TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Krepšinio čempionatas - impulsas ir Lietuvos verslui

2011 04 26 0:00
AFP/Scanpix nuotrauka

Lietuvių verslininkai aktyviai rengiasi artėjančiam Europos krepšinio čempionatui ir žada pasiūlyti krepšinio aistruoliams patrauklių prekių, paslaugų ir pramogų. Tačiau žinios, kad oficialios čempionato atributikos tiekimą Tarptautinė krepšinio federacija patikės vietos gamintojams, lietuviai kol kas nesulaukė.

Nors iki Europos krepšinio čempionato liko tik keturi mėnesiai, Tarptautinė krepšinio federacija (FIBA) neskuba skelbti oficialaus atributikos tiekėjo. Kauno verslininkai garsiai kalba, kad FIBA gali pirmą kartą istorijoje pasirinkti gamintoją iš šalies, kurioje rengiamas čempionatas, - apie tai neva prasitaręs vienas iš "Eurobasket 2011" organizacinio komiteto darbuotojų.

"Eurobasket 2011" organizatoriai oficialiai tvirtina neprarandantys vilties, kad suvenyrai ir čempionato talismanas Amberis bus gaminami Lietuvoje. Tačiau verslininkai gūžčioja pečiais: laiko liko labai nedaug, todėl gali atsitikti, kad tokia išskirtine galimybe iki šiol nežinioje esančiam Lietuvos verslui nepavyks pasinaudoti.

Tiekėjas paaiškės dar balandį

Su kuo FIBA tiesiogiai pasirašys sutartį dėl visos oficialios čempionatui skirtos atributikos tiekimo, turi paaiškėti balandžio pabaigoje, o didesnės partijos gaminių oro uostuose, prekybos centruose ir kitur turėtų pasirodyti gegužę. Taip LŽ tvirtino� Lietuvos krepšinio federacijos (LKF) filialo "2011 metų Europos vyrų krepšinio čempionatas" vykdomasis direktorius Mindaugas Špokas.

Anksčiau teigta, kad pirmieji suvenyrai ir sporto atributika su čempionato logotipu turėtų pasirodyti kovo pabaigoje - balandžio pradžioje. Pagal čempionato nuostatus organizatoriai negali rinktis gamintojo, tačiau LKF savo iniciatyva FIBA siūlė kai kurias Lietuvos bendroves ir kol kas dar nepraranda vilties, kad bus pasirinkti mūsų verslininkai. "Norėtume, kad ir suvenyrai, ir čempionato talismanas Amberis būtų gaminami Lietuvoje", - LŽ sakė M.Špokas.

Ankstesnių čempionatų partneris buvo koncernas "Champion". Paprastai FIBA su vienu tiekėju pasirašo sutartį dėl visos čempionato logotipu pažymėtos produkcijos: marškinėlių, kepuraičių, šalikų, pakabučių ir kitų, kuriais bus prekiaujama ne tik arenose, bet ir oro uostuose, prekybos centruose ar kitose vietose, gamybos.

Kol kas neaiškios ir būsimos produkcijos kainos. Vasario mėnesį FIBA intensyviai tyrė Lietuvos rinką, gyventojų perkamąją galią, panašios produkcijos kainas didžiuosiuose prekybos tinkluose. Čempionato organizatoriai Lietuvoje teigia kol kas šių tyrimų rezultatų nematę.

Savimi pasitikinti Klaipėda

Lietuvos verslininkai neketina pasyviai stebėti būsimo Europos krepšinio čempionato ir kuria ambicingus planus, tačiau kol kas sumanymų dėl konkurencijos baimės neatskleidžia. Krašto didžiausių miestų verslo atstovai tikina, kad per rugpjūčio 31-rugsėjo 18 dienomis vyksiantį istorinį sporto renginį mėgins ne tik parduoti daugiau prekių ir paslaugų, bet ir pristatyti Lietuvos verslą bei jo galimybes užsienio svečiams. Kai kuriuos smulkiuosius verslininkus čempionatas skatina atidaryti naujas įmones.

Klaipėdos Prekybos, pramonės ir amatų (PPA) rūmų generalinis direktorius Viktoras Krolis teigia, kad miesto verslininkai itin aktyviai domisi būsimu čempionatu, o kai kurie jau rengiasi įgyvendinti konkrečias idėjas. Kadangi Klaipėdoje žais Gruzijos rinktinė ir, tikimasi, jos palaikyti atvyks nemažai gruzinų, šalia senosios turgavietės esančiame klaipėdiečių pamėgtame kavinių ir restoranų kiemelyje "Pasažas" visų grupės varžybų Klaipėdoje metu bus pristatoma gruzinų virtuvė. "Maistą gamins gruzinų virėjai, skambės gruziniška muzika, bus pristatomas Gruzijos paveldas", - pasakojo V.Krolis.

