TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Krovos rodikliai uosto verslininkams optimizmo nekelia

2006 11 09 0:00
Šiais metais uosto rodiklius kelia bendrovės "Krovinių terminalas" veiklos rezultatai.
Autorės nuotrauka

Klaipėdos uoste perkrautų krovinių šiemet padaugėjo dešimtadaliu - uosto vadovybę tokie rezultatai džiugina, o verslininkų - netenkina

Šiemet per 10 mėnesių, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, krova Klaipėdos uoste padidėjo nuo 17,7 iki 19,4 mln. tonų. Naftos produktų apyvarta dviejuose terminaluose minėtu periodu padidėjo 22 proc. - iki 6 mln. tonų. Daugiau krauta biriųjų trąšų, ro-ro krovinių, metalų ir konteinerių. Keltų keleivių padaugėjo 17 proc. - nuo 140 tūkst. iki 176 tūkstančių.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas uosto ekonominę situaciją vadina patenkinama, kadangi pildosi 10 proc. krovos didėjimo prognozė. Plėtros tempas - sparčiausias tarp Baltijos valstybių uostų. Dobilinskas planuoja, kad iki metų pabaigos pavyks pasiekti naują krovos rekordą - 23 mln. tonų apyvartą ir surinkti 100 mln. litų mokesčių iš laivų - kiek daugiau nei pernai.

Uosto administracijos optimizmą labiausiai didina pavasarį naftos ir chemijos produktų terminalą atidariusi KLASCO antrinė įmonė "Krovinių terminalas". Ji pagerins metinius uosto ekonominius rodiklius mažiausiai 1,5 mln. tonų. Tačiau kitų krovos kompanijų rezultatai nėra tokie džiugūs. Spalį uoste krova, palyginti su tuo pačiu 2005 metų mėnesiu, padidėjo tik 2 procentais.

Tarp kaimyninių rytinės Baltijos uostų Klaipėdos statistika, išskyrus konteinerių kiekį, atrodo kukliai: Lietuvos uostą lenkia Sankt Peterburgas, Primorskas, Talinas, Ventspilis ir Ryga.

Pasigenda naujų operatorių

KVJU komercijos direktorius Artūras Drungilas pažymi, kad daugėja, kaip ir planuota, tik pagrindinių grupių krovinių. Jo manymu, verslininkai vengia permainų. Klaipėda, kaip artimas Rusijai uostas, domina didžiąsias Europos laivybos kompanijas, bet uosto bendrovių atsakymai, pasak Drungilo, užsieniečių netenkina, o laisvų žemės sklypų uoste nėra. Įsileisti naujų operatorių, kaip tai padarė "Krovinių terminalas", kiti nesugeba arba nenori.

Pastaruoju metu, anot Drungilo, Klaipėdos uostas neteko svarbių klientų - lengvuosius automobilius gabenanti Italijos laivybos kompanija "Mercurio group" pasirinko Paldiskio uostą Estijoje, o Japonijos "Mitsvi O.S.K. lines" taip pat partnerio dairosi kitur.

Tačiau kalbinti kompanijų atstovai sakė, kad nepaleidžia iš akiračio nė vieno potencialaus kliento. Kol krovinys ateina, derybos trunka kelerius metus. Italai Estiją pasirinko ne dėl komercinių, o dėl transporto logistikos pranašumų. Kol Lietuva su Rusija neišsprendė ekonominių geležinkelių tarifų klausimų, tol per Klaipėdos uostą gabenami tik Lietuvos ir Baltarusijos kroviniai.

Kalbės dėl 2K

Probleminius geležinkelio ir tranzito pralaidumo klausimus krovos kompanijų vadovai šią savaitę išdėstė susisiekimo ministrui Algirdui Butkevičiui. Jis gruodžio pradžioje rusų pakviestas į Maskvą tartis dėl transporto projekto 2K eigos. Verslininkai ragino ministeriją imtis politinių žygių, kad Klaipėdą pasiektų trečiųjų šalių kroviniai.

Prieštaringai Lietuvoje vertinami transportininkų santykiai su Rusija dėl Klaipėdos ir Kaliningrado uostų plėtros per penkerius nuo idėjos gimimo metus sukėlė platų politinį rezonansą, bet ekonominės naudos šalims neatnešė. Rusija nesutiko daryti geležinkelio tarifų nuolaidų krovinių vežimui į Klaipėdos uostą, nors pati reikalavo lengvatų Kaliningrado tranzitui. Pastaruoju metu Kaliningrado uoste mažėja krovinių dėl didesnių nei į kitus Rusijos uostus prekių transportavimo išlaidų, todėl rusai pasiūlė derybas atnaujinti.

Butkevičius negarantavo, kad ir šįkart susitarti pavyks. "Turi būti vienodas požiūris į projektą. Iš pradžių mes norime išgirsti atsakymą, kaip rusai pasirengę jį įgyvendinti", - sakė Butkevičius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"