TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Komercinio kino aukso amžius

2008 01 14 0:00
Nors vidutinė kino bilieto kaina per metus šoktelėjo nuo 10,49 iki 11,02 lito, kino teatrų lankomumas nuolat didėja.
LŽ archyvo nuotrauka

Lietuvos kino teatrai pernai pardavė bilietų už 35,635 mln. litų - 40,8 proc. daugiau nei 2006 metais, kai bilietų parduota už 25,303 mln. litų. 2007-ieji kino verslui buvo geriausi per šalies nepriklausomybės laikotarpį.

Anot Lietuvos kino platintojų asociacijos, nors vidutinė kino bilieto kaina per metus šoktelėjo nuo 10,49 iki 11,02 lito, kino teatrų lankomumas nuolat didėja.

Žiūrovų šalies kino teatruose pernai, lyginant su 2006-aisiais, pagausėjo 33,6 proc. - iki 3,233 milijono. Neoficialiais duomenimis, Lietuvoje parduota apie 3,2 mln. bilietų į kino seansus.

Asociacijos duomenimis, daugiausia pinigų pernai per dvylika mėnesių - 2,245 mln. litų - surinko "Simpsonų filmas", kurį kino teatruose žiūrėjo 219,2 tūkst. žmonių. Antrąją ir trečiąją vietas pasidalijo animaciniai filmai "Šrekas 3-iasis" (1,555 mln. litų) ir "La troškinys" (1,517 mln. litų), kurių pasižiūrėti atėjo atitinkamai 157,3 tūkst. ir beveik 152,9 tūkst. žiūrovų.

Asociacijos teigimu, pernai beveik 98 proc. pajamų už kino filmus atiteko trims šalyje dominuojančioms kino platinimo bendrovėms - "Forum Cinemas", "Acme" ir "Garsų pasaulio įrašai".

Geri laikai

Kaip LŽ teigė kino rodymo veikla užsiimančios kompanijos UAB "Forum Cinemas" reklamos ir rinkodaros vadovas Dainius Beržinis, kompanija 2007 metais pardavė 2,1 mln. bilietų, 2006 metais - 1,2 mln. bilietų.

Įmonės vadovas sakė, kad repertuarą "Forum Cinemas" renkasi, remdamasi pasaulio tendencijomis. Holivudas - pagrindinis filmų tiekėjas. Stengiamės, kad tie filmai būtų kuo artimesni pasaulinei premjerai. Tai geriausiai rodo ir "Simpsonų" pavyzdys. Lietuviškoji filmo versija pradėta rodyti kartu su visu pasauliu. Tad ir surinkta daugiausia auditorijos, nes tada filmų "nenupiratina", t. y. nelegaliai nepaskleidžia serveriuose. Kita vertus, žmonėms labiausiai norisi pamatyti, ką žiūri visas pasaulis", - pasakojo direktorius.

Nekomerciniai filmai, pasak pašnekovo, taip pat sulaukė daug dėmesio. Bilietai į tokių filmų festivalius pigesni.

"Mes truputį susbsidijuojame ir nekomercinį filmą. Norime, kad kuo daugiau žmonių pažiūrėtų nekomercinių kino filmų, todėl juos ilgiau rodome ekranuose", - sakė jis.

Tačiau pašnekovas pripažįsta, kad dėl meninių nepriklausomų studijų filmų tenka rizikuoti, nes apie tuos filmus esą niekas nežino.

"Labai didelė rizika, jei filmas nesurinks auditorijos, platintojai patirs nuostolių. Kultūros renginių lankytojų ratas labai apibrėžtas.

Žmonės eina į komercinius filmus, o nekomercinių nėra kaip išreklamuoti, ir jie neskirti populiariai masei", - sakė vadovas.

Bilietų kaina esą žiūrovų pasirinkimui įtakos neturinti. Filmas vis dar išlieka pigiausia pramoga.

"Daugelis pramogų sektorių yra gerokai labiau padidinę kainas: bilietas į vakarėlį kainuoja 25 litus, o į teatrą - 30 litų", - lygino jis kainas. Pasak direktoriaus, padidėjus šeimų biudžetams žmonės turi galimybę kino teatruose lankytis šeimomis. Populiariausi rodomi filmai - būtent šeimos filmai.

Šiauliuose kino teatrus "Saulė" ir "Laikas" valdančios kompanijos UAB "Amfiteatro filmai" direktorius Eugenijus Civilka sakė, kad čia lankomumas praėjusiais metais padidėjęs apie 10 procentų.

Populiariausi filmai - "neiškrentantys iš Lietuvos konteksto". Direktorius sakė, kad Šiauliuose yra tik dvi kino salės, tad tenka rodyti bendrąjį repertuarą: populiarius, naujus filmus. Ateityje planuojama atidaryti naują kino teatrą, o "Laiko" kino teatrą palikti per elitinius festivalius rodomam kinui.

Pasak jo, bet kokį kino teatro išlaikymą lemia žiūrovai, kurie "nėra atskirti nuo pasaulio". Tačiau esą reikėtų skirti gerą pramoginį ir gerą meninį filmą - kino mėgėjai renkasi ir tą, ir tą. "Žiūrovai iš tikrųjų yra visapusiški ir išprusę", - sakė direktorius.

"Holivude" esame mes gimę"

Kaip teigė LŽ Greta Zabukaitė, "Skalvija" kino teatro direktorė, lankytojų praėjusiais metais buvo daugiau, o populiariausias šiame kino teatre rodomas filmas buvo "Adomo obuolys".

Kaip ji teigė, pasaulyje mažieji kino teatrai yra trejopi: pirmieji orientuojasi į "Art kiną", antrieji rodo Holivudo filmus, tretieji - klasiką. Iš visų trijų patys išsilaiko tik antrieji. Visi kiti, kaip ir "Skalvijos" kino teatras, subsidijuojami.

Lietuvoje, anot pašnekovės, susidariusi gana netipiška situacija, nes daugiausia yra kino teatrų, kurie labiau orientuojasi į komerciją, o nekomercinių - vienas kitas. Kituose miestuose nekomerciniu kinu esą sudėtinga sudominti auditoriją.

"Šiauliuose ir Panevėžyje statomi nauji kino teatrai, vadinasi, yra kino paklausa. Tačiau jei ten siunčiame nekomercinį filmą, kurį mūsų kino teatre gausiai lanko, tai ten juo iš viso niekas nesidomi. Vadinasi, jie pripratinti prie Holivudo produkcijos", - svarstė G.Zabukaitė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"