TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Laivai išplaukia Latvijos link

2016 06 29 6:00
Venta“ Klaipėdoje ilgai neužsibus – vyksta derybos su potencialiais pirkėjais. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Dabartinių laivų savininkų finansinės galimybės plėtoti verslą gana menkos, o Lietuvos laivyno perspektyva įžvelgiama tik suskystintų gamtinių dujų prekyboje.

Lietuvos jūrinių laivų registre, birželio 1 dienos duomenimis, yra tiek pat laivų kaip ir pernai – 105, tačiau didelio tonažo (per 100 BT) prekybinių – jau tik 42, trimis mažiau. Tebevyksta dar dviejų laivų pardavimo procesas.

Pakeitė vėliavas

Praėjusį savaitgalį Pasaulinę jūrininkų dieną Klaipėdoje pažymint priekrantės žvejų organizuotais renginiais, virtusiais mažąją Jūros švente, retas kuris pastebėjo, kaip iš uosto išplaukė krovininis laivas „Laime“. Tik uosto ir laivybos specialistai žinojo, kad tai tas pats laivas, kuris dar prieš porą mėnesių vadinosi „Romuva“ ir priklausė bankrutavusiai Lietuvos jūrų laivininkystei (LJL). Laivybos informacinio portalo „Marinetraffic“ duomenimis, jis pasuko Latvijos link.

Rygos uoste nuo birželio 20 dienos stovi ir iš varžytinių parduotas LJL laivas „Voruta“. O trečioji likimo sesė „Deltuva“ nuo gegužės 9 dienos turi naują pavadinimą „Pirita“ ir kol kas remontuojama Vakarų laivų gamykloje. Kada išplauks iš Klaipėdos – uosto laivų sąraše nenurodyta. Tačiau tai, jog visi trys iš Lietuvos laivų registro išregistruoti laivai atsidūrė egzotiškame Antikvos ir Barbudos registre, leidžia numanyti, kad jų pirkėjas gali būti tas pats.

„Deltuva“ buvo parduota kovo pradžioje už 1,75 mln. eurų. Laivai „Voruta“ ir „Romuva“ gegužės pradžioje buvo parduoti už 4,42 mln. eurų. Šie trys laivai buvo įkeisti didžiausiam LJL kreditoriui SEB bankui, kaip ir dar neparduota „Raguva“. Šis laivas vertintas 1,62 mln. eurų, bet gegužės 3 dieną skelbtos varžytynės neįvyko.

„Raguva“ nuo balandžio 10 dienos stovi prie 97 krantinės centrinėje Klaipėdos uosto dalyje, atokiau nuo žiūrovų. Tačiau visi besikeliantieji per marias keltu iš Šiaurės rago gali paganyti akis į laivą „Venta“, stovintį prie 22 krantinės buvusios „Laivitės“ teritorijoje. Jis dukart surengtose varžytinėse taip pat nesulaukė pirkėjų. „Venta“ įkeista bendrovėms „Lietuvos geležinkeliai“ ir Smiltynės perkėla, suteikusioms LJL pernai gegužę atitinkamai 3 mln. eurų ir 0,5 mln. eurų paskolas. Birželio 13 dieną skelbtose varžytinėse kaina nuleista iki 1,3 mln. eurų, bet laivas pirkėjo nesulaukė.

Lietuvių nedomina

LJL bankroto administratorius Dalius Volskis „Lietuvos žinioms“ sakė, kad šiuo metu vyksta laivų pardavimas, o kaina, atsižvelgiant į pirkimo praktiką, perskaičiuota į JAV dolerius. „Ieškoma pirkėjų. Susidomėjimas yra. Skambina, klausia, atvyksta laivų patikrinti. Derybų procesas gali trukti 2 savaites ar mėnesį. Žinoma, norisi kaip galima greičiau parduoti“, – komentavo situaciją D. Volskis. Pasak jo, laivas „Raguva“, kurio remontuoti nereikia, įkainotas 1,3 mln. dolerių, už „Ventą „ prašoma 1,2 mln. dolerių. Pastarąjį naujasis savininkas dar turės statyti į doką kapitaliniam remontui.

Lietuvos laivų savininkų asociacijos vykdantysis direktorius Gintautas Kutka apgailestauja ne tik dėl to, kad asociacija neteko vieno nario – šiuo metu jų likę 6, turintys mažiau nei 30 Lietuvoje registruotų laivų. „Skaudu, kad bankrutavus Lietuvos jūrų laivininkystei nėra naujo potencialo, nėra kas jos vietą užimtų. Jei neatsiras užsienio kapitalo, kuris ateitų į mūsų laivybos verslą, o tai priklauso nuo vėliavos patrauklumo, perspektyvų laivynui didėti daug nėra. Nebent Lietuva išpirktų iš „Hoegh“ ir Klaipėdoje registruotų dujų laivą „Independence“, o bendrovė „Klaipėdos nafta“ įsigytų dujų bunkeriavimo laivą. Laivyboje svarbu ne laivų skaičius, o tonažas. Dujų laivas nors būtų vienas, bet Lietuvos laivyno tonažas gerokai padidėtų“, – kalbėjo G. Kutka. Anot jo, dabartiniai Lietuvos laivų savininkai šiemet nenumato nei mažinti laivų, nei naujų įsigyti. „Kas Lietuvoje pajėgus investuoti į laivus? Nebent „Maxima“, – ironizavo laivybos atstovas.

Pilkajame sąraše

Paryžiaus memorandumo organizacija, kasmet birželį skelbianti apie valstybių laivynų patikimumą pagal saugios laivybos inspektoriams tikrinant rastų pažeidimų kiekius, Lietuvą paliko „pilkajame“ sąraše. Prieš keletą metų mūsų šalis buvo patekusi į „baltąjį“ sąrašą, tačiau iškrito, išsilaikyti jame trukdė finansinių sunkumų kamuojamos LJL laivynas. Paradoksas, bet nauda iš LJL bankroto ta, kad pagerės šalies jūrinis prestižas.

Remigijus Budginas, Lietuvos saugios laivybos administracijos Planavimo ir informacijos valdymo skyriaus patarėjas „Lietuvos žinioms“ aiškino, kad per 2013–2015 metus buvo sulaikyti 7 Lietuvos laivai. O tam, kad šalis iškoptų iš „pilkojo“ sąrašo, reikia, kad per trejus metus, esant tam pačiam inspektavimų skaičiui, laivų skaičiui ir t.t., būtų sulaikyta ne daugiau 4 laivų. „Optimistinė prognozė patekti į „baltąjį“ sąrašą – 2018 metai, bet tai priklauso nuo daugelio faktorių, tarp jų ir įregistruotų laivų“, – sakė R. Budginas.

2013–2015 metais Paryžiaus memorandumo uostuose buvo sulaikyti šie laivai: „Perseus“ („Baltnautik“),“Serenada“ („Limarko“), 2 kartus „Akvilė“ (LJL), „Romuva“ (LJL), „Lyrika“ („Baltnautik“), „Venta“ (LJL).

R. Budgino teigimu, pagrindinis veiksnys, dėl ko Lietuva liko pilkajame sąraše – situacija, susidariusi LJL ir jos trijų laivų sulaikymai dėl atlyginimų jūrininkams nemokėjimo, motyvacijos atitikti reikalavimus stoka, lėšų trūkumas laivų techninei būklei palaikyti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"