojimų.

Vis dėlto po ten vykusių Lietuvos ir Baltarusijos pramonės įmonių bei abiejų šalių valdžios atstovų derybų tikimasi, kad dėl didesnio trąšų eksporto masto greitai pavyks susitarti.

Strateginė partnerystė

Baltarusija viena iš nedaugelio šalių kasanti kalio druską. Kasmet per uostus ji eksportuoja per 5-6 mln. tonų kalio trąšų. Tai sudaro trečdalį visos Baltarusijos užsienio prekybos.

Liūto dalis baltarusiškų trąšų eksporto tenka Ventspilio uostui. Tačiau Klaipėdos uoste pagilinus įplauką, dabar čia galima priimti žymiai didesnius krovininius laivus, o nauja technika leidžia greitai ir kokybiškai perkrauti krovinius.

Be to, Lietuvos atstovai pernai Baltarusiją įtikino, kad Klaipėda gali šiai šaliai pasiūlyti ir mažesnius kalio trąšų krovos tarifus. Tuomet trąšas gaminantis Baltarusijos "Belneftechim" pasižadėjo 2005 metais per Klaipėdą eksportuoti 1,5 mln. tonų kalio chlorido, o 2006 metais - 1,8 mln. tonų.

Uosto krovos kompanijos "Klasco" komercijos direktoriaus pavaduotojas Mečislavas Vitkauskas pasakojo, kad jau pernai rudenį šalys porą mėnesių vykdė eksperimentą, kuris parodė, jog kalio trąšų eksporto srautų nukreipimas per Klaipėdą abiem pusėms yra finansiškai naudingas.

Vis dėlto forume Soligorske pažymėta, kad "Belneftechim" pernai savo įsipareigojimų Lietuvai neįvykdė ir, aišku, tikėtis 1,8 mln. tonų kalio trąšų eksporto per Klaipėdą šiemet yra beviltiška. "Belneftechim" atstovai tikino, kad eksporto sumažėjimui įtakos turėjo tendencijos kalio rinkoje, o Klaipėdos uostas dėl to nukentėjo mažiausiai.

Kur pigiau?

Pasak Lietuvos pramonininkų, neracionalus koncerno "Belneftechim" prisirišimas prie Ventspilio ekonomiškai nėra naudingas Baltarusijai.

"Kraudami kalio trąšas Ventspilyje, už toną mokate 5,5, o atskirais atvejais ir 6 eurus. Klaipėdos uosto tarifai jums yra 3-4 eurai. Be to, Klaipėdos uostas atitinka visus reikalavimus. Mes neprieštaraujame, kad jūs turėtumėte alternatyvų Klaipėdai. Tačiau norime žinoti, ar mūsų partneriai vykdys įsipareigojimus", - Soligorske kalbėjo Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Bronislovas Lubys.

Tuo tarpu "Belneftechim" vadovybė žadėjo, kad nepriklausomai nuo padėties kalio rinkoje svyravimų, koncernas per Klaipėdą išgabens ne mažiau kaip 1,5 mln. tonų biriųjų kalio trąšų.

Baltarusiai priekaištavo, kad Lietuva netaiko žadėtų nuolaidų krovai. Lietuvos susisiekimo ministerijos sekretorius Arvydas Vaitkus teigė, kad suderėti tarifai galioja, jei vykdomas krovos grafikas, pernai abejų pusių patvirtintas bendradarbiavimo protokole. Galiausiai Baltarusijos pramonininkai paprašė grįžti prie pernai pasirašyto protokolo, peržiūrėti Lietuvos pasiūlytą kalio trąšų eksporto per Klaipėdą schemą bei tarifus ir greitu metu vėl susėsti prie derybų stalo gludinti ekonominio bendradarbiavimų kampų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"