TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Laivai "delfinai" į Klaipėdą neplauks

2011 04 05 0:00
Klaipėdos uoste šiemet nepasirodys vokiečių laivas "Delphin".
Vidos Bortelienės nuotrauka

Artėjantis jūrų turizmo sezonas Klaipėdai gali būti prasčiausias per pastarąjį penkmetį, nes kruizinių laivų operatorių bankrotai mažina laivų skaičių.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) paskelbtas 2011 metų kruizinio sezono tvarkaraštis šią savaitę gerokai sutrumpėjo. Vietoj užregistruotų 45 laivų įplaukimų liko 38. Pasak KVJUD Rinkodaros skyriaus viršininkės Kristinos Gontier, iš uosto dispečerinės buvo gautas pranešimas, kad bankrutavus vokiečių kompanijai "Delphin Kreuzfahrten" laivas "Delphin Voyager" Baltijos jūroje išvis nepasirodys, ir jos antrinei kompanijai priklausantis laineris "Delphin" į Klaipėdą neužplauks. "Mes jau anksčiau turėjome žinių, kad taip gali būti, bet tokią informaciją operatorius oficialiai privalo pranešti laivo agentui", - sakė uosto atstovė.

Maršrutai keičiasi

Kruiziniais laivais į Klaipėdą atvykstantys keleiviai sudaro daugiau kaip pusę visų uostamiestyje apsilankančių turistų. Pastaraisiais metais jūrinių turistų skaičius viršijo 35 tūkstančius. Nors pernai rudenį ėmė aiškėti, kad kai kurie laivai 2011 metais neatplauks dėl maršrutų pakeitimų, keleivių šiemet tikėtasi tiek pat dėl daugiau užsiregistravusių didesnių laivų. Tačiau vos spėjus pasidžiaugti Ispanijos operatoriaus "Happy Cruises" pranešimu, kad šį sezoną laivas "Gemini" kruizo pradžios uostu pasirinko Taliną ir atnaujino Baltijos kruizo maršrutą, žinia apie vokiečių kompanijos bankrotą privertė nusivilti.

Klaipėdoje šiemet pirmą kartą įregistruoti laivo "Gemini", kuriuo gali keliauti 850 turistų, 5 įplaukimai. Anksčiau kruizą jis pradėdavo Kopenhagoje, paskui plaukdavo į Liubeką, Stokholmą, Helsinkį, Sankt Peterburgą, Taliną ir atgal. Šiemet vietoj Liubeko pasirinktos trys naujos lankytinos vietos - Lenkijos uostai Gdynia ir Gadanskas bei Klaipėda.

Naujokų Klaipėdoje bus ir daugiau - tai amerikiečių laineris "Seabourn Pride" (6 įplaukimai) ir italų "Costa Pacifica" (3 įplaukimai). Italų operatoriaus "Costa" laivai uostamiestyje lankysis jau ne pirmus metus, tik anksčiau atplaukdavo 272 metrų "Costa Magica". Šiemet pasirodysiantis 290 metrų "Costa Pacifica" bus antras pagal didumą po 2006-2007 metais klaipėdiečius džiuginusio 294 metrų ilgio amerikiečių lainerio "Constellation". Italų laivais gali plaukti iki 3 tūkst. keleivių. Kiti prie didesnių priskirtini laivai bus graikų "Adonia" (261 metras) ir amerikiečių "Albatros" (201 metras).

Vokiečiams nesisekė

Turizmo agentūrų jau nebestebina, kai koks nors laivas kitą sezoną atplaukia pakeitęs ir pavadinimą, ir operatorių. Kur kas blogiau staigūs netikėtumai, kai dėl verslininkų finansinių bėdų laivas nebaigia kelionės.

