TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

KLASCO stiprybė – patirtis ir partneriai

2016 04 01 6:00
Pernai KLASCO perkrovė 12,22 mln. tonų krovinių, gavo 44,8 mln. eurų pajamų ir uždirbo 5,7 mln. eurų pelno prieš mokesčius. LŽ archyvo nuotrauka

Didžiausia uoste Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO) šiemet minės 25 metų lietuviško prekybos uosto veiklos jubiliejų. Ekonominis stabilumas, išlaikant beveik trečdalį uosto apyvartos, iš bendrovės reikalauja nemažai pastangų.

KLASCO generalinis direktorius Audrius Pauža didžiuojasi komanda, kuri susitvarko su visomis krizėmis. Tačiau atsargiai renka žodžius apie veiklos perspektyvą, nes rengiamos studijos ir specialistų pasiūlymai atspindi konkurencijos grėsmes. Todėl kartais, anot jo, geriau pirma padaryti darbą, o paskui visuomenei apie jį pasakyti ir parodyti.

Konkurentų daugėja

Audrius Pauža : "Nauji sandėliai šiaurinėje uosto dalyje užtikrins apyvartos stabilumą, o ateityje leis krovą kelti į naujas aukštumas."Bendrovės nuotrauka

Kovo 24 dieną vykęs KLASCO akcininkų susirinkimas patvirtino 2015 metų veiklos rezultatus. Ką jie atspindi?

– Pernai KLASCO perkrovė 12,22 mln. tonų krovinių, gavo 44,8 mln. eurų pajamų ir uždirbo 5,7 mln. eurų pelno prieš mokesčius. 2014 metais bendrovė buvo perkrovusi 17 tūkst. tonų mažiau – 12,203 mln. tonų, pajamos sudarė 44,4 mln. eurų, pelnas –7,4 mln. eurų. Matome, kad iš to paties tonažo pajamų pernai gauta daugiau, o pelnas gerokai mažesnis. Tarptautinių biržų įtaką krovai jaučiame finansiškai – kai gaminiai tampa pigesni už jų žaliavas, gamintojai pristabdo žaliavų importą. KLASCO 2015 metų rezultatai atspindi pasikeitusią krovinių struktūrą – pernai krovėme daugiau tokių, kokiems labiau reikia žmonių rankų, tad patyrėme daugiau sąnaudų.

Kuo skiriasi KLASCO nuo kitų uosto kompanijų?

– Kadangi tranzito srautai nuseko, kai kurios įmonės imasi anksčiau nebūdingų paslaugų. Turime daug veiklos sekėjų, bet KLASCO stengiasi niekam nekišti kojos, nes visada buvo universali ir lanksti kompanija. Esame dėkingi nuolatiniams mūsų partneriams, kurie vertina KLASCO paslaugų kokybę.

Kaip keičiasi uosto gamybinis darbas?

– Anksčiau visi dairėsi į kaimyninius uostus, statė technologiškai modernius specializuotus terminalus. Bet uosto teritorijoje už ilgą krovinių laikymą klientams tenka mokėti, todėl ima ryškėti konkurencija su uosto užnugariu. Mus pasiekia informacija, kad klientai, kurių kroviniai dėl paklausos svyravimų išgabenami su pertraukomis, dairosi vietos sukaupti krovinius netoli uosto ir atvežus krauti iš vagonų tiesiai į laivus. Juos galima suprasti, nes ieškoma būdo atpiginti transportavimą. Todėl svarbesnis tampa geležinkelio ir automašinų krovimo operacijų vaidmuo ir didėja manevravimo kelių poreikis – geresnėje pozicijoje atsiduria ta kompanija, kuri gali vykdyti krovą iš vagonų į laivą greitai, našia technika. Esu tikras, kad KLASCO šiuo atžvilgiu išliks konkurencinga.

Investicijos – veiklos garantas

KLASCO valdantis koncernas „Achemos grupė“ yra numatęs kasmet investuoti į veiklos plėtrą po 10–20 mln. eurų. Kas įsigyta pernai ir kam lėšos naudojamos šiemet?

