TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kur tekės Venesuelos nafta

2010 09 29 0:00
Tvirtinama, kad Latvijos premjeras V.Dombrovskis per susitikimą su S.Sidorskiu suteikė baltarusiams ilgalaikes garantijas.
LŽ archyvo nuotrauka

Venesuelos nafta naftotiekiu Ventspilis-Polockas tekės tik tuo atveju, jei Latvija suteiks Baltarusijai ilgalaikio bendradarbiavimo garantijas. Latvijoje rusų kalba leidžiamas laikraštis "Biznes&Baltija" teigia, jog neoficialiai toks susitarimas jau pasiektas.

Praėjusią savaitę Rygoje vyko penktasis tarptautinis Baltarusijos ir Latvijos investicijų forumas "Baltijos regionas 2010". Per jį abiejų šalių verslininkai užmezga kontaktus ir sudaro sandorius.

Baltarusija - antra pagal dydį Latvijos tranzito partnerė po Rusijos. Taigi tranzitui forume skirta itin daug dėmesio. Baltarusijos premjeras Sergejus Sidorskis pateikė du įtikimus skaičius: šios šalies kroviniai Latvijos geležinkelių sistemoje sudaro 25 proc., uostuose - 20 procentų.

Kviečia įsikurti Latvijoje

Latvijos transporto ministras Kasparas Gerhardas taip pat neslėpė, koks svarbus jų valstybei yra Baltarusijos-Latvijos krovinių koridorius. Tuo labiau kad juo Latviją pasiekia dalis Rusijos ir Kazachstano krovinių. Ministras pažymėjo, jog svarbiu postūmiu dar aktyviau bendradarbiauti šioje srityje taps pavasarį numatoma baigti geležinkelio rekonstrukcija pasienio ruože Indra-Bigosovas. Tada jo pralaidumas padidės 6,8 mln. tonų per metus, maždaug iki 40 mln. tonų.

Per forumą džiaugtasi ir konteinerinio traukinio "Zubr" sėkme - jis buvo paleistas kaip latvių ir baltarusių bendras projektas, kurį įgyvendino dviejų šalių geležinkelininkai. Tačiau per metus traukinio geografija gerokai išsiplėtė - prie šio projekto pamažu prisideda Estija ir Ukraina. "Pernai konteinerinis traukinys "Zubr" vežė 988 TEU, o per aštuonis 2010 metų mėnesius - 1639 TEU", - pranešė ministras.

Jis neslėpė, kad baltarusiai ne kartą atvirai išreiškė norą Latvijos uostuose turėti savo infrastruktūrą, bet sprendimai dėl investicijų į Latvijos terminalus iki šiol nebuvo priimti. "Siūlome Baltarusijos verslininkams steigti mūsų šalyje savo įmones, logistikos centrus", - kvietė politikas ir dar patarė kaimynams bei partneriams iš Baltarusijos kurti Latvijoje gamybos įmones ir jose gaminti prekes Europos Sąjungos rinkai.

Keleiviai įvertino

Forumo dalyviai gerai vertino ir oro vežėjų veiklą. "Vasarą oro uoste "Minskas-2" keleiviams, skrendantiems tranzitu per Baltarusijos sostinę į kitus pasaulio kraštus, atidarėme tranzito koridorių. Jis leidžia žmonėms neforminti vizų ir išvaduoja juos nuo papildomų formalumų. Nuo tada, kai įkūrėme šį koridorių, ir latvių kompanijos "airBaltic", ir mūsų bendrovės "Belavia" rodikliai maršrutu Minskas-Ryga labai sparčiai gerėja", - dėstė Liudmila Pranovič, Baltarusijos nacionalinės aviakompanijos "Belavia" rinkodaros direktorė.

Slaptas susitarimas

"Tačiau svarbiausias šių metų tarptautinio Baltarusijos ir Latvijos investicijų forumo "Baltijos regionas 2010" laimėjimas greičiausiai liko už oficialios uždangos", - tvirtino laikraštis "Biznes&Baltija". Jo duomenimis, abiejų šalių vyriausybės pasiekė neskelbiamą susitarimą kurti bendrą tranzito įmonę, kuri pagal ilgalaikes sutartis turėtų imtis naftos gabenimo iš Latvijos į Baltarusiją.

Kaip laikraščiui sakė šaltinis, artimas Baltarusijos vyriausybei, šiuo metu vyksta derybos dėl bendros įmonės kūrimo Ventspilio uoste.

Bet baltarusiams, kad galėtų įgyvendinti šį projektą, reikia ilgalaikių garantijų dėl savo produkcijos eksporto į užsienį. Teigiama, jog tokias Latvijos premjero Valdžio Dombrovskio garantijas S.Sidorskis gavo per dvišalį susitikimą Rygoje praėjusią savaitę.

"Ventspilis turi pranašumą - jis sujungtas su baltarusių Novopolocku dviem naftotiekiais. Tačiau negalima pamiršti, kad ilgai nenaudotą naftotiekį reikia remontuoti, be to, teks pastatyti siurblines. Jeigu pasieksime ilgalaikius susitarimus ir gausime Latvijos valstybės garantijas, būsime pasiruošę į tai investuoti", - laikraščiui aiškino šaltinis, artimas S.Sidorskiui.

Jis neslėpė, kad derybos su Latvija vyko ilgai, bet rezultatų neva nebuvo pasiekiama dėl vidinių nesutarimų Ventspilyje. "Nuolat susidurdavome su bendrovės "Ventspils nafta" akcininkais "Vitol group". Viena vertus, jie pirko Baltarusijoje naftos produktus eksportui, kita vertus, siekė parduoti savo akcijas koncernui "Gazprom" per austrų milijardierių Martiną Schlafą. Bijodami netekti įtakingo rusų pirkėjo akcininkai kenkė, kad nebūtų sudaryta Latvijos ir Baltarusijos sutartis dėl žalios naftos tranzito per Ventspilį. Be to, latviai nenorėjo sumažinti juodojo aukso krovos tarifų. Tačiau dabar ši problema išspręsta", - kalbėjo šaltinis.

Parengta pagal užsienio spaudą

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"