TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Krovos bendrovė viltis sieja su nauju terminalu

2006 07 28 0:00
Krovinių terminalas iki jo atidarymo sulaukė daugiau kaip 50 laivų ir perkrovė 800 tūkst. tonų šviesiųjų naftos produktų.
Autorės nuotrauka

Neįskaičiavus pernai parduoto konteinerių terminalo veiklos, didžiausia krovos kompanija "Klasco" pirmąjį šių metų mėnesį perkrovė daugiau krovinių, padidino pajamas, o įmonės pelningumas nepakito. Bendrovė tikisi pozicijas sustiprinti šiandien atidariusi naują terminalą.

Iš viso Klaipėdos jūrų krovinių kompanija ("Klasco") per 2006 metų pirmąjį pusmetį gavo 60,39 mln. litų pajamų ir 2,14 mln. litų pelno. Per pirmus šešis metų mėnesius bendrovė perkrovė 3,9 mln. tonų krovinių. Pernai sausio-birželio mėn. "Klasco" gautas pelnas sudarė 3,85 mln. litų. Tačiau lyginant bendrovės rezultatus be 2005 metų gruodį parduoto konteinerių terminalo veiklos, matyti, kad šiemet per pusmetį krauta 1,2 proc. (arba 50 tūkst. tonų) daugiau, pajamos padidėjo 7 proc., o pelningumas nepasikeitė.

Rinkoje - permainos

Pasak "Klasco" generalinio direktoriaus Valentino Greičiūno, bendrovė dirba stabiliai, padalinių efektyvumas kyla, tačiau kelti pelningumą trukdė permainos rinkoje.

Užtrukus pirkėjų ir pardavėjų deryboms dėl kainų trečdaliu krito šaldytų produktų krova, sulėtėjo Baltarusijos kalio trąšų eksportas. Kazachstano ferolydinių sumažėjo dėl didėjančio eksporto geležinkeliu į Kiniją. Tiesa, šiemet 74 proc. daugiau nei pernai krauta grūdų (353 tūkst. t), ketvirtadaliu (iki 1, 62 mln. t) padidėjo Jūrų perkėlos terminalo apyvarta: autotechnikos srautas perkėloje padidėjo 21 proc., tarp jų lengvųjų automobilių - 23 procentais. Keleivių padaugėjo 13 proc. - iki 75,7 tūkst. žmonių.

"Antrąjį pusmetį tikimės daugiau ro-ro krovinių, nes laivybos kompanijos į linijas nukreipė talpesnius keltus. Įmonė "Belaruskalij" numato išvežti planuotą kiekį birių trąšų, anksčiau ar vėliau įsisiūbuos šaldytų žuvų prekyba. Grūdų terminalo apkrovimą nulems derliaus dydis", - prognozavo Greičiūnas. Planuojama, kad "Klasco" šiemet pavyks išlaikyti praėjusių metų gamybos lygį ir perkrauti daugiau kaip 8,3 mln. tonų krovinių.

Ketvirtas terminalas

Šiandien teritorijoje, kurią iš uosto nuomoja antrinė "Klasco" įmonė "Krovinių terminalas", oficialiai atidaromas ketvirtasis naftos ir chemijos produktų terminalas. Jo statyba kainavo 130 mln. litų, objektas pastatytas per pusantrų metų.

Nuo naujojo terminalo bandomosios eksploatacijos pradžios kovą aktyvesnė laivyba davė ekonominį efektą ir viso uosto rezultatams. Štai pirmąjį ketvirtį Klaipėdos uosto apyvarta buvo smuktelėjusi žemiau pernykščio lygio, tačiau balandį susilygino ir pradėjo kilti. Per pusmetį uoste perkrauta 10 proc. daugiau krovinių nei tuo pačiu 2005 metų laikotarpiu. Skystųjų krovinių padidėjimą 21 proc. nulėmė naujo "Krovinių terminalo" veikla.

Pasak bendrovės generalinio direktoriaus Audriaus Paužos, į terminalą buvo atplaukę 50 laivų, perkrauta daugiau kaip 800 tūkst. tonų šviesiųjų naftos produktų. Kroviniai gabenami įvairiais laivais, tarp jų ir "Panamax" tipo tanklaiviais.

Klaipėdos valstybinis jūrų uostas, už laivu gabenamą naftos produktų toną gaunantis vidutiniškai 3,5 lito pajamų, iš "Krovinių terminalo" jau uždirbo per 2,5 mln. litų. Sėkmingą startą įmonei garantavo pasirašyta ilgalaikė naftos produktų krovos ir sandėliavimo (paslaugų teikimo) sutartis su tarptautine kompanija "Vitol". Projektinis terminalo pajėgumas - 2 mln. tonų šviesiųjų naftos ir chemijos produktų per metus.

Lig šio "Klasco" valdė tris terminalus - skystųjų, biriųjų trąšų ir grūdų. Gamybiniai "Klasco" patobulinimai, šaldytuvų ir kitų sandėlių plėtra koncernui iš viso kainavo per 200 mln.litų. Iš viso koncernas "Achemos grupė" į krovos darbų modernizavimą Klaipėdos uoste per šešerius metus investavo daugiau kaip 300 mln. litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"