TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Laivą nuomosis iš norvegų

2012 01 24 9:00

Suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo projektą įgyvendinanti naftos produktų krovos bendrovė "Klaipėdos nafta" iš konkursą laimėjusios Norvegijos kompanijos "Hoegh LNG" ketina nuomotis terminalui skirtą laivą su dujinimo įrenginiu.

"Kiek kainuos, dar negaliu pasakyti, nes tik po dviejų savaičių (nustatytas 15 dienų terminas, per kurį kiti konkurso dalyviai gali pareikšti pretenzijas, - red.) pradėsime derinti sutartį. Ji bus tokia, kad saugykla 10 metų bus nuomojama, paskui mes turėsime galimybę įsigyti šį įrenginį", - vakar sakė "Klaipėdos naftos" vadovas Rokas Masiulis.

"Hoegh LNG" savo tinklalapyje jau paskelbė, kad iš Pietų Korėjos kompanijos "Hyundai Heavy Industries" užsakė dvi naujas plaukiojančias saugyklas, turinčias dujinimo įrenginius (angl. FSRU). Laivai bus pristatyti 2013 ir 2014 metais, jų pajėgumas sieks po 170 tūkst. kubinių metrų.

R.Masiulis patvirtino, kad "Hoegh LNG" plaukiojančią saugyklą su dujinimo įrenginiu užsakė iš "Hyundai Heavy Industries". "Laivas yra užsakytas. Saugykla su dujinimo įrenginiu bus pristatyta laiku, o tai labai svarbu šiame projekte. Iki 2014 metų pabaigos mes jau turėsime tą įrenginį. Tai didžiausia ir svarbiausia infrastruktūros dalis", - kalbėjo R.Masiulis.

Anot jo, laivo talpykla bus 170 tūkst. kub. metrų, maksimalus pajėgumas - 11 mln. kubinių metrų per dieną. "11 mln. kubinių metrų per dieną maždaug atitinka Lietuvos žiemos vidutinį suvartojimą. Kitaip sakant, šis terminalas didžiąja dalimi, net ir nutraukus dujų tiekimą iš Rusijos, galėtų aprūpinti Lietuvą dujomis", - aiškino R.Masiulis.

"Klaipėdos nafta" pirmadienį paskelbė, kad "Hoegh LNG" pripažinta plaukiojančios saugyklos, turinčios dujinimo įrenginį, tarptautinio konkurso laimėtoja. Be šios kompanijos, galutinius pasiūlymus konkursui buvo pateikusios Norvegijos "Golar LNG" ir JAV "Excelerate Energy".

"Klaipėdos nafta" ir "Hoegh LNG" ketina pasirašyti kontraktą artimiausiu metu. Sutartis įsigalios tik tuomet, jeigu jai pritars "Klaipėdos naftos" akcininkai. R.Masiulis teigė, jog vasarį arba kovą bus šaukiamas neeilinis akcininkų susirinkimas. Maždaug 200 mln. eurų vertės (690 mln. litų) terminalo pajėgumas būtų 2-3 mlrd. kubinių metrų per metus. Pagal siūlomą technologiją laivas, kurio talpyklose būtų dujos, turėtų nuolat stovėti prie kranto, o dujas gabenantis kitas laivas prie jo priplauktų. Numatoma, kad laive, kuris stovės Klaipėdos uosto pietinėje dalyje, prie vadinamosios Kiaulės nugaros, bus įrengtos talpyklos ir dujinimo įranga, o iš laivo bus nutiestas vamzdis iki magistralinio dujotiekio.

"Hoegh LNG", teikianti suskystintų gamtinių dujų transportavimo ir dujinimo paslaugas, SGD srityje veikia nuo 1973 metų. Šiuo metu bendrovė eksploatuoja septynis laivus - 3 FSRU ir 4 SGD dujovežius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"