– Didesni uosto gyliai ir vis talpesni įplaukiantys laivai reikalauja užtikrinti navigacinį saugumą, todėl 2015 metais įsigijome trečiąjį galingą jūrinį vilkiką „KLASCO 3“. Už jį sumokėjome daugiau kaip 7 mln. eurų. Turėdama tris modernius vilkikus KLASCO gali tinkamai konkuruoti Klaipėdos uosto laivų buksyravimo paslaugų segmente. Taip pat daug investicijų per dvejus metus skiriama pernai pradėtam Vitės kvartalo sandėlių statybos projektui (įskaitant geležinkelių infrastruktūrą), kurį įgyvendinsime iki rudens. Nauji sandėliai šiaurinėje uosto dalyje užtikrins apyvartos stabilumą, o ateityje leis krovą kelti į naujas aukštumas. Tikėdamiesi naujų klientų ir naujų krovinių rūšių, pirma turime pasirūpinti kuo geresnėmis sąlygomis dabartinių importuotojų ir eksportuotojų veiklai. Investicijos nebūtinai prideda tonų, jos kelia klientų lojalumą.

Nemažai lėšų numatyta technikos atnaujinimo programai. Nors mūsų senųjų kranų gervės neatsiejamos nuo tradicinės uosto panoramos, šiemet pirmą kartą įsigysime naujų portalinių kranų ir per kelerius metus numatome didesnę jų dalį pakeisti modernesniais.

Kas planuojama Smeltės pusiasalyje?

– Viziją turime, rengiama studija, kam tuos plotus pritaikyti tikslingiausia, juk turime omenyje 20–30 ateities metų. Atsižvelgiame į numatomą Klaipėdos uosto teritorinę plėtrą už jūrų perkėlos, būsimą pietinį aplinkkelį ir logistikos centrus prie „Draugystės“ geležinkelio stoties. Vyksta susitikimai su potencialiais partneriais ir klientais, tačiau dar truputėlį trūksta laiko svarbiems sprendimams priimti.

Vertindamas kompanijos veiklą ir poziciją uoste, ką galite pasakyti apie jos socialinę reikšmę Klaipėdai ir kolektyvo indėlį į miesto gerovę?

– Daug investuojame į personalo mokymus, skiriame daug dėmesio darbuotojų socialinėms garantijoms. Ir jaučiame grąžą. Toks įspūdis, kad kuo sudėtingesnė situacija ir kuo aršiau veržia konkurencija, tuo stipriau kolektyvas susitelkia. Kompanijoje dirba per 700 žmonių, dauguma – po kelis dešimtmečius. Darbuotojai labai patyrę, ypač gamybos organizatoriai ir dokininkai-mechanizatoriai.

Malonu, kai kasmetinėje darbuotojų šventėje, Veteranų pagerbimo vakare, šių žmonių darbą įvertina uostamiesčio visuomenė, sveikina uosto vadovas, meras. Bendrovės darbą pažymi ir Lietuvos pramonininkų konfederacija. Ji priėmė sprendimą KLASCO generalinį direktorių paskelbti Petro Vileišio premijos laureatu už indėlį stiprinant Klaipėdos valstybinio jūrų uosto ekonominę veiklą, o bendrovę už stabilius ekonominius rezultatus ir įtaką uosto efektyvumui apdovanojo nominacija „Sėkmingai dirbanti įmonė 2015“. Klaipėdos pramonininkų asociacijos 25 metų jubiliejaus proga surengtuose „Atsakingo verslo“ apdovanojimuose KLASCO, istorinio prekybos uosto tradicijų tesėjai, įteikta nominacija „Už mūsų Klaipėdą“.

KLASCO reikšmė matuojama ne tik pinigais, nors socialinės sanglaudos priemonėms ir bendruomenių bei visuomeninių organizacijų paramai pernai, kaip ir kasmet, skyrėme per 360 000 eurų. Mūsų misija – palaikyti jūrinės kultūros tradicijas, nes gerų atgarsių pasaulyje sukeliantis Klaipėdos uosto darbas – tai ne tik verslas, bet ir miesto raidos ašis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"