TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kroviniai bus greičiau perkelti ant geležinkelio

2010 03 27 0:00
Šiuo metu "CargoBeamer" baigia įrengti analogišką puspriekabių perkrovimo modulį Leipcigo mieste.
"CargoBeamer" nuotrauka

Šalia Lenkijos ir Lietuvos valstybių sienos netrukus bus įrengta automatizuota sistema "CargoBeamer", kuri leidžia sausuma gabenamas puspriekabes su kroviniais perkelti ant geležinkelio platformų. Naudojantis šia sistema ketinama sumažinti krovininio transporto srautus bendrojo naudojimo keliuose ir sutrumpinti prekių gabenimo laiką.

Kovo 18-19 dienomis sistemos kūrėjos, Vokietijos įmonės "CargoBeamer", direktorių valdybos pirmininkas Hansas Jurgenas Weidemannas buvo pats atvykęs į Lietuvą konsultuoti inžinierių, kuriančių technologijos išdėstymo projektą Mockavos terminale. Jis LŽ išsamiau papasakojo apie naująją sistemą, kuri jau sulaukė dėmesio ir paramos iš Europos Sąjungos ir Vokietijos vyriausybės.

Naujiena Europoje.

"CargoBeamer" technologija išskirtinė tuo, kad ją naudojant standartinę puspriekabę galima pakrauti ant specialaus traukinio vagono. Anksčiau puspriekabės praktiškai nebuvo vežamos geležinkeliu, nes jų negalima kelti įprastais kranais. Vos apie 1 proc. Europoje naudojamų puspriekabių yra sutvirtintos ir pritaikytos kelti kranais, o visas likusias gali vežti tik vilkikai.

"Svarbiausia "CargoBeamer" technologijos savybė - ji leidžia pakrauti standartines puspriekabes ant traukinio vagono. Pakrovimo ir iškrovimo procesas labai trumpas. Prie visų vagonų dirbama tuo pačiu metu, tad 36 vagonų traukinys gali būti iškrautas arba pakrautas vos per 15 minučių. Į šį laiką įeina automatinis vagono kraštų atidarymas, tuščios puspriekabės iškėlimas ir pilnos įkėlimas, vagono uždarymas", - vardijo H.J.Weidemannas.

Kiekvienas vagonas iškraunamas ir pakraunamas prie atskiro sistemos modulio vienu metu, o visą sistemą sudaro 36 moduliai. Pirmą "CargoBeamer" perkrovimo terminalą žadama įrengti jau šiemet Vokietijoje, Leipcige, o Mockavoje pirmi trys moduliai bus pastatyti kitąmet. Visi 36 moduliai Lietuvoje bus įrengti, kai "CargoBeamer" kūrėjai baigs adaptuoti sistemą 1520 mm pločio vėžės traukiniams. Tai turėtų įvykti 2012 metų pabaigoje.

Vėžės skirtumo sprendimas

Anot H.J.Weidemanno, ši technologija ypač naudinga Lietuvos ir Lenkijos pasienyje, nes ten susikerta skirtingų tipų geležinkelio vėžės. Mockavoje yra abiejų geležinkelio sistemų susijungimo taškas, ir tai buvo viena svarbiausių priežasčių, kodėl Vokietijos įmonė apsisprendė dirbti Mockavos terminale. "Mockavos terminalo vieta puiki. Manau, ji strategiškai svarbi. Tai vartai tarp Baltijos šalių, Vidurio ir Vakarų Europos. Stotis yra Europos Sąjungoje ir iš tiesų sujungia svarbius gamybos centrus", - tvirtino H.J.Weidemannas.

Pasak jo, "CargoBeamer" technologiją galima efektyviai pritaikyti perkraunant krovinius iš skirtingo tipo traukinių. "Naudojant šiuos automatinius terminalo vartų modulius puspriekabes iš vieno tipo traukinio, tarkime, atvažiavusio iš Liubeko 1435 mm pločio vėže, galima perkrauti į kitą traukinį, pavyzdžiui, vykstantį į Maskvą, per 30 minučių. Tai išties labai greitai. Dabar krovinio perkėlimas nuo vieno traukinio ant kito užtrunka net iki dviejų parų", - aiškino specialistas.

Naudojantis "CargoBeamer" technologija būtų galima pasiekti, kad puspriekabes vežantys traukiniai vyktų į Lietuvą iš Roterdamo, Berlyno ar kito Vakarų Europos miesto, Mockavoje jos būtų iškraunamos, o tuo metu iš Rygos ar Maskvos taip pat atvyktų tokį

krovinį gabenantis traukinys ir terminale būtų sukeistos jų abiejų vežtos puspriekabes. Taip iš Rytų Europos atkeliavusios puspriekabės galėtų būti gabenamos toliau į Vakarus, o iš ten atvežtas krovinys pasiektų Rytų miestus.

Keliuose sumažėtų transporto

Bendrojo naudojimo keliuose krovininių automobilių jau dabar yra daugiau negu lengvųjų, o per artimiausius penkerius metus jų skaičius gali dar padidėti. Vien magistrale "Via Baltica" Lietuvoje per dieną važiuoja 1900-5000 vilkikų su puspriekabėmis. H.J.Weidemannas tvirtino, jog "CargoBeamer" ketina taip išplėsti puspriekabių gabenimą geležinkeliu tarp Rytų ir Vakarų Europos, kad galėtų vežti apie 10-15 proc. visų keliais riedančių puspriekabių. "Manau, po dešimties metų galėtume turėti 20 greitųjų traukinių, kursuojančių tarp Vakarų Europos ir Lietuvos, o iš jos - į kitas Baltijos valstybes ir Rusiją", - teigė H.J.Weidemannas.

Specialistas patikino, kad naujoji technologija pagerins ir atpigins krovinių gabenimą, nes ji yra visiškai automatizuota. Be to, geležinkeliu nereikės vežti pačių vilkikų ir vairuotojų. "Jie liks dirbti savo krašte ir sutaupys daug laiko, kurį paprastai praleidžia ne tik važiuodami, bet ir ilsėdamiesi. Tai bus naudinga ir krovinių gabenimu užsiimančioms bendrovėms, nes tuo metu, kai įmonių gabenami daiktai keliaus į užsienį, jų darbuotojai galės vežioti krovinius šalies viduje", - komentavo H.J.Weidemannas.

"CargoBeamer" technologija padės išvengti tokių situacijų, kai vilkiko vairuotojui tenka 11 valandų praleisti stovėjimo aikštelėje užsienio valstybės viduryje ir nakvoti toli nuo namų. "Tai - prarastas laikas, prarasti pinigai, pavojus kroviniui ir darbuotojui. Viso to geležinkelių transportas nepatiria, be to, mes sutrumpiname kelionės laiką. Pasitelkdami "CargoBeamer" technologiją galime perkelti dalį transporto srauto nuo bendrojo naudojimo kelių ant geležinkelio. Tai būtų naudinga ir visuomenei - sumažėtų automobilių spūsčių, ne taip būtų gadinami keliai, dėl menkesnio transporto intensyvumo padidėtų eismo saugumas, mažiau būtų teršiama aplinka. Krovinių gabenimas geležinkeliu ir pigesnis, ypač vežant dideliu atstumu. Taigi mūsų vizija - suderinti kelių ir geležinkelių transportą: vilkikus naudoti vietiniams vežimams ir paskirstymui, o traukinius - ilgiems atstumams", - dėstė H.J.Weidemannas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"