TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėdos uosto krova nenuvylė

2014 01 03 6:00
Klaipėdos uoste konteinerių apyvarta stabiliai didėja. Vidos Bortelienės nuotrauka

2013 metais Klaipėdos uoste perkrauta 33,32 mln. tonų krovinių – tai trečias pagal dydį krovos rezultatas jo istorijoje.

Pernai Klaipėdos uosto krova buvo 5,4 proc. (arba -1,92 mln. t) mažesnė nei 2012 metais, tačiau rinkoje pastebimos apyvartos augimo tendencijos. Kaip skelbia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD), geriausi Klaipėdos uostui buvo 2011 metai, kai pasiektas krovos rekordas - 36,6 mln. tonų. 2012 metais krovinių apyvarta smuktelėjo iki 35,24 mln. tonų, o pernai krovos sumažėjimą iki 33,32 mln. tonų lėmė dviejų pagrindinių krovinių prekybos svyravimai.

Mažiau naftos ir trąšų

2013 metais naftos produktų apyvarta sudarė 21,2 proc. visos Klaipėdos uosto krovos. Jų perpilta 7,07 mln. tonų – tai 14,4 proc., arba 1,19 mln. tonų, mažiau nei 2012 metais. Kaip pažymi KVJUD, rusiškų naftos produktų eksportas nuslūgo visuose Baltijos šalių uostuose dėl Rusijos suinteresuotumo juos krauti nacionaliniuose uostuose (ypač Ust Lugos uosto terminaluose), o Klaipėdoje mazuto krauta mažiau ir dėl to, kad Rusija sumažino naftos tiekimą Mozyriaus (Baltarusija) gamyklai, ši sulėtino eksporto apsukas.

Kita krovos mažėjimo priežastis, kad pasaulinėje naftos produktų rinkoje krito perdirbamos naftos pelningumas, – tai sumažino bendrovės „ Orlen Lietuva“ gamybos mastą ir produkcijos eksportą per Klaipėdos uostą. Be to, uždarius Ukrainos Lysyčansko gamyklą, „Orlen Lietuva“ pradėjo į Ukrainą vežti daugiau benzino ir dyzelino geležinkeliu. Pasikeitus logistikos grandinei, sumažėjo krova jūrų keliu per „Klaipėdos naftos“ produktų terminalus.

Trąšų Klaipėdos uoste perkrauta 8,52 mln. tonų - tai 12,4 proc., arba 1,21 mln. tonų, mažiau nei 2012 metais. KVJUD teigimu, tai lėmė pardavimo perskirstymas rinkoje tarp kompanijų „Belaruskalij“ ir „Uralkalij“. Nors ir sumažėjo, šis krovinys sudarė didžiausią dalį - 25,6 proc. bendros krovinių apyvartos.

Daugiau konteinerių ir investicijų

2013 metais didėjo konteinerių apyvarta. Dėl nuosaikios Lietuvos ir kaimynių valstybių ekonomikos konteinerių krova, sudaranti 13,7 proc. uosto apyvartos, 2013 metais atkakliai didėjo: krauta 4,56 mln. tonų, arba 4,6 proc. daugiau, o skaičiuojant vienetais – 402 211 sąlyginių konteinerių (TEU), arba 5,5 proc. daugiau, nei 2012 metais. Palyginti su kaimynių Baltijos šalių uostais, Klaipėdos uostas – konteinerių krovos lyderis.

„DFDS Seaways“ jūrų keltais per Klaipėdą gabenta 260 941 vienetas technikos, arba 1,3 proc. mažiau nei 2012 metais. Bet įvertinus tai, kad šios kompanijos sprendimu antroje metų pusėje buvo uždaryta Zasnico (Vokietija) keltų linija, galima teigti, kad krovinių ir keleivių mastas išliko to paties lygio.

2013 metai uosto istorijoje išsiskyrė dviem 2 rekordais: daugiausia metalo žaliavos ir rūdų, 77 tūkst. tonų, spalio pradžioje išgabeno laivas „Doric Champion“, o didžiausią krovinių kiekį – net 92 315 953 tonas - lapkritį išplukdė naftos tanklaivis „Aegean Harmony".

Klaipėdos uostas 2013 metais sulaukė daugiausia investicijų į infrastruktūrą per visą istoriją - preliminariais duomenimis, 330 mln. litų. Trečdalis skirta laivybos kanalui gilinti ir platinti, penktadalis – didžiųjų konteinerinių laivų apsisukimo ratui plėsti.

Tikimasi, kad 2014 metais šios investicijos pradės grąžinti pajamas dėl intensyvesnės laivybos, kurią turėtų skatinti pagerėję uosto kokybiniai parametrai ir sudarytos konkurencingumo prielaidos. 2014 metais turėtų džiuginti kruizinė laivyba: šiuo metu užsiregistravę 59 kruiziniai laivai, planuojama sulaukti 45 tūkst. kruizinių keleivių.

LŽ ir KVJUD informacija

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"