TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

"Kruizų rojuje" - nykus senamiestis

2008 11 17 0:00
LŽ archyvo nuotrauka

Į jūrinio turizmo verslą koją kelianti bendrovė "Memelio miestas" žada nušluostyti nosį mažais žingsneliais tipenantiems konkurentams ir Klaipėdą paversti kruizų rojumi, tačiau toks naujokų įkarštis patyrusiems turizmo organizatoriams kelia šypseną.

Pasibaigęs kruizinės laivybos sezonas Klaipėdoje buvo sėkmingas, bet ne pats geriausias istorijoje, o tarp kritinių atgarsių vyravo metų metais kartojami skundai dėl negyvo Klaipėdos senamiesčio ir tualetų stygiaus. Esą gintarininkai neįstengia sukurti įdomių suvenyrų, miesto valdžia - įrengti tualeto Teatro aikštėje, sutvarkyti gatvelių ir aptverti griūvančių ar remontuojamų statinių. Trūksta pramogų, tautodailės mugių. Tokias savo patirties ir laivų keleivių išsakytas mintis uosto vadovams dėstė jūrinio turizmo organizatoriai. O Klaipėdos senamiesčio verslininkų sąjunga net pasiūlė turizmo skatinimo planą, kuriuo miesto valdžia raginama kuo greičiau statyti naują tiltą, o senąją Tiltų gatvę skirti pėstiesiems - ją uždengti ir paversti "meno vernisažu".

Pajamų mažiau

Šiemet per jūrinio turizmo sezoną nuo gegužės iki rugsėjo, pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) rinkodaros direktoriaus Artūro Drungilo, apsilankė 46 laivai, kuriais plaukė 32 461 turistas. Rezultatas prastesnis nei pernai, kai 65 laivais buvo atvykę 36 866 turistai, dėl dviejų priežasčių: krantinių trūkumo (laivas "Empress" atsisakė 9 įplaukimų dėl pasiūlytos keleiviams nepritaikytos krantinės) ir kruizinių laivų mažėjimo Baltijos regiono linijose.

Sumenko ir rinkliavos: pernai gauta kiek daugiau nei 2 mln. litų, šiemet - 1,7 mln. litų. Tokios sumos sudaro mažiau nei 2 proc. visų uosto rinkliavų, todėl KVJUD stengėsi uždarbio nesivaikyti.

"Nusprendusi šiemet nuo liepos sumažinti rinkliavas už daugkartį laivo įplaukimą, direkcija negavo 62 582 litų pajamų, ir tai mes vertiname kaip indėlį jūriniam turizmui skatinti", - pažymėjo A.Drungilas.

Pasak KVJUD vadovo Sigito Dobilinsko, ekonomikos krizė mažina žmonių perkamąją galią, todėl prognozuojant ateitį reikia ieškoti naujų vilionių, kad iš atplaukusio kruizinio laivo kuo daugiau keleivių išliptų į krantą ir mieste išleistų kiek galima daugiau pinigų.

Pernai klaipėdiečių vizijose susiūbavusi šimto kruizinių laivų virtinė ir dvigubai didesnė nei dabar keleivių minia šiandien apgaubta pasaulinės krizės rūko. Nors ekspertai teigia, kad Baltijos regionas turi išskirtinį bruožą, patrauklų didiesiems kruizų operatoriams, - yra stabilus ir fiziškai saugus, gali pritraukti naujų linijų - net Rusijos Sankt Peterburgas, vienas labiausiai lankomų Baltijos kruizų uostų, įžvelgia verslo stagnaciją.

Šiemet Rusijos šiaurinėje sostinėje, kaip nurodė ekspertai per neseniai vykusią konferenciją "Turistinis Baltijos fasadas", pajamos iš turizmo sudaro 500 mln. eurų (per 1,7 mlrd. litų). Galimą jūrinių turistų mažėjimą ten numatoma kompensuoti užsienio kelionių priverstais atsisakyti rusais. Klaipėdai panašių alternatyvų nematyti.

"Nebent atidarytume Ermitažo muziejaus filialą", - juokavo turizmo agentūrų atstovai.

Pagal šiuo metu patvirtintą 2009 metų kruizinių laivų registraciją, kitąmet galime tikėtis 48 laivų įplaukimų ir 35 tūkst. keleivių - daugiau nei šiemet, bet mažiau nei užpernai. Tačiau tikėtis, kad atvykėliai išlaidaus, neverta, jeigu nieko nepasiūlysime.

