TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

KLASCO kopia į viršų

2011 10 13 0:00
Vakar KLASCO vadovai savo kolegoms uostininkams ir partneriams aprodė naują grūdų terminalo dalį - dabar jo apyvarta padidėjo dvigubai, iki 2 mln. tonų per metus.
Edgaro Valecko nuotrauka

Didžiausia uoste Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO) šiemet dirba įspūdingu tempu - iki metų pabaigos numato perkrauti 13 mln. tonų krovinių.

Koncernui "Achemos grupė" priklausanti KLASCO gamybos šuoliu šiemet lenkia uosto krovos dinamiką. Per 9 mėnesius kompanijos apyvarta padidėjo 37 procentais. Nuo metų pradžios KLASCO į laivus jau pakrovė daugiau kaip 10 mln. tonų įvairių rūšių prekių. Toks rezultatas šios bendrovės dalį uosto paslaugų rinkoje kilstelėjo taip pat iki 37 procentų.

Daugėja eksporto rūšių

Vakar KLASCO vadovai savo kolegoms uostininkams ir partneriams aprodė naują grūdų terminalo dalį, pastatytą prie uosto panoramoje jau senokai matomų kupolinių sandėlių. Naujas objektas išbandyti buvo atidarytas prieš mėnesį. Pasak KLASCO generalinio direktoriaus Audriaus Paužos, grūdų terminalo plėtra kainavo 23,5 mln. litų. Pastatytos 6 talpyklos - kiekviena po 7,5 tūkst. tonų, įrengtos technologinės linijos, svarstyklės. Dabar KLASCO vienu metu galės saugoti iki 105 tūkst. tonų grūdų. Tai leis dvigubai padidinti terminalo apyvartą - iki 2 mln. tonų per metus.

KLASCO grūdų terminalas, nors ir didžiausias uoste, anksčiau negalėjo patenkinti prašymų priimti nedidelį kiekį skirtingų rūšių, kartais 9 ar daugiau, grūdinių kultūrų. Lietuviški javai kartais buvo gabenami per Latviją. "Derlingais metais Klaipėdos uostas nepajėgdavo perkrauti viso eksportui skirto lietuviško derliaus, o dabar galime krauti ne tik Lietuvos, bet ir Rusijos grūdus. Tikimės, kad Ukrainos ir Kazachstano eksportuotojai taip pat naudosis mūsų terminalu", - kalbėjo A.Pauža.

Viena KLASCO partnerių šiame projekte - bendrovė "Linas Agro Group". Įmonės prekybos direktorius Baltijos šalims Dainius Pilkauskas prognozuoja, kad įvairių grūdų derlius Lietuvoje šiemet gali siekti 3-4 mln. tonų, kiek ir pernai, o pusė jų bus skirta eksportui. Ypač didelę paklausą rinkoje turi geresnės negu vidutinės kokybės lietuviški kviečiai.

"Linas Agro Group" į KLASCO grūdų terminalą investavo 5 mln. litų, todėl 7 metus tikisi uoste išskirtinių eksporto sąlygų. Tačiau A.Pauža pažymi, kad terminalas yra skirtas visiems eksportuotojams ir šiuo metu turi keletą Lietuvos klientų. O išvengti lietuviško grūdų eksporto sezoniškumo turėtų padėti tranzitiniai kroviniai.

Didelės programos pradžia

Kad terminalas atidarytas pačiu laiku, rodo pagerėję rugsėjo mėnesio gamybiniai rodikliai. Išplėsto grūdų terminalo apyvarta padidėjo daugiau kaip dvigubai, iki 174 tūkst. tonų. Iš viso šiemet KLASCO jau perkrovė 500 tūkst. tonų grūdų. Tiek pat, kiek ir praėjusiais metais. Tikimasi, kad paskutinį ketvirtį grūdų krova sieks iki 200 tūkst. tonų per mėnesį, o iki metų pabaigos bus perkrauta 1 mln. tonų. Todėl praėjusių metų grūdų krovos rezultatą planuojama viršyti penktadaliu.

Statant šį objektą buvo svarbu tai, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) tuo pat metu baigtų tiesti į jį geležinkelio atšaką. Uosto vadovas Eugenijus Gentvilas neslėpė pasitenkinimo, kad verslininkams niekas neapkartino pabaigtuvių ir rugsėjo 16 dieną vagonai grūdų galėjo riedėti naujais bėgiais į atidarytus sandėlius. KVJUD investavo į geležinkelį 2,7 mln. litų.

KLASCO grūdų terminalas - tai tik vienas iš 5 įmonės gamybinių padalinių, jo apyvarta bendroje krovos struktūroje užima ne pačią svarbiausią vietą. Pastaruoju metu aukštesnėse pozicijose atsidūrė trąšų ir jūrų perkėlos terminalai.

Kompanijos ekonomikos pakilimas šiemet turi daugiausia įtakos Klaipėdos uosto rezultatams. Per 9 mėnesius visos krovos bendrovės, o jų yra daugiau kaip dešimt, perkrovė 27,4 mln. tonų krovinių - 21,7 proc. daugiau negu pernai. Skirtumas sudaro 4,8 mln. tonų. O vien KLASCO šiemet krovė 2,75 mln. tonų daugiau - 10,1 mln. tonų. Tai beveik tiek pat, kiek per visus rekordinius pernykščius metus, kai apyvarta siekė 10,3 mln. tonų.

Pasak koncerno "Achemos grupė" viceprezidento Arūno Laurinaičio, KLASCO grūdų terminalo plėtra - tai tik didelės investicinės programos pradžia. Jau šių metų pabaigoje ketinama pradėti antrojo birių trąšų terminalo statybą. "Esame susidėlioję programą iki 2020 metų. Numatome dvejų metų trukmės projektą, į kurį investicijos bus kur kas didesnės. Mes nuolat statome", - nurodė A.Laurinaitis. Jis palinkėjo, kad KLASCO krova įgautų pagreitį, o naujos talpyklos nestovėtų tuščios.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"