TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kompiuterių rinkos variklis - internetas

2007 01 08 0:00
Kompiuterių pardavėjai mano, kad dėl technologijų pažangos kompiuterį keisti nauju reikia kas 2-3 metus.
AFP/Scanpix nuotrauka

Kompiuterinės technikos pardavimas šiemet priklausys nuo mobiliojo interneto, populiarėjančių nemokamų interneto pokalbių ir naujųjų "Windows" plėtros

Kol kas Lietuvos kompiuterinės įrangos pardavėjai dar tik skaičiuoja praėjusių metų duomenis, todėl tikslių skaičių nepateikia, tačiau praėjusių ir ateinančių metų tendencijos aiškios.

"Pernai nešiojamieji kompiuteriai vidutiniškai po 5 proc. kas mėnesį atiminėjo rinką iš stacionariųjų kompiuterių. Manau, kad kitais metais turėtų būti parduota 60 proc. nešiojamųjų kompiuterių ir 40 proc. stacionariųjų", - svarsto kompiuterių prekybos bendrovės "Flopo informacinės sistemos" (FIS) direktorius Modestas Tamutis. Jo vertinimu, Lietuvoje kompiuterinės įrangos pardavėjai pernai bendrai pardavė per 200 tūkst. kompiuterių.

Nešiojami paklausesni

Kompiuterinės įrangos prekybos tinklo BMS direktorius Artūras Afanasenka taip pat nurodo, kad praėjusiais metais BMS nešiojamųjų kompiuterių pardavimas viršijo stacionariųjų pardavimą. Pasak jo, nešiojamųjų kompiuterių populiarumas susijęs ne tik su pastaraisiais metais gerokai patobulėjusiomis jų techninėmis savybėmis, bet ir su funkcionalumu - vis daugiau gyventojų dirbti ir pramogauti kompiuteriu linkę "neprisirišdami" prie konkrečios vietos. Funkcionalumą dar labiau didina ir spartėjantis bevielis internetas bei mobiliųjų operatorių siūlomos mobilaus interneto paslaugos.

"Manau, kad revoliucinio proveržio rinkoje reikėtų laukti tada, kai 3G ryšys dengs apie 80 proc. teritorijos. Tai turėtų įvykti 2008 metais, todėl šie metai bus stabilūs. Turėtų išsilaikyti 40-50 proc. pardavimo didėjimas, nes rinka dar tikrai nėra pakankamai prisotinta", - aiškina Tamutis.

"Omnitel" viceprezidentas komercijai Remigijus Štaras sako, kad praėję metai buvo naujų mobiliojo interneto technologijų diegimo metai - vasarį Lietuvoje vartotojams buvo pradėtos teikti 3G mobiliojo ryšio paslaugos, o pernai vasarą "Omnitel" tinkle pradėta diegti ypatingos spartos HSDPA technologija.

"Planuojame, kad šiais metais 3G ryšys bus prieinamas daugiau kaip 50 proc., o 2008 metais - daugiau nei 75 proc. šalies vartotojų", - teigia Štaras. Anot jo, sparčios 3G plėtros poreikį Lietuvoje rodo mobiliojo interneto vartotojų skaičiaus didėjimas. Trečiąjį praėjusių metų ketvirtį "Omnitel" jau turėjo 572 tūkst. mobiliojo interneto vartotojų - tai 178 proc. daugiau nei tuo pačiu ankstesnių metų laikotarpiu.

Vilioja lengvata

"Mūsų vartotojai perka brangesnius kompiuterius ir renkasi daugiau papildomų priedų. Tai gali būti susiję su kompiuteriams teikiama valstybės lengvata, kadangi daugelis darbuotojų perka kompiuterinės įrangos už maksimalią 4 tūkst. litų sumą, siekdami susigrąžinti didesnę dalį mokesčių", - aiškina Afanasenka. Jo nuomone, vertinant pagal techninius parametrus kompiuteriai pinga, tačiau vidutinės klasės kompiuterių kainos, nelygu technologiniai atnaujinimai, išlieka tokios pačios. Vidutiniškai vartotojas kompiuteriui skiria apie 2,5 tūkst. litų.

"Skype" įtaka

Afanasenka teigia, kad populiarėjantis "Skype" nemokama interneto pokalbių programa turėjo nemažai įtakos ausinių, mikrofonų ir interneto kamerų pardavimui. Interneto kamerų paklausa 2006 metų trečiąjį ketvirtį padidėjo net 3,5 karto.

"Manau, kad įtakos kompiuterių pardavimui turės ir naujos operacinės sistemos "Windows Vista" pristatymas namų vartotojams. Daugeliui vartotojų, naudojančių senus kompiuterius, trūks spartos, todėl reikės atnaujinti kai kuriuos kompiuterio komponentus", - svarsto Afanasenka.

Tiek Tamutis, tiek Afanasenka skaičiuoja, kad sparčiai tobulėjant technologijoms, kompiuteris turėtų būti atnaujinamas kas 2-3 metus. Anot jų, gamintojai pastaraisiais metais kaip tik orientuojasi į tokį laikotarpį, tačiau kol kas Lietuvoje ši tendencija dar nėra itin populiari.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"