Praėjusių metų rudenį visa turistinė spauda išplatino pranešimą, kad du Bremene registruoti turizmo operatoriai paskelbė apie bankrotą. Pirmoji kompanija "Delphin Kreuzfahrten" įsiskolino graikų kompanijai "Restis" už laivui "Delphin Voyager" suteiktas paslaugas uoste. Po ilgų diskusijų ginčas atsidūrė teisme. Negalutiniais duomenimis, skola siekė 2,4 mln. eurų. Laivas areštuotas Pirėjo uoste nebaigęs maršruto, jo keleiviai išskrido namo 2 dienomis anksčiau nei buvo numatyta.

Tuo pat metu apie bankrotą paskelbė ir tos pačios kompanijos antrinė įmonė "Hansa Kreuzfahrten", organizavusi kruizus laivu "Delphin". Jis spalio mėnesį dėl operatoriaus skolų buvo areštuotas Venecijos uoste. Laivo kapitonas ukrainietis kreipėsi pagalbos į Ukrainos ambasadą dėl įgulai neišmokėtų 900 tūkst. eurų darbo užmokesčio. Vėliau pirmasis laivas parduotas Honkongo kompanijai, antrasis - registruotai Maltoje.

Bankrotai tarp laivybos operatorių nėra retas atvejis. Pavyzdžiui, aštuoniems apsilankymams Klaipėdoje 2006 metais užsiregistravęs kruizinis laineris "Mona Lisa" dėl vokiečių kompanijos "Holliday Kreuzfahrten" bankroto spėjo atlikti vos pusę reisų. Leonardo da Vinci paveikslo atvaizdu puoštas jūrų gražuolis atiteko kitam operatoriui ir vėliau dar keliskart buvo užsukęs į Klaipėdą. 1966 metais statytas laivas pernai nurašytas dėl saugumo jūroje reikalavimų ir spalio mėnesį supjaustytas į metalo laužą.

Keičia pavadinimus

Visi kruiziniai laivai savaip įdomūs ir laukiami uostuose, tačiau kai kurių įplaukimai sukelia ypač malonių pojūčių. Vienas tokių, išsiskiriančių rinkoje, buvo reguliariai į Klaipėdą plaukęs 2000 metais statytas motorlaivis "Delphin Renessance". Tačiau dėl kruizų organizatoriaus "Delphin Seereisen" netikėto bankroto 2007 metais tą vasarą jis neužsuko nė karto. Nepasirodė ir vėliau. Įspūdingai atrodantį "Delphin Renessance" perėmęs naujas operatorius, kompanija "Pullmantur", pavadino jį "Blue Moon" ir nukreipė į Karibus. Patekęs į kompanijos "Azamara Cruises" laivyną jis tapo "Azamara Quest", tačiau plaukioja ne Šiaurės Europos pakrantėmis, o Viduržemio jūroje ir Artimuosiuose Rytuose.

"Delphin Voyage" anksčiau buvo vadinamas "Cruise One" ir "Orient Venus", dažniausiai buvo matomas Pietryčių Azijos regione ir dabar vėl ten sugrįžta. 2011 metų sezoną nuo vasario mėnesio jis pradėjo Kinijoje pavadinimu "Hainan Empress". Oficialiai laivas priklauso kompanijai "Hainan Cruises Enterprises SA�". Tačiau faktinis laivo savininkas, kaip teigiama interneto svetainėje Hainan.Wel.com, yra graikų milijardierius Viktoras Restis, kurio kompanija šį laivą pernai areštavo Pirėjo uoste ir perėmė iš vokiečių už skolas.

Laivo "Delphin" formalus savininkas taip pat pasikeitė, bet laivas liko vokiečių operatoriaus rankose. Šis grąžina jį į Baltijos ir Šiaurės jūros kruizus. Tačiau numatyti 5 įplaukimai į Taliną ir kitus uostus išlieka, o Klaipėdos uosto šio laivo maršrute nebeliko.

Talinas šiemet pagal kruizinių laivų kiekį, kaip ir pernai, gali tapti regiono lyderiu. Talino uosto direkcijos duomenimis, iki kovo 7 dienos užregistruoti 287 kruizinių laivų įplaukimai. Didžiausi laivai bus "Emerald Pricess" ir "MSC Poesia", kuriais atplauks po 3 tūkst. keleivių net kelis kartus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"