TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

KLASCO pakartojo krovos rekordą

2013 01 17 6:02
Vidos Bortelienės nuotraukos/KLASCO generalinis direktorius A.Pauža pažymi, kad prekybai svyruojant išlaikyti didelę apyvartą padeda pritraukti nauji kroviniai.

Praėjusieji metai Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai (KLASCO) buvo sėkmingi - pasiektas beveik 13,5 mln. tonų krovos rezultatas yra geriausias istorijoje.

Didžiausia uosto krovos kompanija 2012 metais perkrovė 13 mln. 464 tūkst. tonų krovinių - 47 tūkst. tonų daugiau nei 2011 metais. Kitų įmonių apyvartai smuktelėjus, KLASCO paslaugų dalis rinkoje padidėjo nuo 36 iki 38 procentų. Neaudituotos KLASCO pajamos iš pagrindinės veiklos pasiekė 170 mln. litų. 2011 metais šis rodiklis buvo 164,25 mln. litų.

Natūralūs svyravimai

Gamybinis metų tempas nebuvo tolygus, nes dėl mažesnės trąšų paklausos rinkoje pirmąjį pusmetį Klaipėdos nepasiekė planuotas baltarusiškų trąšų kiekis. Tačiau tranzito mažėjimą kompensavo jūrų keltais gabenamos būtinosios prekės ir rudenį plūstelėjęs lietuviškų grūdų srautas. 2012 metais grūdų eksportas per KLASCO terminalus siekė 1,4 mln. tonų, iš jų daugiau negu milijonas - lietuviško derliaus.

KLASCO generalinis direktorius Audrius Pauža teigia, kad  teritorijoje vykstant krantinių statyboms 2012 metais buvo nelengva dirbti. Bet rezultatai rodo, jog pavyko tęsti suplanuotus darbus ir įgyvendinti iškeltus tikslus.

"Paskutinį praėjusių metų ketvirtį krovai išaugus, pavyko išlaikyti 2011 metų lygį. Rezultato padidėjimas tik simbolinis - sudaro  maždaug tiek, kiek paprastai plukdo 1-2 laivai", - sako A.Pauža.

KLASCO komercijos direktorius Vytautas Kaunas pažymi, kad baltarusiškų trąšų mažėjimas nėra išskirtinis dalykas. Visų krovinių kiekis kasmet skirtingas, ir tai natūralu, nes pasirašomos tik preliminarios krovos sutartys dėl 6 mln. tonų trąšų Klaipėdos uoste neapibrėžia tikslių skaičių.

Eksporto ritmas priklauso ir nuo to, kada ir su kuo baltarusiai pasirašo prekybos sutartis - su Indija ar su Kinija. "Kai kainos krinta, prekyba stoja, kainos kyla - kroviniai važiuoja", - teigia V.Kaunas.

Stato naują sandėlį

Šiemet naujų krovos aukštumų KLASCO nenubrėžė, valdybos užduotis - išlaikyti tą patį lygį, nes teritorijoje tęsiamos statybos, o įrengta nauja 144 krantinė suverstiniams kroviniams prie Jūrų perkėlos terminalo, kuriai KLASCO skyrė arti 10 mln. litų investicijų, dar nepradėta naudoti. Sausio pabaigoje ten turi būti nutiesta geležinkelio atšaka.

Pagal sudarytas sutartis su klientais planuojama, kad jau šiemet ten bus atplukdoma 300 tūkst. tonų įvairių krovinių, o vėliau krantinės apyvarta didės iki milijono tonų per metus. Manoma, kad 5-6 proc. kils ir keltų krovinių apyvarta, jeigu mašinos nestrigs Lietuvos pasienyje su Baltarusija.

A.Pauža primena, kad tarptautinei prekybai stinga kompleksinio Vyriausybės požiūrio: jei vairuotojai prastovi 15 kilometrų eilėje prie sienos, krovinių siuntėjai ieškos kelių, kaip Lietuvą aplenkti. Darbo neteks ir Lietuvos vežėjai, ir Klaipėdos uostas, kurio  apyvarta priklauso nuo tranzito.

Atsižvelgdamas į darbo su Baltarusijos klientais patirtį, A.Pauža tikisi, kad pavyks išlaikyti pastarųjų dvejų metų krovos tempą. Tam yra sudarytos ekonominės vežimo tarifų ir techninės terminalų sąlygos, tačiau galimybės didinti kaimynų krovinių apyvartą dar nėra išsemtos. Tam trūksta ir krantinių gylio, ir platesnių geležinkelio prieigų.

Žvelgiant į perspektyvą, KLASCO apyvartos didėjimą sieja su terminalų plėtros programa. 2014 metų pradžioje numatoma atidaryti šiuo metu statomą 100 tūkst. tonų talpos birių trąšų sandėlį bei naujas iškrovimo ir pakrovimo technologines linijas. Tuomet vienu metu bus galima laikyti 220 tūkst. tonų biriųjų trąšų. "Mes stengiamės krovinių pritraukti iš šalies, nekelti konkurencijos uosto viduje. Naujam sandėliui taip pat ieškoma naujų klientų", - aiškina V.Kaunas.

Į terminalų plėtrą KLASCO šiemet numato investuoti 50 mln. litų, atskira programa pernai buvo sudaryta Jūrų perkėlos terminalui. Keltų krovai nupirkti 8 "Kalmar" tipo vilkikai pradedami naudoti artimiausiomis dienomis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"