TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klientai bankų skyriuose lankosi rečiau

2015 12 27 6:00
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Nors bankų klientai kasmet vis aktyviau naudojasi internetine bankininkyste, didieji šalies komerciniai bankai teigia, kad klientų aptarnavimo skyrių skaičiaus 2016 metais nemažins. Vietoje to jie koreguoja skyrių veiklos koncepciją, taip esą reaguodami į klientų besikeičiančius įpročius.

DNB banko patalpos sostinės Vilniaus gatvėje – parduodamos. Keturių aukštų administracinės paskirties pastatas, kuriame buvo įkurtas ir klientų aptarnavimo skyrius, įkainotas 4,8 mln. eurų. Tačiau klientų aptarnavimo taškų skaičius dėl to esą nesikeis.

DNB banko atstovė spaudai Rasa Petruškevičiūtė „Lietuvos žinioms“ patvirtino, kad šiuo metu parduodamos banko patalpos Vilniaus gatvėje, nes banko darbuotojai persikels į naują būstinę verslo centre „Quadrum“. Jame atsidarys ir banko skyrius. „Norime, kad naujoji banko buveinė visų pirma atitiktų mūsų klientų lūkesčius, būtų patogi efektyviam darbui bei taptų draugišku traukos centru gyventojams, verslui ir miesto svečiams“, – taip atstovė paaiškino banko poreikį persikelti į naujas patalpas Vilniaus Konstitucijos prospekte.

Keičiasi klientų įpročiai

Šiuo metu DNB bankas turi 46 skyrius visoje Lietuvoje ir artimiausiu metu jų skaičius, anot R. Petruškevičiūtės, nesikeis. Nors neseniai DNB banko išplatinti duomenys rodo, kad bankų padalinių reikšmė nuosekliai mažėja. Gruodžio viduryje bankas skelbė, kad šių metų lapkritis buvo pirmasis mėnuo, kai naudojantis DNB mobiliosios bankininkystės programėle buvo atlikta daugiau finansinių operacijų nei visuose DNB banko skyriuose. Vadinasi, gyventojų finansinė elgsena keičiasi – vartotojai aktyviau naudojasi šiuolaikiniais bankininkystės įrankiais.

Lapkričio duomenimis, apie 2,5 proc. visų finansinių operacijų buvo atliekama naudojantis mobiliojo banko programėle – beveik tiek pat ir banko skyriuose. Tačiau pastarųjų metų tendencijos rodo, kad atsiskaitymų kiekis mobiliojoje bankininkystėje sparčia auga, kai banko padaliniuose – nuosekliai mažėja. Didžioji dalis (95 proc.) visų finansinių operacijų atliekama naudojantis interneto banku kompiuteryje.

Skyrius ruošia konsultacijoms

Linas Januševičius, SEB banko Verslo plėtros departamento direktorius, taip pat pažymėjo, kad dabar klientai banko paslaugomis naudojasi kitaip nei prieš kelerius metus – daug dažniau paslaugomis naudojasi savarankiškai, kasdienius savo finansus tvarko elektroninėje erdvėje prisijungę prie interneto banko, mokėdami banko kortelėmis, naudodamiesi bankomatais, taip pat į banką kreipdamiesi socialiniame tinkle „Facebook“ ar programa „Skype“. Taip klientams esą patogiau, nes nereikia derintis prie banko darbo valandų, be to, tvarkyti finansinius reikalus internetu pigiau negu banko skyriuje.

„Tačiau matome, kad vis labiau auga poreikis banke gauti patarimą, išsamią konsultaciją ne tik apie sudėtingesnes banko paslaugas, pavyzdžiui, investavimą, bet ir asmeninių finansų valdymą. Todėl banko veiklą organizuojame taip, kad atitiktume šiuos klientų poreikius, veiktume efektyviai“, – sakė pašnekovas.

Jis nurodė, kad dalis banko skyrių šiemet buvo pertvarkyta į finansinių konsultacijų skyrius. Juose banko darbuotojai visą dėmesį skiria išskirtinai konsultavimui, o grynųjų pinigų operacijas klientai gali atlikti savitarnos zonose. Šiuo metu tokių skyrių Lietuvoje bankas turi 9, o klientų aptarnavimo padalinių – 42.

Ir 2016-aisiais SEB bankas žada daug dėmesio skirti klientų konsultacijoms, kadangi jų poreikis, tikėtina, turėtų dar augti.

Išbando naują koncepciją

Bankas „Swedbank“ taip pat neplanuoja 2016-aisiais mažinti klientų aptarnavimo padalinių skaičiaus, tačiau reaguodamas į besikeičiančią klientų elgseną ėmė keisti aptarnavimo padalinių koncepciją. Spalio mėnesį pirmasis naujo tipo padalinys duris atvėrė Vilniuje, prekybos centre „Panorama“. Padalinyje įrengta didelė savitarnos erdvė, o laukimo zonoje klientai kviečiami naudotis planšetiniais kompiuteriais.

„Padalinyje nebeliko įprastų minkštasuolių – juos pakeitėme daug patogesnėmis kėdėmis ir stalais. Ant stalų įrengėme planšetinius kompiuterius, kuriais laisvai gali naudotis banko klientai, norintys plačiau susipažinti su banko teikiamomis paslaugomis, jų įkainiais bei įvairiomis banko akcijomis. Be to, savo mobiliuosius įrenginius turintys klientai čia pat juos galės įkrauti bei naudotis sparčiu nemokamu bevielio interneto tinklu. Jaukumo ir savitumo padaliniui suteikia pačiame jo centre augantis ąžuolas“, – pasakojo Loreta Lapinskaitė, „Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė.

Jos pastebėjimu, gyventojai vis dažniau paprastas finansines operacijas renkasi atlikti savarankiškai, naudodamiesi interneto banku ar išmaniąja programėle. Tuo tarpu padaliniuose atliekamų grynųjų pinigų operacijų skaičius smarkiai mažėja, o finansinių konsultacijų, kaip kaupti senatvei, vaikų studijoms ar pasiskolinti lėšų būstui ‒ didėja.

Šiuo metu banko „Swedbank“ klientų aptarnavimo padalinių tinklą visoje Lietuvoje sudaro 67 padaliniai, iš kurių 11 veikia Vilniuje. Per dieną viename sostinės padalinyje vidutiniškai aptarnaujama apie 250 klientų. Be minėtų padalinių taip pat veikia 4 savitarnos centrai Nidoje, Rietave, Kazlų Rūdoje, Švenčionyse, kur dirbti atvažiuoja banko darbuotojai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"