TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

KLASCO atnaujina laivyną

2008 10 27 0:00
Klaipėdos uoste - naujas modernus vilkikas.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Klaipėdos uosto modernizavimas ir didesnių laivų įplaukimas pareikalavo galingesnio pagalbinio laivyno, todėl kompanijos įsigyja milijonus kainuojančių naujų vilkikų.

Uoste daugiausia kraunanti ir priimanti laivų AB "Klaipėdos jūrų krovinių kompanija" (KLASCO) penktadienį sulaukė atplaukiančio iš Rusijos laivų statyklos "Pella" vilkiko, pavadinto "KLASCO - I". Prieš išleidžiant vilkiką iš Sankt Peterburgo uosto į Klaipėdą, jo atitikimą jūrinio saugumo reikalavimams patvirtino Rusijos registro bendrovė. Praktiškai navigacines laivo savybes patikrino dvi plaukimo paras pūtęs stiprus vėjas ir didelės bangos.

Statyti du vienodus vilkikus KLASCO užsakė prieš metus. Pirmasis pagal grafiką baigtas statyti rugsėjo mėnesį, antrasis Klaipėdą turėtų pasiekti 2010 metų vasarą. Laivų statybai bendrovė skyrė 35 mln. litų. Šie laivai bus įregistruoti Lietuvos jūrų laivų registre ir pagausins šalies laivyną.

Vilkikas "KLASCO - I" charakteristikomis panašus į eksploatuojamą 2000 metais statytą universalų vilkiką "Stumbras", tačiau galingesnis ir modernesnis - jam suteikta ledo klasė. Jis turi azimutinius varytuvus ir tarptautinius standartus atitinkančią plaukiojančių bei pakrantės objektų gesinimo įrangą. Variklių galingumas - 3370 KW, vilkimo galia - 55 tonos.

"Turėdami dabar jau du stiprius vilkikus būsime labiau konkurencinga kompanija, laivyno galimybės atitiks uosto taisyklių reikalavimus ir pakels Klaipėdos prestižą rinkoje", - aiškino KLASCO generalinis direktorius Valentinas Greičiūnas.

Pasak jo, vilkikų užimtumas uoste padidėjo ir poreikis kuo skubiau modernizuoti laivyną išryškėjo 2006 metais atidarius bendrovės "Krovinių terminalas" naftos produktų krovos kompleksą. Intensyvesnė laivyba šiaurinėje uosto dalyje ir griežti laivybos saugumo reikalavimai paskatino KLASCO įtraukti į technikos investicinę programą iškart dviejų vilkikų statybą.

Šie metai bendrovės filialo "KLASCO Towage Assistance" laivynui, kurį sudarė "Stumbras", "Bizonas" ir "Barta", buvo nelengvi. "Bartą" pusę metų teko remontuoti. Balandžio 10 dieną vilkimo operacijos metu laivas "Magdalena" apvertė "Bartą". Sutvarkytam ir atnaujintam vilkikui Lietuvos Saugios laivybos administracijos komisija patvirtino registro ir kitus sertifikatus, šią savaitę "Bartai" vėl leista atlikti vilkimo operacijas.

Klaipėdos uoste vilkimo paslaugas teikia dvi kompanijos, pasidalijusios rinką maždaug lygiomis dalimis. Antroji, "Towage & Marine Assistance", šiemet vieną vilkiką jau įsigijo, antrąjį stato toje pačioje gamykloje - "Pella". Kokie vilkikai pagal laivo savybes ir oro sąlygas reikalingi laivui įvesti ar išvesti, kapitonui rekomenduoja valstybinis locmanas. Vilkikai nebūtini tik linijiniams keltams ir nedideliems laivams.

Šiemet per 9 mėnesius į Klaipėdą buvo atplaukę 6155 laivai, iš jų į KLASCO terminalus - 2250.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"