Šiemet pakilus degalų kainoms laivai sutrumpino stovėjimo uoste laiką iki pusdienio, kranto išvykoms buvo skirtos 3-4 valandos, Klaipėdos senamiesčiui - 45 minutės. Dauguma savarankiškai pasivaikščioti į miestą išėjusių turistų į kavines užsukdavo tik bokalo alaus arba pasinaudoti tualetu.

Daugiau pinigų išleido tie, kurie vyko į "Akropolį", nes europinis parduotuvių lygis ir kavinių šurmulys, anot turistų, juos tenkino.

Siekis - kruizo atstovybė

Šiuo metu kruizinių laivų turistais rūpinasi trys Klaipėdos turizmo agentūros. Jų atstovai teigia, kad linijų operatoriai džiaugiasi laivų priėmimo ir turistinio svetingumo Klaipėdoje sąlygomis, o turistų vertinimai skiriasi. Pusė atplaukusiųjų rinkosi ekskursijas į Palangą, Neringą, Klaipėdos kraštą, išvykos patiko. Organizatoriams šiemet buvo sunku tik dėl to, kad pirmą kartą į Klaipėdą kruiziniais laivais atplaukę tūkstančiai ispanų iki paskutinės minutės negalėdavo apsispręsti, ko nori.

"Ispanai nuo devintos ryto jau gali šokti, todėl Klaipėdos senamiestyje pasigedo šurmulio ir pramogų, o Palangoje jiems patiko Basanavičiaus gatvės gyvenimas", - sakė Klaipėdos turizmo ir informacijos centro vadovė Romena Savickienė.

Tačiau dar mažai kam žinomos bendrovės "Memelio miestas" valdybos pirmininkas Mindaugas Žilinskas įsitikinęs, kad turizmo organizatoriai nesistengia Klaipėdos paversti patraukliu miestu, o dalyvavimas kruizų verslo parodose, jo manymu, naudos neduoda. "Bet kuris miestas gali būti patrauklus, bet kuri vieta - įdomi, tik reikia parinkti maršrutus. Kol Klaipėdoje nebus kruizinės kompanijos atstovybės, tol šis verslas neturės perspektyvos. Parengti infrastruktūrą mums prireiks poros metų, o pritraukti kompaniją mes planuojame po penkerių. Reikia ne važinėti į parodas, o susitikti ir kalbėtis su kruizinių linijų vadovais, kaip mes ir darome", - mokė kolegas M.Žilinskas.

Nuomonei dėl parodų prieštaravę patyrę turizmo specialistai nurodė, kad kaip tik specializuotose parodose Majamyje, Jungtinėse Amerikos Valstijose, Hamburge bei Vokietijoje, kur klaipėdiečiai kasmet dalyvauja, ir pavyksta garsinti Lietuvą bei megzti pažintis su pasaulio kruizinių linijų operatoriais. Be to, kovojant už turistinės rinkos perskirstymą pavienių asmenų pastangų neužtenka. Todėl parodose Baltijos regioną pristato ne atskiri uostai, o Baltijos kruizų organizacija, kuriai priklauso ir Lietuvos uostas.

"Labai gerai, kad jūs sutrumpinsite koridorius, bet mes jau seniai centimetrais matuojame ekskursijų kelią ir darome tai, ką jūs tik pradedate", - pastebėjo R.Savickienė.

"Memelio miestas" - tai šiauriniame Danės upės krante laivų remonto įmonę "Laivitė" įsigijusi nekilnojamojo turto bendrovė, kuri planuoja 7 hektarų plote pastatyti miesto kvartalą su gyvenamaisiais, poilsio ir pramogų objektais. Išlikusias krantines numatoma naudoti mažajai bei kruizinei laivybai.

Trečius metus stringantys uosto žemės perėmimo reikalai ir nuo jų priklausantys "Memelio miesto" detaliojo plano terminai atsitrenkė į nekilnojamojo turto paklausos sąstingį. Tai gali atitolinti anksčiau deklaruotus "Memelio miesto" planus gamybinę teritoriją įtraukti į miesto gyvenimą iki 2012 metų. Daugumai ne paslaptis, kad bendrovė statybų projektą parduotų, jeigu atsirastų norinčiųjų jį pirkti už prašomą kainą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"