Klaipėdos PPA rūmų generalinis direktorius teigė, kad uostamiesčio verslininkai nepraleis progos ne tik daugiau parduoti prekių ir paslaugų, bet ir pristatyti miesto pramonės bei verslo galimybes. "Slovėnijos, Rusijos, Belgijos, Gruzijos, Bulgarijos, Ukrainos ambasadoms išsiuntėme laiškus, kuriuose pranešėme, kad esame pasirengę priimti verslo grupes, organizuoti jų susitikimus su Lietuvos verslininkais, kad išnaudotume visas galimybes pasireklamuoti", - teigė V.Krolis.

Kai kurie Klaipėdos viešbučiai yra rezervavę po keletą geresnių apartamentų lygio kambarių nenumatytiems atvejams, jeigu atvyktų garbių svečių.

Verslininkai taip pat ragina miesto valdžią per čempionatą surengti šalių, kurių komandos žais Klaipėdoje, kultūros pristatymus. Klaipėdiečiai verslininkai laukia čempionato optimistiškai nusiteikę ir ne tik dėl to, kad tikisi daugiau uždirbti. "Su verslininkais dažnai pasikalbame, jog nepelnytai manoma, kad Vakarų Lietuvoje yra tik jūra. Čia gero tikrai esama kur kas daugiau. Norime parodyti savo kraštą, paveldą, kultūrą, golfo laukus, viešbučius, kurių lygis tikrai nepadarys mums gėdos. Tik, duok Dieve, kad laiku pastatytų areną", - linkėjo V.Krolis.

Panevėžiečiai nori Alaus gatvės

Panevėžyje didžiąją dalį bilietų įsigijo lietuviai, mat šiame mieste grupės varžybas žais Lietuvos rinktinė. Miesto verslininkai nemano, kad vien tik privirę užtektinai alaus gali ramiai laukti didžiausio sporto įvykio miesto istorijoje, tačiau būtent dėl alaus čia verda didžiausios aistros.

Pagal išankstinę sutartį su FIBA aplink "Cido" areną įrengtoje pramogų zonoje alumi galės prekiauti tik čempionato rėmėjas "Švyturys - Utenos alus" - didžiausias Panevėžio "Kalnapilio-Tauro grupės" konkurentas.

"Turime ne tik "Kalnapilį". Nefiltruotą gyvąjį "Butautų dvaro" alų verda "Aukštaitijos bravorai", gerai žinomi Biržų, Pasvalio, Kupiškio aludariai. Jie tikrai norės atvežti savo alaus. Tačiau miesto savivaldybė yra uždraudusi vartoti alkoholinius gėrimus tam tikrose miesto vietose. Gal kai kuriuos iš tų sprendimų iki čempionato pakeis po rinkimų pasikeitusi valdžia?" - LŽ vylėsi Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmų generalinis direktorius Visvaldas Matkevičius.

Jis svarsto idėją netoli arenos įrengti Alaus gatvę, kur būtų galima paragauti įvairiausių rūšių alaus - kad sirgaliai po rungtynių neišvažinėtų, o pasklistų po Aukštaitijos sostinę, būtų iš širdies pavaišinti ir jau paskui sotūs galėtų išvykti iš miesto.

Būsimasis čempionatas kai kuriuos veržlesnius panevėžiečius skatina net pradėti verslą. "Vienas verslininkas planuoja miesto centre atidaryti nedidelį viešbutuką ir kavinukę. Klausiau jo, ar tai susiję su čempionatu. Atsakė, kad tiesiogiai susiję", - pasakojo V.Matkevičius.

Panevėžio Laivės aikštėje neseniai atsidarė vyno restoranas, netrukus duris atvers nauja picerija. "Gyvybė pradėjo pulsuoti. Žmonės ruošiasi, plečia verslą ir, aišku, akstinas tam yra čempionatas", - neabejojo V.Matkevičius.

Nors Panevėžyje aukšto lygio viešbučių trūksta, svečiams neteks nakvoti po atviru dangumi. Manoma, kad dauguma žiūrovų po rungtynių išvyks į Vilnių ir Kauną. O kritiniu atveju mieste likusiems krepšinio sirgaliams bus pasiūlyta nakvoti buvusiuose Panevėžio "Ekrano" gamyklos administracijos pastatuose.

Teks uždengti Kauno "Akropolį"?

Pagal FIBA taisykles smulkiesiems verslininkams teks tenkintis prekyba toliau nuo arenų, nes 500 metrų spinduliu numatoma leisti prekiauti išskirtinai čempionatą parėmusioms kompanijoms. "Tai reglamentuoja ir FIBA, kuri neleis kitų prekių ženklų. Tačiau smulkieji verslininkai tikrai neliks nuskriausti, juk vartojimas padidės visame mieste, kur vyks Europos čempionato varžybos", - LŽ sakė M.Špokas.

