TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kroviniams - šviesios perspektyvos

2011 01 18 0:00
Vežėjų nuotaikos po truputį gerėja, o ekonomistai krovinių gabentojams prognozuoja dar geresnius metus.
LŽ archyvo nuotrauka

Pernai krovinių vežimo rinka pajudėjo iš mirties taško. Prognozuojama, kad atsigaunant eksportui vežimo apimtis toliau didės ir galbūt net pasieks rekordines aukštumas.

Po kelerius metus trukusio sąstingio pernai krovinių vežėjai galėjo bent šiek tiek lengviau atsipūsti. Krizės įkarštyje bene labiausiai nukentėjo vežėjai automobiliais. Ši vežimo sritis vienu metu net buvo atsidūrusi ties išlikimo riba.

Sunkmečio isteriją atlaikiusios įmonės tvirtina, jog rinka iš lėto atsigauna, ir viliasi, kad gerėjantys vežimo rezultatai rodo ne laikiną, bet nuoseklų atsigavimą. Šiais metais vežėjai tikisi išlaikyti augimą ir net pagerinti pernykščius rezultatus.

Pagyvėjimas - Rytų kryptimi

Tvirčiausiai laikėsi tie vežėjai, kurie krovinius gabena šaldytuvuose. Mat greitai gendančių maisto produktų paklausa yra gana stabili, todėl net sunkmečiu ji sumažėjo labai nedaug. Tad nors ir buvo nuopuolių, dabar beveik visos krovinių vežimo įmonės mato šviesą tunelio gale. Iš mirties taško pajudėjo net ir tų krovinių gabenimas, kuris dar prieš metus vos kvėpavo.

Bendrovės "Evekas" generalinis direktorius Valdas Miliukas LŽ teigė, kad praėję metai buvo neabejotinai geresni nei 2009-ieji. Verslininko skaičiavimu, jų įmonės krovinių vežimo apimtis per metus padidėjo maždaug 15 procentų. "Viliuosi, kad po dvejų krizės metų blogiausi laikai jau praeityje. Pernai iš tikrųjų turėjome daugiau užsakymų, todėl yra vilties, kad ir šie metai bus neblogi. Pastaruoju metu ypač daug krovinių vėl vežama Rytų kryptimi. O Vakarų link situacija dar nėra tokia gera, kaip norėtųsi", - LŽ pasakojo V.Miliukas.

Šiam verslininkui antrino ir bendrovės "Transporto vystymo grupė" vadovas Albertas Sitavičius. Jis neneigė, kad pernai įmonės veiklos rezultatai buvo geresni nei ankstesniais metais, bet verslo atsigavimą kol kas vertina atsargiai. "Šioks toks pagerėjimas, žinoma, jaučiamas, bet dar anksti kalbėti, kad visos bėdos - praeityje. Kita vertus, pernai mums pavyko investuoti į transporto parko atnaujinimą. Prieš kelerius metus to padaryti finansiškai nebūtume galėję", - LŽ prisipažino A.Sitavičius.

Sausis teikia optimizmo

Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" laikinai einantis generalinio sekretoriaus transporto politikai pareigas Algirdas Baranauskas LŽ teigė, jog pernai, ypač antroje 2010 metų pusėje, pagerėjimą pajuto daugelis krovinių gabenimo įmonių.

Pašnekovo nuomone, atsigaunant eksportui darbo turėjo net tie vežėjai, kuriems prieš metus pusantrų teko gerai pasukti galvą, kaip išgyventi. "Tikslių skaičių, koks buvo augimas pernai, nepasakysiu, bet akivaizdu, kad situacija tampa šviesesnė. Iš dalies tai iliustruoja praėjusiais metais išduotų TIR knygelių skaičius - palyginti su 2009-aisiais, pernai jų išduoda 13 tūkst. daugiau. Be to, šių metų sausis, priešingai nei anksčiau, pasižymi aktyvumu. Tai irgi šį bei tą pasako, suteikia daugiau optimizmo", - LŽ kalbėjo A.Baranauskas.

Augs eksportas, daugės vežimų

Šviesesnę ateitį krovinių gabentojams prognozuoja ir ekonomikos ekspertai. "Swedbank" vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis LŽ teigė manąs, kad šiemet eksporto rinka augs maždaug 12 proc., o tai neatsiejamai teigiamai paveiks ir krovinių vežimo sektorių. Pagerėjimą pajus visų rūšių krovinių gabenimo - tiek sausumos, tiek oro, tiek vandens transportu - įmonės. "Jau ir praėję metai vežėjams buvo daug geresni nei 2009-ieji, o šiemet ši rinka turėtų dar labiau augti. Jei ekonominė situacija nepablogės, o to neturėtų būti, šiais metais krovinių gabentojai gali tikėtis rekordinės apimties", - LŽ dėstė N.Mačiulis.

Atsigaunant eksporto rinkoms, gerėja ir transporto įmonių finansinė padėtis. Maždaug penktadalis šia veikla užsiimančių įmonių priskiriamos žemos rizikos grupei ir yra pajėgios vykdyti savo finansinius įsipareigojimus. Specialistų nuomone, aukšto mokumo reitingais pasižyminčių transporto įmonių skaičius didėjo dėl gerėjančios mokumo istorijos, turto areštų ir bankrotų statistikos, gerėjančių finansinių rodiklių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"