TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Laivai grumiasi dėl vežėjų

2011 11 21 8:54

Pastaraisiais metais transporto priemones gabenantys laivai pilnėja - ro-ro laivyba atsigauna. Bet aktyvios prekybos ir turizmo kryptys nesikeičia. Pagrindiniai rinkos dalyviai konkuruoja keisdami laivus ir tankindami tvarkaraščius.

Prieš keletą metų vokiečių jūrinių keltų kompanijai "Scandlines" pasitraukus iš Klaipėdos uosto, įvyko savotiškas operatorių regioninės įtakos pasidalijimas. Tačiau DFDS, įgijusi keleivių ir krovinių gabenimų keltais monopolį Lietuvoje, Baltijos šalių rinkoje turi rimtų konkurentų. Todėl šis verslas niekaip negali būti vertinamas tik savo kranto požiūriu.

Klaipėdos uosto vadovybė reikalauja vidinės operatorių konkurencijos, t. y. kad atsirastų naujų bendrovių, arba blogiausiu atveju daugiau DFDS linijų. Tačiau būtina įvertinti tai, kad Vakarų Lietuvos ir šiaurinio šalies pakraščio vežėjai turi krovinių gabenimo alternatyvą - į Vokietiją ir Švediją jie gali keltis "Scandlines" keltais iš Liepojos ir Ventspilio uostų. Pasirinkimą lemia tik kaina.

Nėra naujų dalyvių

Neseniai "Scandlines" pranešė, kad nuo lapkričio 3 dienos atidaro dar vieną maršrutą Liepojos-Travemiundės linijoje. Tik kroviniams gabenti naudojamas naujasis ro-pax keltas "Urd" iš Liepojos į Vokietiją išvyks šeštadieniais, atgal plauks ketvirtadieniais. Iki šiol universalus keltas "Ask" plaukdavo abiem kryptimis dukart per savaitę. Naujametinį laikotarpį, nuo šių metų gruodžio 23 dienos iki 2011 metų sausio 9 dienos, keltas "Urd" prastovės Liepojos uoste.

"Scandlines" šiemet išsinuomojo du naujus keltus. Argumentas - būtina tenkinti išaugusią krovinių gabenimo per Ventspilio ir Liepojos uostus paklausą. Naujo kelto "Urd" maršruto atidarymas - tai laivybos kompanijos "Scandlines" ilgalaikės strategijos pirmasis žingsnis, taip pažymėjo kompanijos vadovas Sorenas Polsgardas Jensenas. Pasak jo, 2011 metais "Scandlines" maršrutų Baltijos šalyse padaugėjo 35 proc., palyginti su praėjusiais metais, o naujo kelto "Urd" veikla esą dar geriau leis priimti klientams tinkamus logistikos sprendimus.

Didžiosios tarptautinės kompanijos dažnai apsunkina galimybę šalia veikti vietinėms įmonėms.

Pavyzdžiui, Latvijos kompanijos "Ave Logistics" bandymai plėtoti linijas Liepoja-Liubekas ir Ryga-Travemiundė 2008-2009 metais baigėsi nesėkme. Liepojos maršrutą nukonkuravo Klaipėdos-Kylio linija. Nišą užpildė "Scandlines", prieš tai dirbusi tik Ventspilyje. Todėl ir nacionalinė kompanija "Rygos jūrų linija", 2002 metais atidariusi maršrutą Ryga-Stokholmas ir žadėjusi plėstis, šiuos planus atidėjo ateičiai.

Estų nacionalinė "Saaremos" laivybos kompanija vienu metu buvo pradėjusi dairytis naujų geografinių veiklos plotų už šalies ribų, tačiau jai nesisekė: ketverius metus į nuostolius grimzdusį  turistinį maršrutą iš Liepojos į vieną Saaremos salų - Montu 2009 metais teko uždaryti. Kitai estų kompanijai BSL galimybė pelningai veikti atsirado tuomet, kai nuo šių metų rugsėjo linijai Paldiskis-Kapelskaras (Švedija) partnere pasitelkė kompaniją DFDS.

Perskirstys srautą

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos administracijos ir rinkodaros direktorius Artūras Drungilas mano, kad antrasis keltas Liepojos-Travemiundės linijoje orientuojasi į Lietuvos vežėjus ir sumažins "DFDS Seaways" Klaipėdos-Kylio linijos apkrovimą.

"Scandlines" - agresyvi kompanija, ji mato Lietuvos poreikius, kylančią DFDS apyvartą ir didelę rinką, todėl mėgina su mumis konkuruoti", - teigia A.Drungilas.

"DFDS Seaways" vadovas Jonas Nazarovas pritaria nuomonei, kad dar vienas keltas toje pačioje Vokietijos kryptyje (Travemiundė ir Kylis yra netoliese) gali kiek perskirstyti krovinių srautą.

Tačiau labiau nei ši konkurencija įtampą kelia neaiški ateinančių metų Europos ekonomikos padėtis, nors šiuo metu apyvartos kritimo ženklų nematyti. Keltai plaukia pilni. "Esame pasirengę ir didesniam krovinių srautui, ir blogiausiam scenarijui. O vežėjų nerimas dėl darbo krūvio sumažėjimo gruodį ir sausį - įprastas dalykas. Šventiniu laikotarpiu krovinių apyvarta krenta kasmet", - LŽ paklaustas apie artimiausią ateitį kalbėjo J.Nazarovas.

Spalis Klaipėdos uostui buvo rekordinis mėnuo. Gabenta 23 870 vienetų ro-ro krovinių, iki tol daugiausia buvę šių metų liepą - 23 380 vienetų. Per 10 mėnesių ro-ro krovinių apyvarta padidėjo 14,5 proc. ir viršija 218 tūkst. vienetų.

Spalio mėnesį keltais gabenami kroviniai pagal tonažą šiemet pakilo į trečią pagrindinių krovinių poziciją - po trąšų ir naftos produktų. Jiems neprilygo net konteinerių apyvarta.

Tačiau Lietuvoje nė viena iš nacionalinių laivybos kompanijų dar nėra  pareiškusi noro siekti keltų operatoriaus statuso ir konkuruoti su DFDS, tenkinasi krovinių gabenimu transportiniais laivais. Todėl mūsų keltų laivybos perspektyva gali pasirodyti prastesnė nei latvių ar estų. Kol dar nematyti geresnių laikų, dėl naujų maršrutų rankomis kalbėtis tenka su danais.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"