TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

KLASCO sprendžia konkurencijos užduotis

2014 03 18 6:00
KLASCO 2013 metais krovė 12,4 mln. tonų krovinių. Vido Kuklieriaus nuotrauka

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija netrukus baigs etapais vykdytą plėtrą ir turės daugiau galimybių didinti apyvartą.

Koncernui „Achemos grupė“ priklausančios Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos KLASCO akcininkai penktadienį patvirtino bendrovės 2013 metų finansinius veiklos rezultatus. Pagrindinės veiklos pajamos praėjusiais metais sudarė 155 mln. litų, bendrovė uždirbo 28,7 mln. litų pelno. Dividendams numatyta skirti tiek pat kiek pernai – 26 mln. litų, arba 1,79 lito akcijai. 93,5 proc. KLASCO akcijų valdo koncernas "Achemos grupė", kitas - smulkieji akcininkai, kurių yra daugiau kaip 1200.

Statybos apsunkino darbus

Metiniame akcininkų susirinkime bendrovės vadovas Audrius Pauža pažymėjo, kad jos perspektyva dėl vis nuožmėjančios konkurencinės kovos ateityje pareikalaus spartesnio technikos bei technologijų modernizavimo, teritorijų plėtros.

KLASCO 2013 metais krovė 12,4 mln. tonų krovinių. Planuojama, kad nuo ateinančios vasaros kompanijai didesnius srautus užtikrins šiuo metu baigiama dvejus metus vykusi trąšų terminalo plėtra ir pagilintos krantinės.

„Esant tokioms aplinkybėms kaip pernai, kai teritorija buvo virtusi statybų aikštele, buvo rekonstruojamos krantinės, patvirtinti skaičiai rodo, kad mes siekėme kiek įmanoma geresnio finansinio rezultato. Šiemet nuo vasaros jau tikimės normalaus darbo ritmo“, - teigė A.Pauža.

Balandį numatoma atidaryti 100 tūkst. tonų talpos birių trąšų sandėlį ir naujas iškrovimo ir pakrovimo technologines linijas. Vienu metu sandėliuose bus galima laikyti 220 tūkst. tonų biriųjų trąšų – tai bus didžiausias trąšų terminalas uoste. Per dvejus metus KLASCO investicijoms skyrė 70 mln. litų. 2013 metų pabaigoje bendrovėje dirbo 717 žmonių (2012 metais – 700), didėjant krovai darbuotojų skaičių numatoma didinti.

Siekis - derinti veiksmus

Uostininkai teigia, kad investicinio projekto grąža retai kada būna matoma iš karto, efektas dažnai išryškėja po kelerių metų. Tačiau Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus ne kartą yra pažymėjęs, kad KLASCO atveju tai negalioja – kompanija suranda krovinį anksčiau, nei jam pritaikoma uosto infrastruktūra. Taip buvo pernai, kai birželio mėnesį vos atidavus naudoti pagilintą krantinę prie jos atplaukė laivas išgabenti metalo žaliavos, visiškai naujo krovinio uoste, taip yra ir šiemet, kai KLASCO baigia trąšų sandėlio statybas. Tai skatina rangovus kuo skubiau atlikti 8-9 krantinių rekonstrukciją. KLASCO yra laimėjusi Baltarusijos Gardino gamyklos konkursą krauti azoto trąšas, todėl A.Vaitkus sutinka su kompanijos nuostata, kad negalima pažeisti susitarimų terminų.

„Didžioji dalis infrastruktūros objektų tą pačią dieną nesulaukia geresnio krovos rezultato, jie ima ryškėti po 1-2 metų. Tačiau mes džiaugiamės tokia savotiška šoko terapija, kai atsiranda spontaniškų poreikių. Jie rodo įtemptą konkurencinę kovą, kuriai turime būti pasiruošę“, - apie valstybės ir privačių projektų suderinimo terminus kalba A.Vaitkus.

KLASCO krovos darbų organizatoriai nekantriai laukia, kada išvažiuos statybos technika ir bus atlaisvinta gamybinė teritorija. 2013 metų apyvarta atspindi jų gebėjimą suktis ankštame plote ir vienu metu koordinuoti geležinkelio darbą, autotransporto srautą, ypač grūdų derliaus sezono pradžioje, bei laivų krovą.

A.Pauža pažymi, kad uosto kompanijos sėkmė priklauso ne tik nuo kolektyvo pastangų ir išorinės rinkos veiksnių, kurie retai kada būna palankūs, bet ir nuo suderintų veiksmų su bendrove „Lietuvos geležinkeliai“ bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Tikimasi, kad artimiausiu laiku numatytos Pauosčio ir Klaipėdos stoties rekonstrukcijos uosto darbų ritmo nesulėtins, o numatytas dar vieno krantinių ruožo pertvarkymas padidins Klaipėdos uosto konkurencinį patrauklumą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"