Tačiau dėl griežtų taisyklių Kauno verslininkai apimti nežinios. Mat Kauno "Akropolio" prekybos centras atsiduria kaip tik toje 500 metrų draudimo zonoje. "Ar tai reiškia, kad juoda skraiste savo iškabas turės uždengti visos "Akropolyje" dirbančios įmonės? O gal užteks paslėpti tik "Akropolio" lauko reklamą? Tai intriguojantys klausimai, į kuriuos kol kas neturime atsakymo", - LŽ sakė Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų viešųjų ryšių vadovė Audronė Jankuvienė.

Kauniečiams kyla klausimų ir dėl krepšinio transliacijų. Mat pagal FIBA nuostatus barams ir kavinėms, į kuriuos telpa 500 ir daugiau žmonių, dėl rungtynių transliacijų reikės pasirašyti sutartis su signalo teikėju. Ta pati procedūra lauktų ir besirengiančiųjų tradiciškai rungtynes didžiuliame ekrane transliuoti Kauno rotušės aikštėje. "Kol kas neaišku, ar visi jie gaus teisę transliuoti varžybas", - sakė A.Jankuvienė.

Sunkioji Kauno artilerija

Kaunas ne tik pelnytai vadinamas Lietuvos krepšinio sostine - Kauno regione dirbantys verslininkai yra vieni didžiausių ir ištikimiausių krepšinio rėmėjų. Pagrindinė 2011 metų Europos vyrų krepšinio čempionato ir viena stambiausių Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės rėmėja yra "Vičiūnų" įmonių grupė. Kovo pabaigoje "Eurobasket 2011" ir LKF rėmėja tapo koncernas "Achemos grupė". Lietuvos vyrų krepšinio rinktinę remia Kauno grūdų įmonių grupė "KG Group". Kaune įsikūrusi ir oficiali "Eurobasket 2011" kelionių agentūra UAB "Saitas".

Čempionato žvaigždės gaivinsis bendrovės "Birštono mineraliniai vandenys" mineraliniu vandeniu "Vytautas" ir negazuotu vandeniu "Akvilė". Įdomi detalė - "Vytautas" ir 1939-aisiais gaivino krepšininkus per Kaune vykusį Europos čempionatą, kuriame Lietuvos rinktinė laimėjo aukso medalius. Planuojama, kad varžybų ir treniruočių metu krepšininkai išgers ne mažiau nei 60 tūkst. litrų "Vytauto" ir "Akvilės" vandens, pažymėto specialiu "Eurobasket 2011" ženklu.

Kauno verslininkai nepamirš ir krepšinio aistruolių. "Kauno grūdai" čempionato metu žada surengti įspūdingą renginį kauniečiams ir svečiams, tačiau kol kas neatskleidžia kortų, kaip viskas vyks. Buitine technika prekiaujanti "Topo grupė" rengia akciją, tačiau ir ji apie detales kol kas nelinkusi kalbėti. Tačiau kai kurie šaltiniai teigia, kad bendrovė pasiryžusi pirkėjams grąžinti dalį pinigų už pirkinius, jeigu seksis žaisti Lietuvos rinktinei. Kauno bendrovė "Audimas" Europos čempionatui siuva nedidelę su krepšiniu susijusią kolekciją, kurios modeliais prekiaus savo parduotuvėse.

Kauno regiono turizmo ir informacijos centro direktorius Sigitas Sidaravičius LŽ tikino, jog ažiotažas dėl to, kad nebus kur apgyvendinti užsienio svečių, keliamas dirbtinai. Centras savo iniciatyva yra sudaręs duomenų bazę, į kurią įtraukė turizmo sodybas, motelius ir viešbučius, galėsiančius priimti svečius, jeigu jiems pritrūktų vietos nakvynei Kaune per čempionato finalines kovas. S.Sidaravičius tvirtino, kad Kaunas tikrai sugebės priimti visus, - tegul tik važiuoja kuo daugiau turistų.

Prisidės prie ekonomikos augimo

"Šis čempionatas - unikali proga verslininkams pasinaudoti atsiveriančiomis galimybėmis. Svarbiausia, kad svečiai Lietuvoje pasijustų svetingai priimti, laimingi, sotūs ir patenkinti paslaugomis. Tada jie norės čia grįžti - tai būtų savotiška investicija į ateitį", - LŽ sakė M.Špokas.

Anot jo, ir Lietuvos gyventojai bus skatinami papildomai vartoti - per miestų šventes jie pirks ledų, užkandžių, gėrimų, suvenyrų ir pan. Be to, daugelis krepšinio mėgėjų važinės po kraštą į mūsų rinktinės rungtynes. Tad ir jie prisidės prie šalies ekonomikos, nes pirks degalus ar autobusų bilietus, maitinsis kelionėje, o jų sumokėtas pridėtinės vertės mokestis grįš į biudžetą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"