TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėdos uoste plušėjo specialiosios tarnybos

2015 09 03 12:39
Vidos Bortelienės (LŽ) nuotraukos

Ketvirtadienio rytą naftos terminale paskelbta ekstremali situacija:  geležinkelio estakadoje po  galingo sprogimo užsidegė trys cisternos su dyzelinu – toks scenarijus buvo paruoštas  gelbėjimo pratyboms, pirmą kartą surengtoms bendrovės „Kovinių terminalas“ teritorijoje.

Uosto įmonės įvairias pratybas, pasitelkdamos specialiąsias tarnybas, rengia kasmet, bet platesniu mastu avarijų imitacijos rengiamos rečiau ir vis kitoje teritorijoje. Nors tikrų incidentų uoste nutinka retai, dažniausiai kyla nedideli gaisrai laivuose dėl techninių gedimų, pastaraisiais metais dėmesys atkreiptas į terorizmo grėsmes.

Šįkart pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) surengtų pratybų scenarijų, sprogimą geležinkelio estakadoje, Krovinių terminale, sukėlė įtartini asmenys. Į sprogimo vietą išsiųstos specialiosios tarnybos, medikai, ugniagesiai, policijos pareigūnai, „Aro“ kovotojai, operatyvinę grupę išsiuntė KVJUD Ekstremalių situacijų operacijų centras (ESOC). Į įvykio vietą atvykę „Aro“ kovotojai apieškojo teritoriją, daugiau sprogmenų nerado, tačiau sučiupo porą įtartinų asmenų, kurie ir galėjo sukelti sprogimą.

Ugniagesiams nepavyko užgesinti sąstato, todėl uosto direkcijos ESOC pagalbos kreipėsi pagalbos į bendrovę „Lietuvos geležinkeliai“. Bendrovė skubiai atsiuntė specialų pagalbinį traukinį, kuris ir padėjo numalšinti liepsnas. Tokių traukinių, pasak „Lietuvos geležinkelių atstovo, šalyje yra keturi,

Dažniausiai jų prireikia nuvirtus vagonams. Klaipėdos uoste traukinys pratybose naudojamas antrą kartą, anksčiau jis naudotas Draugystės geležinkelio stotyje vykusiose pratybose prieš keletą metų.

Gavus signalą, kad į uosto akvatoriją gali būti patekę teršalų, buvo išsiųstas gelbėjimo kateris „Žibas“ ir du kateriai „Zunda“. Uosto priežiūros skyriaus naftos surinkimo ir povandeninių darbų specialistai pastatė specialius užtvarus, surinko išsiliejusius teršalus.

„Laimei, panašių incidentų Klaipėdos uoste nesame turėję, tačiau žinoma, smulkių incidentų yra nutikę: ne kartą yra užsidegę remontuojami laivai, ar iš laivo išsilieję teršalai. Šių pratybų tikslas – patikrinti uosto direkcijos, Krovinių terminalo, „Lietuvos geležinkelių“, „Aro“ pareigūnų veiksmų suderinamumą, įvykus ekstremaliam įvykiui. Uostas – padidintos rizikos zona, todėl reikia būti visada pasirengusiems operatyviai reaguoti. O tokios pratybos padeda pasimokyti iš klaidų, kurios galėtų būti lemiamos organizuojant gelbėjimo darbus uoste“, – pasakojo pratybų vadovas, Uosto direkcijos ESOC koordinatorius Egidijus Kuzmarskis.

Pratybų metu gretimoje krantinėje vyko įprasti krovos darbai. Tikros nelaimės atveju laivus vilkikais tektų patraukti į saugesnę vietą, evakuoti žmones iš aplinkinių teritorijų pagal atokiu atstumu pagal saugumo lygį, kurį nustato įmonės saugos specialistai. Šios avarijos imitacijos atveju nustatytą trečią saugumo lygį turėjo atšaukti informaciją apie likviduotą incidentą gavęs susisiekimo ministras.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"