TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kompiuterinė animacija - bendravimo forma ar pardavimo įrankis?

2009 03 23 0:00
"Pravda 1 minutė" festivalyje aukšta prizine vieta įvertintas filmukas "Talentas".

Kovo pradžioje vykusiame "Pravda 1 minutė" filmų festivalyje aukšta trečiąja prizine vieta už netikėčiausią pabaigą buvo įvertintas UAB "Fresh media" dizainerio Simono Koiros sukurtas nuotaikingas animacinis filmukas "Talentas".

Konkurso organizatoriai buvo įsitikinę, kad geram filmui nebūtina didelė specialistų komanda. Turint gerą idėją, filmą galima sukurti net ir namie, naudojantis mobiliuoju telefonu ar kompiuteryje įmontuota nedidele kamera. Nenori filmuoti? Galėjai piešti, fotografuoti, montuoti. Jokių apribojimų. Vienintelis tikras barjeras galėjo būti autoriaus fantazijos stoka.

Viena minutė vienai idėjai.

Filmuko idėja, atrodo, paprasta. Siužetas prasideda pernelyg aktyvios bei labai gabios mergaitės susitikimu su iš pirmo žvilgsnio nelabai talentingu apkūniu vyriškiu. Kalba jo skurdi, sudarkyta žargono, o tai leidžia daryti išvadą, kad poezijos jis tikrai neims cituoti. O mergaitė atkakli, vis kursto vyriškį atskleisti savo slaptą talentą, pati demonstruodama įvairius triukus lyg tikėdamasi ir iš kolegos sulaukti ko nors panašaus. Provokacija nelieka bevaisė, vyriškis didžiulėmis rankomis suima sau už žandikaulio ir tikrąja to žodžio prasme išsiverčia į kitą pusę! Šokiruota mergaitė nuščiuvusi sumirksi blakstienomis ir neištarusi daugiau nė vieno žodelio išeina panarinusi galvą, tarytum visi jos talentai būtų netekę prasmės.

Filmuko kūrėjas S.Koira sako, kad animatoriumi svajojo tapti jau vaikų darželyje. Vėliau mokydamasis mokykloje margino visus savo sąsiuvinius ir net pažymių knygeles piešinukais, komiksais bei trumpais "multikais". "Bandžiau dalyvauti užklasinėje veikloje, lankyti animacijos būrelį, tačiau mečiau, nes ten visi tenorėjo paišyti kažkokius zuikučius - o tai visiškai neatitiko mano mėgstamo juodojo humoro stiliaus", - pasakojo ne vieną tokį humoristinį filmuką sukūręs S.Koira.

Įkvėpimo filmukams kūrėjui nereikia ieškoti ilgai, juk su viskuo, kas mums aktualu bei įdomu, susiduriame kasdieniame gyvenime. Tad jei reikia naujo scenarijaus, tiesiog atidžiau stebi aplinką ir štai jau turi idėją. Taigi ir "Talentas" atsirado labai spontaniškai. "Kilo mintis pašiepti perdėtas žmonių pastangas daryti viską tobulai. Jei vienas dainuoja - reikia ir man. Jei kitas šoka - šoksiu ir aš. Visi mes ką nors mokame, tačiau kodėl to mokomės? Kad mums tai įdomu? Kad turime pašaukimą? Nė velnio. Žmonės kaip mažytės beždžionėlės, mėgdžiojančios viena kitą. Norėjosi parodyti, kad geriausi talentai - idėjiniai, ne plagiatai. Geriausi talentai gimsta savaime. Ir tai daugiau abstraktūs pamąstymai, tinkami ne tik kūrybai", - pasakojo jaunas kūrėjas.

Viena minutė yra visiškai pakankamas laiko tarpas idėjai išreikšti. Tik svarbu kreipti dėmesį į dinamiką, kad būtų aišku, "apie ką kinas". Geras filmukas, pasak autoriaus, turėtų susidėti iš prologo, veiksmo, kulminacijos ir epilogo. Arba intensyvaus kratinio ir vientisumo. Svarbu, kad tai būtų daroma sąmoningai, nors jei išeitų netyčiom, belieka autoriui paspausti dešinę.

