TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėdos uosto istorijoje – nauji įrašai

2014 10 29 6:00
Dujovežis „Golar Seal“ prišvartuotas prie SGD terminalo laivo-saugyklos „Independence“. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Antradienio rytą SGD terminale prie laivo „Independence“ prišvartuotas dujovežis atvertė naują Klaipėdos uosto veiklos puslapį.

Įplaukęs ryte (panašiai tuo pat metu kaip pirmadienį SGD terminalo laivas saugykla "Independence“) su Maršalo Salų vėliava dujovežis „Golar Seal“ terminalo bandymams atgabeno kiek daugiau nei 100 tūkst. kubinių metrų suspaustų iki minus 161 laipsnio dujų (apie 64 mln. kub. metrų gamtinių dujų), kurias Lietuva nusipirko iš Norvegijos kompanijos „Statoil“. Dujovežis „Golar Seal“ prišvartuotas prie SGD terminalo laivo-saugyklos „Independence“.

SGD terminalui dujas tieksiančios valstybės valdomos dujų prekybos bendrovės „Litgas“ generalinis direktorius Dominykas Tučkus interviu žiniasklaidai pirmadienį teigė, kad 50 mln. kubų dujų pateks į vamzdyną, o kitos bus reikalingos technologiniams procesams. Jis nurodė, kad antro laivo su didesniu dujų kiekiu reikėtų laukti metų sandūroje. "Litgas“ ir „Statoil“ sutartis numato, kad nuo 2015 metų penkerius metus kasmet norvegai tieks po 540 mln. kubų gamtinių dujų.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) skaičiuoja, kad terminalo infrastruktūrai panaudoti beveik 140 mln. litų turėtų grįžti maždaug per 15 metų. Į krantinę prie Kiaulės Nugaros salos KVJUD investavo 53,4 mln. litų. Dar 79 mln. litų kainavo akvatorijos ties terminalu gilinimas, kuris baigtas anksčiau nei planuota.

Rinkliavos už laivo „Independence“ stovėjimą prie krantinės sudarys 600 tūkst. litų per metus, pajamos už dujovežio, tokio kaip „Golar Seal“ (280 metrų ilgio), įplaukimą sudaro maždaug pusę milijono litų. Pagal numatomą tiekti „Statoil“ dujų kiekį laukiama 5-6 laivų per metus. Jeigu dujovežį dėl oro sąlygų tektų švartuoti prie gretimų krantinių, už tai numatyta 27 tūkst. litų rinkliava.

Pasak KVJUD vadovo Arvydo Vaitkaus, priimti tokių parametrų kaip „Independence“ ir „Golar Sleal“ laivus uosto tarnybos įpratusios, nes panašaus dydžio konteineriniai laivai į Klaipėdos uostą pradėjo plaukti prieš metus. „Šiais metais uoste lankėsi kruizinis laivas "Celebrity Eclipse“, kuris yra 20 metrų ilgesnis už „Independence“ (294 metrų), tai ne naujiena. Tik tiek sudėtingiau, kad oro sąlygos įvedant dujų laivus nebuvo pačios geriausios. Lankiausi daugelyje pasaulio uostų ir galiu užtikrinti, kad mūsų uosto kapitono ir locmanų tarnyba – paties aukščiausio lygio. Didžiausias iššūkis uosto kapitonams buvo milžiniškas visuomenės susidomėjimas“, - įvykio navigacinę reikšmę komentavo A. Vaitkus. Pasak jo, abu laivai įvesti į uostą pagal klasikinę formą – naudojant 4 vilkikus. Tik antradienį „Golar Seal“ buvo paprasčiau švartuoti dėl silpnesnių vėjo gūsių.

Tam, kad galėtų saugiai įplaukti didesni dujovežiai, KVJUD rengiasi jau pusantrų metų. Iš numatytų per trejus metus 1,1 mlrd. litų investicijų 850 mln. litų būtų skirta laivybos kanalui pasukti. „Tai leistų įvesti laivus esant prastesniems orams. Pagal mūsų prognozes laivyba turėtų intensyvėti. Tai rodo ir šiandieninė krova – šis spalis gali viršyti visų laikų mėnesio rekordą. Todėl privalome planuoti investicijas kuo toliau į priekį, nes jas panaudoti, kaip rodo praktika, nėra paprasta dėl gamtosaugos reikalavimų. Būtina jau dabar kalbėti apie molų pasukimą, kanalo kampo mažinimą, kad laivai galėtų įplaukti didesniu greičiu. Tai gerina jų atsparumą šoninėms srovėms ir šoniniams vėjams, kokie buvo vakar“, - aiškino KVJUD vadovas.

Numatoma ateityje SGD terminale išdujinti 2-3 mlrd. kub. m dujų per metus, todėl dujovežiai įplauktų dažniau. A. Vaitkus atkreipė dėmesį, kad, norint vystyti SGD terminalo skirstymo veiklą, ties Kiaulės Nugara reikėtų suformuoti papildomą žemės plotą su jungiamąja sausumos dalimi užpilant akvatorijos plotą. Tam reikėtų į planus dar neįtrauktų investicijų, bet tokio pusiasalio atsiradimas padėtų terminalą išplėtoti kaip regioninį.

Klaipėdos SGD terminalas – tai pirmasis Baltijos šalyse toks terminalas, kurį sudaro SGD laivas-saugykla, krantinė bei dujotiekio atšaka. Terminalas, esantis Kuršių mariose, taps alternatyva vamzdynui, kuriuo šiuo metu importuojamos dujos iš Rusijos. Šiuo metu likę nutiesti jungiamąjį vamzdyną mariose 20-40 metrų po vandeniu, bet gręžimo darbai jau du mėnesius vėluoja dėl kieto grunto. Todėl kasamas griovys laikinam paviršiniam jungiamajam vamzdynui, šiuos darbus tikimasi atlikti per mėnesį. Oficiali SGD terminalo statybos pabaiga numatyta gruodžio 3 dieną. Anksčiau skaičiuota bendra projekto investicijų ir sąnaudų suma sudaro 1,7 mlrd. litų, įskaitant laivo „Independence“ nuomos kainą per 10 metų. Manoma, kad įvertinus pabrangimą ir papildomus darbus SGD terminalas Lietuvai kainuos beveik 2 mlrd. litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"