TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Konteineriai iš Klaipėdos išplaukia pilnesni

2016 05 04 15:19
Klaipėdos uostas sulaukė 303 metrų ilgio laivo „MSC Marina“. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Europoje minint konteinerių eros 50-metį, Klaipėdos uostas sulaukė 303 metrų ilgio ir 42 metrų pločio – didžiausio šiemet konteinervežio laivo „MSC Marina“, kuris pranašauja, kad pernai atidaryto konteinerių paskirstymo centro veikla įsibėgėja.

Prieš 17 metų konteinerių krovos technologiją įdiegęs Klaipėdos uostas dar tik pusiaukelėje svajojant apie milijoną standartinių metalo dėžių. Du modernūs terminalai tiek apdoroti pajėgtų jau šiandien.

Transportavimo revoliucija

Krovinių transportavimo metalo dėžėse idėja, prieš 60 metų kilusi amerikiečiui verslininkui Malcolmui McLeanui, iki šiol vertinama kai didžiausias ekonominis įvykis praėjusio amžiaus jūrinės prekybos istorijoje. Tokia prekių gabenimo standartizacija leido gerokai atpiginti pakuotų krovinių transportavimo kainą ir garantuoti fizinį jų saugumą.. Dokininkai nebegalėjo vogti, o ypač tai buvo didelis rūpesti gabenat alkoholį.

Enciklopedijoje nurodoma, kad iš pradžių M. McLeanas metalo dėžėms krauti pritaikė du Antrojo pasaulinio karo tanklaivius, or per dešimtmetį konteinerių technologiją išplėtojo visoje rytinėje pakrantėje. Pirmasis specializuotas konteinerių laivas „Gateway City“ 1957 metais ėmė kursuoti tarp Niujorko, Floridos ir Teksaso. 1966 metais M. McLeano prekybos koncerno „Pan-Atlantic Steamship Corporation“ pastangomis buvo atidaryta linija į Europą, o dar po metų valdžia pavedė jam organizuoti prekybą su Pietų Vietnamu. Ši linija, kaip teigiama, koncernui nešė 40 proc. visų pajamų.

Laivas „MSC Marina“ iš Klaipėdos išplukdė krovinių daugiau negu atplukdė.Vidos Bortelienės nuotrauka

Europos konteinerizacijos 50 metų jubiliejų šiomis dienomis pažymėjęs Roterdamas dar kartą priminė, tai jis žemyne brėžia uostų pažangos kryptis. Bet tikslumo dėlei būtina priminti, kad laivo „ MS Fairland“ linija 1966 metais Niujorką sujungė net tik su šiuo uostu, bet ir su Brėmenu Vokietijoje bei Grangemutu Škotijoje.

Roterdamo uosto svetainėje nurodoma, kad 1968 metais buvo perkrauti 68 tūkst. konteinerių, pernai – 12 milijonų TEU. Ši trijų raidžių santrumpa, kilusi iš angliškų žodžių frazė „Twenty-foot Equivalent Unit“ reiškia, kad dabartiniu metu mažas konteineris skaičiuojamas kaip 1 TEU, o didelis, 40 pėdų ilgio, kokis dažniausiai matome vežant mašinomis ir geležinkeliu, kaip 2 TEU.

Geras ženklas

Antradienį atplaukęs, o šiandien iš Klaipėdos uosto išplaukęs 303 metrų ilgio ir 42 metrų pločio didžiausių šiais metais parametrų konteinervežis „MSC Marina“, uosto direkcijos vertinimu, yra dar vienas konteinerių krovos aktyvumo rodiklis greta kylančios tonažo kreivės.

„Nuo praėjusių metų pradžios iki šiol besitęsęs konteinerių apyvartos kritimas ėmė stabilizuotis ir rodo apyvartos didėjimo ženklus. Be to, konteinervežiai iš mūsų uosto išplaukia pilniau pakrauti, nei čia atvyksta“, – pabrėžia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Negalutiniais duomenimis, balandį Klaipėdos uoste konteineriuose gabena 447, 4 tūkst. tonų prekių, tai yra 14,5 proc. daugiau nei pernai per tą patį mėnesį. Skaičiuojant sąlyginiais vienetais, balandžio mėnesį krauta 35 546 TEU – 5 proc. daugiau negu balandį pernai.

Klaipėdos uosto rekordų statistikoje nurodoma, kad didžiausias konteinerių kiekis per vieną mėnesį krautas 2011 metų gegužę – 46 627 TEU. Didžiausia krovinių konteineriuose apyvarta pasiekta 2014 metais – 5,61 mln. tonų arba 450 428 TEU.

Pats didžiausias konteinerių laivas atplaukė 2015 metų rugpjūčio 9 dieną – 336 metrų ilgio, 45,6 metro pločio ir 9178 TEU talpos „MSC Asya“. Tad Klaipėdos uostas, nors ir negali lygintis su Roterdamu pagal tonažą bei akvatorijos gylį, tačiau pagal infrastruktūros kokybę ir gebėjimus priimti didelius konteinerių laivus mažai kuo atsilieka.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"