Kalbėdamas apie "Pravda 1 minutė" festivalį S.Koira prisipažino, kad, kaip ir visi dalyviai, tikėjosi laimėti. Ateityje jis norėtų dalyvauti ir kituose festivaliuose. "Galbūt tai nebus animacija. O juk nauda iš tokių festivalių - milžiniška mums visiems. Kaip kitaip paprastas kūrėjas gali parodyti save plačiajai visuomenei? Kaip kitaip tapti matomam, jei ne rodant savo talentą? Lietuvoje yra daug kūrybingų žmonių, kurie turi ką pasakyti, ir tokie festivaliai tampa puikiu įrankiu pasiekti plačiąją auditoriją. Kadangi žmonių susidomėjimas tokiais konkursais itin didelis, galbūt atsiras ir norinčiųjų paremti meną, investuoti į spalvingesnę mūsų visų ateitį", - tikisi prizininkas.

Animacijos paklausa didėja

Įmonės "Fresh media" generalinis direktorius Mindaugas Tautkus sako, kad trumpų animacinių filmukų funkcija šiandien įgyja naują prasmę. Tai pamažu tampa novatorišku sprendimu siekiant pristatyti savo produktą. Nuotaikinga kompiuterinė animacija prikausto dėmesį, pakelia nuotaiką ir sukuria gerą emociją, kuri imama tapatinti su reklamuojamu produktu ar preke.

Animacija, jeigu naudosime ją kūrybiškai, jos siužeto linksmumas, netikėtumas padeda žmogui į prekės ženklą pažvelgti kitaip, įsidėmėti jį. Dabartinėmis ekonominėmis sąlygomis investuoti pinigus į tradicines informacijos sklaidos priemones gali būti ne itin veiksminga. Tačiau jei nebruksime žmogui produkto, jei neversime jo pirkti, o tiesiog kelsime šypseną, neparodydami tiesiogiai, jog tai reklama, - tokių filmukų efektyvumas gerokai išauga. Tai tikrai labai veiksminga rinkodaros priemonė populiarinti įvairius produktus ar prekių ženklus. Pasaulyje tai bandoma daryti jau seniai, tačiau Lietuvoje šios galimybės dar iki galo neišbandytos.

Pasak M.Tautkaus, kompiuterinę animaciją galima plačiai naudoti kuriant ne tik reklaminius produktus, bet ir nuotaikingus virtualius atvirukus, kuriuos žmonės mėgsta vieni kitiems siųsti elektroniniu paštu. Toks produktas gali tiksliai pataikyti į reikalingą tikslinę grupę. Tačiau labai svarbu parodyti, kokius rezultatus klientai gali gauti, panaudoję tokią bendravimo su potencialiais vartotojais priemonę.

Naujos idėjos, nauji jų panaudojimo būdai

"Fresh media" - tai neatsiejamos naujumo, gaivumo, šviežumo asociacijos. Tai byloja ir jos pačių konceptas. M.Tautkus teigia, kad būtent tokius produktus įmonė ir kuria. Taikyti senas nusistovėjusias dogmas būtų mažų mažiausiai kvaila ir nebeefektyvu, kai yra tiek naujų būdų būti matomiems, išskirtiniams.

Septynerių metų patirtis rinkoje leidžia vadintis kokybiškas, originalias bei personalizuotas interneto, reklamos paslaugas teikiančia įmone. "Galime didžiuotis savo aukščiausios kvalifikacijos specialistais: profesionaliais programuotojais, diegėjais, dizaineriais, projektų vadovais. Esame sukaupę daug praktinės patirties bei sulaukę labai gerų įvertinimų dirbdami prie didelių interneto, intraneto, sistemos valdymo ir specializuotų procesų automatizavimo ir optimizavimo projektų, taip pat įgyvendindami kūrybinius reklaminius sprendimus ir originalų dizainą", - sako bendrovės vadovas.

 

Žiūrėti filmuką: www.freshmedia.lt/talentas/

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"