TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kode užšifruota reklama

2012 11 06 7:54
Romo Jurgaičio nuotrauka/Greito atsakymo kodą galima "perskaityti" tik naudojantis mobiliuoju telefonu ir planšetiniu ar nešiojamuoju kompiuteriu su fotokamera.

Vos daugiau kaip dešimtadalis Lietuvos vartotojų žino, kad juodos ir baltos spalvos mozaikos ženklas ant prekės yra skirtas būtent jiems, o ne kasininkei iššifruoti. Nors tokiais kodais naudojasi nedaugelis, įmonės visokiais būdais bando pasiekti potencialų vartotoją.

Prie brūkšninių kodų įpratę Lietuvos vartotojai iš inercijos mano, kad ant prekės randamas papildomas kvadratinis ženkliukas, kuriame, regis, nematyti jokios informacijos, tik juodų ir baltų kvadratėlių deriniai, yra dar vienas prekybininkams skirtas prekės identifikavimo ženklas. Nedaugelis žino, jog plika akimi neįskaitomas grafinis šriftas taikomas pirkėjui - žmogus, prieš pirkdamas prekę, gali sužinoti apie ją visą gamintojo informaciją, kuri netelpa mažame plote ant įprastos etiketės.

Šis mozaiką primenantis ženklas vadinamas greito atsakymo kodu (angl. Quick Respond, QR). Jį "perskaityti" galima tik naudojantis mobiliuoju telefonu, planšetiniu ar nešiojamuoju kompiuterį su fotokamera. Tiesa, į mobilųjį prietaisą reikia atsisiųsti specialią QR kodų atpažinimo programą. Tai visai nesudėtinga ir ypač pravartu tiems, kurie linkę kuo daugiau sužinoti apie perkamą prekę.

Patogu yra ir todėl, kad pirkėjui nereikia atsiminti gamintojo internetinio tinklalapio adreso ir rinkti jo maigant smulkią mobiliojo telefono klaviatūrą. Nufotografuotas QR kodas automatiškai atidaro gamintojo internetinį puslapį, kuriame pateikiama gerokai daugiau informacijos apie nusižiūrėtos prekės savybes, naudojimo būdus, gamintojo naujienas ir t. t.

Mažai žinomas

QR kodą, dar vadinamą mobiliąja etikete, 1994 metais išrado automobilių gamintojo "Toyota" antrinė kompanija "Denso Wave". Jis buvo naudojamas automatizuotose automobilių gamybos linijose, kad robotai galėtų atskirti mašinų detales.  

Rinkos tyrimų bendrovė "GfK Custom Research Baltic" Baltijos šalyse atliko tyrimą, kuris parodė, kad tik kas penktas internautas Lietuvoje (19 proc.) žino, kas yra QR kodas, o realiai jo atpažinimo programa naudojasi vos 15 proc. interneto vartotojų. Estijoje apie šį ženklą žinančiųjų esama šiek tiek daugiau - 25 proc., Latvijoje - 15 procentų.

Taigi nors tokių vartotojų yra mažai, gamintojai vis tiek nepraleidžia progos pasinaudoti dar vienu rinkodaros įrankiu savo klientams įtikti. Juo labiau kad mobiliosios etiketės beveik nieko nekainuoja, jas sugeneruoti galima nemokamai portaluose http://qrcode.lt ar http://www.qrcoder.lt. Papildomų lėšų reikia tik tinklalapiui, su kuriuo bus susietas prekės QR kodas, sukurti ir palaikymui.

Žymi ir vištienos gaminius

Įmonių grupės "KG Group" Paukštininkystės verslo pardavimų ir rinkodaros tarnybos direktorius Artūras Skairys LŽ pasakojo, kad neseniai ši bendrovė pateikė rinkai dvi naujienas - išleido naują vištienos gaminių liniją "Pasaulio virtuvė" ir paženklino ją įmonės sukurtais informaciniais ženkliukais: "Nukaulinta mėsa", "Kepimo maišelis viduje", "Fiksuoto svorio pakuotė" ir t. t. Kadangi visa informacija apie įvairaus skonio vištieną, padažus ir tai, ką reiškia kiekvienas informacinis ženkliukas, ant pakuotės netelpa, "KG Group" nusprendė į pagalbą pasitelkti QR kodą. Jį nuskaitęs vartotojas automatiškai nukreipiamas į specialiai šiam tikslui sukurtą tinklalapį ir ten gali rasti atsakymus į visus iškilusius klausimus apie naujus gaminius.

A.Skairys pažymėjo, kad QR ženklo taikymas Lietuvoje populiarėja, nes jam plisti padeda ir pingantys mobilieji prietaisai. "Rinkodaros tikslais šį kodą jau seniai naudoja įvairios kompanijos visame pasaulyje ir Lietuvoje. Paukštynai vieni pirmųjų iš Lietuvos maisto produktų gamintojų pradėjo jį naudoti", - sakė A.Skairys.  

Perspektyvūs kodai

Sąsajas tarp QR kodų ir jiems skirtų interneto svetainių kuriančios UAB "Atvira karta" direktorius Arūnas Franckevičius teigia matęs Lietuvoje mobiliųjų etikečių ant vyno, žurnalų, lauko stendų, taip pat Kaune, viešojo transporto stotelėse, - nuskaičius QR kodą galima sužinoti norimo autobuso ar troleibuso eismo tvarkaraštį. "Pavyzdžiui, mes dirbome prie projekto JAV, o ten namai ir kiti nekilnojamojo turto objektai žymimi QR kodais, kad agentas, atvažiavęs prie objekto, turėtų kuo daugiau informacijos, kurios galbūt teirausis pirkėjas", - pasakojo įmonės direktorius. A.Franckevičiaus nuomone, šis kodas yra perspektyvus rinkodaros įrankis dėl greito priėjimo prie didelio kiekio informacijos ir svarbiausia - galimybės nuolat ją papildyti naujais aprašymais.

A.Skairys užsiminė, kad tokia galimybe netrukus pasinaudos ir "KG Group". "Tinklalapį, į kurį nukreipia mūsų QR kodas, artimiausioje ateityje planuojama plėsti: paleisti versijas kitomis kalbomis, nes jau ketinama vežti naujuosius produktus ir į kitas šalis. Taip pat rengiamasi praplėsti šį tinklalapį patarimais ir receptais. Jie padėtų dar renkantis produktus parduotuvėje priimti sprendimą, ką ir kaip gaminti. Bendrovė, naudodamasi naujausiomis technologijomis, QR kodais ir kitomis priemonėmis, siekia pristatyti naujus prekių ženklus, didinti jų žinomumą, parodyti savo produktų pritaikymo bei gaminimo įvairovę ir taip kelti paukštienos vartojimo kultūrą mūsų šalyje. Taigi QR kodas suteikia daugiau galimybių pasiekti vartotoją", - pabrėžė A.Skairys.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"