TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Krovos rekordai - be "pagreitinimo mokesčio"

2011 06 09 0:00
Trūkstant geležinkelio platformų uoste susikaupė 1,5 tūkst. neiškrautų konteinerių su maždaug 4 tūkst. mašinų - nepajėgiama laiku išvežti visų konteineriais atgabenamų automobilių.
Vidos Bortelienės nuotrauka

Šiomis dienomis abiejuose Klaipėdos konteinerių terminaluose pats darbų įkarštis, nes iki liepos 1 dienos Rytų klientai siekia įsivežti kuo daugiau naudotų lengvųjų automobilių.

Didėjantis prekių srautas Klaipėdos uoste sukėlė rimtų rūpesčių uosto naudotojams ir muitininkams dėl jų apdorojimo tempo. "Klaipėdos Smeltės" konteinerių terminale pritrūko vietos laikyti automobiliams, kurie atgabenami jų pagrindinės klientės, laivybos kompanijos "MSC" laivais, ir kurie šį mėnesį turi būti išmuitinti bei išvežti per sieną. Jau kartą atidėtas Rusijos muitų zonos paskelbtas mokesčio didinimas senesniems nei 10 metų automobiliams uostą tiesiog užvertė konteineriais. Ypač didelis jų srautas iš Amerikos.

Bendra sumaištis dėl krovinių įnešė permainų ir į Klaipėdos teritorinę muitinę, kai 8 Malkų įlankos posto pareigūnai buvo sulaikyti įtariant tarnybiniu piktnaudžiavimu - neteisėta rinkliava.

Nepasirengė antplūdžiui

Gegužę Klaipėdos uostas pasiekė naują mėnesio apyvartos ir konteinerių krovos rekordą. Perkrauti 46 596 sąlyginiai konteineriai (TEU) - 75,5 proc. daugiau nei tą patį mėnesį pernai. Skaičiuojant tonomis, krovinių konteineriuose apyvarta padidėjo 50 procentų.

Tačiau šis džiaugsmas ima apkarsti nuo klientų skundų.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) administracijos ir rinkodaros direktorius Artūras Drungilas teigia, kad trūkstant geležinkelio platformų "Klaipėdos Smeltė" nepajėgia išvežti visų konteineriais atgabenamų automobilių. Jos teritorijoje yra apie 1,5 tūkst. neiškrautų konteinerių su maždaug 4 tūkst. mašinų. Pasak A.Drungilo, ekonominės krizės metais bankrutavo daug transporto įmonių, todėl šiuo metu jaučiamas automobilinių paslaugų trūkumas.

"Matydami tokį konteinerių didėjimą įžvelgėme, kad gali kilti problemų, jei kuriame nors lygyje bus ne iki galo tam pasirengta. Dabar savininkai nori gauti savo automobilius kuo greičiau, iki liepos 1 dienos, ir pakrautus į traukinio vagonus, nes krovinių gabenimo automobiliais pasiūla sumažėjo, be to, srautą stabdo eilės pasienyje. Todėl uoste vienu metu tenka saugoti daug mašinų. Terminalui trūksta ploto, aikštelių, todėl automobiliai net neiškraunami iš konteinerių. Gavome krovinių siuntėjų ir gavėjų skundų, kad Klaipėdos uoste trūksta tvarkos. Vėliau, nusistovėjus mažesniam automobilių srautui, konteinerių apyvarta gali kristi", - aiškino A.Drungilas.

Kreipėsi į konkurentą

KVJUD artimiausiu metu numato perplanuoti išvažiavimą iš "Klaipėdos Smeltės" teritorijos. Atliekant vartų eismo sistemos pertvarkymą bus įrengta daugiau vietos automobiliams, kad vilkikai nebūtų laikomi miesto gatvėse. Dėl to šiuo metu sulaukta daug gyventojų skundų, padažnėjo situacijų, kai dėl ne vietoje paliktos krovininės technikos kyla avarinių situacijų.

A.Drungilas pastebi, kad konsultantai vokiečiai, vertindami dabartinio Klaipėdos uosto plėtros galimybes, nurodė, jog "Klaipėdos Smeltės" konteinerių terminale trūksta vietos prekėms sandėliuoti.

Šiuo požiūriu patogesnė yra Klaipėdos konteinerių terminalo vieta, nors dideliems laivams ten įplaukti trūksta gylio. Todėl gelbstint savo ir viso uosto prestižą, "Klaipėdos Smeltė" buvo priversta prašyti konkurento pagalbos.

Klaipėdos konteinerių terminalo vadovas Vaidas Šileika LŽ patvirtino, kad dėl per didelio "Klaipėdos Smeltės" terminalo apkrovimo šiomis dienomis perėmė 2 jai nominuotus laivus. "Šiuo sprendimu buvo siekiama sudaryti MSC linijos klientams galimybę laiku gauti krovinį, nes ten stigo vietos. Nors "Klaipėdos Smeltės" pranašumas -jūrinė dalis (krantinių ilgis ir gylis), tačiau sausumos teritorija poreikio neatitinka - ten miesto vidurys, todėl per maži plotai, nesutvarkyta vartų sistema, nepakankamas technikos kiekis. Pas mus - priešingai, todėl šiuo metu esame pajėgūs perkrauti daugiau. Mūsų metinis pajėgumas apie 450 tūkst. TEU per metus", - sakė V.Šileika.

Įkliuvo muitininkai

Išaugęs krovinių srautas pietinėje uosto dalyje patraukė ir muitininkų darbą kontroliuojančių tarnybų dėmesį. Vykdant bendrą Muitinės departamento ir Specialiųjų tyrimų tarnybos operaciją per dvi praėjusios savaitės dienas buvo sulaikyti 8 Malkų įlankos posto muitininkai, įtariami piktnaudžiavę tarnyba. Pasak Klaipėdos teritorinės muitinės atstovės Rasos Rentauskienės, šiuo metu iš darbo atleisti 5 dviejų pamainų pareigūnai. Tačiau šios operacijos ji nesiejo vien su automobilių srautu, o su visų prekių kiekio didėjimu. Specialiųjų tyrimų tarnyba LŽ operacijos sumanymą aiškino dar aptakiau ir lakoniškiau - tai esą nulėmę "bendros tendencijos" ir klientų siekis kuo skubiau užpildyti deklaracijas. Kitaip tariant - išsiaiškinta, kad pinigai buvo imami už greitesnį muitinės deklaracijų įforminimą.

Muitinės departamento Tarnybinių tyrimų tarnybos viršininko Giedriaus Cinino teigimu, pažeidimo esmė - ne reikalauti "dideli" pinigai, ne konkreti nusikalstama veika, o tik Malkų įlankos poste už sklandų deklaracijos įforminimą imtas "pagreitinimo mokestis". Tai esą tarptautinis terminas, rodantis, kad ydinga sistema veikia ir kituose uostuose. "Šiame poste tokia nerašyta tradicija buvo "normalus dalykas", ir mums pavyko tai atskleisti", - sakė G.Cininas. Jo teigimu, tokiais veiksmai buvo daroma žala valstybės tarnybai ir pakenkta šalies reputacijai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"