TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Laivai švartuojami "Memelio mieste"

2011 04 14 0:00
"Laivitei" pardavus statinius "Memelio miestui", pirma išplaukė neatskiriama uosto panoramos dalimi buvęs laivų remonto dokas, o nuo šiol neliko jos pavadinimo ir uosto raštuose.
Vidos Bortelienės nuotrauka

Šią savaitę Klaipėdos uoste formaliai pakeista viena laivų stovėjimo vieta - vietoj "Laivitės" pavadinimo įrašyta nekilnojamojo turto plėtotoja bendrovė "Memelio miestas".

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) interneto svetainėje gali užsiregistruoti visos su jūrine veikla susijusios įmonės. Bet neatlaikiusioms ekonominės krizės ir vietinės konkurencijos bendrovėms, kurioms vykdomos bankroto procedūros, laikas pasitraukti iš skilties "uosto įmonės" į neutralią zoną, pavyzdžiui, į grupę "kitos". Tačiau uosto naudotojų kategoriją uosto direkcijai būtina papildyti "Memelio miestu".

Prigijo pavadinimas "Laivitė"

Pasak KVJUD atstovės Gedos Marozaitės, šiomis dienomis pastebėta ir ištaisyta klaida, atsiradusi dėl įpročio naudoti tvirtai įaugusius įmonių pavadinimus. Kai 2006 metais įregistruota bendrovė "Memelio miestas" įsigijo laivų remonto įmonės "Laivitė" pastatus uoste, direkcija su ja sudarė naują teritorijos žemės nuomos sutartį. Tačiau interneto duomenų bazėje ilgam liko ankstesnio žemės naudotojo pavadinimas.

"Įmonių sąrašo reviziją atliekame keliskart per metus, bet duomenų bazė labai plati. Išsiuntinėjami priminimai tikslinti duomenis, bet pačios įmonės atsako už informacijos tikslumą. Mums svarbu, kad būtų nurodytas kontaktas. Net jei įmonė bankrutuoja, neturime teisės jos išbraukti, kol ji egzistuoja registre", - sakė G.Marozaitė.

"Laivitė" nebankrutavo, tačiau ji įvairią techniką remontuoja patalpose toliau nuo uosto. Senojoje laivų įmonės vietoje uostui dabar priklauso tik 19-25 krantinės, o beveik 7 hektarai žemės Vyriausybės nutarimu perduoti valdyti apskričiai dar 2007 metais.

Tokį sumanymą inicijavo "Memelio miestas", palaikomas savivaldybės architektų. Tačiau detalusis planas, pagal kurį bus pakeista žemės paskirtis iš pramoninės į visuomeninę juridiškai, dar neparengtas. Teritorijoje remontuojami laivai, dalis jos atiduota kultūrinei veiklai. Pernai "Memelio miestas" buvo parašęs prašymą uosto direkcijai leisti laikinai krauti grūdus, uosto vadovybė tam neprieštaravo. Bet šio reikalo nepavyko suderinti su žemės savininke - savivaldybe. Todėl 2010 metais naujo šeimininko teritorijoje buvo deklaruota tik simbolinė tūkstančio tonų generalinių krovinių krova.

Iki darbų nepriėjo

"Memelio miesto" daugiafunkcio pastatų komplekso statybos pradžia dar sunkiai įžvelgiama. Vos gimusi idėja pakliuvo į nekilnojamojo turto rinkos nuosmukio plyšį. Iš pradžių tikėtasi, kad urbanistinis projektas bus įgyvendinamas per 5-6 metus, iki 2012-ųjų, bet pastaruoju metu naujas atskaitos taškas neskelbiamas. "Memelio miesto" finansavimas taip pat dar neišspręstas, tačiau ne kartą teigta, kad investicija gali siekti 250 mln. litų.

2009 metais visuomenei pristatyti tarptautinio konkurso darbai, siūlę architektūrinę kvartalo viziją, sulaukė Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos kritikos. Esą "susidaro įspūdis, kad teritorija planuojama izoliuotai nuo aplinkos, kaip urbanistinė "sala". Pasiūlyta darbą tobulinti.

Šiuo metu, pasak bendrovės direktoriaus Dariaus Anužio, vyksta parengiamieji detaliojo plano projekto darbai. Jie yra didelio masto ir brangūs, todėl nepadaromi greitai. Pereinamuoju laikotarpiu su KVJUD bendrauti tenka nuolat, priimant tiek pramoginius, tiek remontuojamus laivus. "Nesigilinau ir nesidomėjau, kodėl laivų švartavimo vieta buvo nurodoma "Laivitė". Kasdienėse kalbose naudojame tik krantinių numerius. "Laivitei" nuomojame tik du cechus, iš viso teritorijoje turime 50 nuomininkų. Jokios diskriminacijos nejaučiu, nes naujajame uosto plane yra ir "Memelio miesto" pavadinimas, ir šios įmonės logotipas, gauname visus direkcijos pranešimus", - paklaustas apie direkcijos klaidą sakė D.Anužis.

Buvo uosto teritorija

Plaukiojančiame doke, kuris jau išgabentas iš Klaipėdos, ir prie bandomosios laivų remonto įmonės, kaip ji vadinta sovietmečiu, krantinių laivai buvo valomi ir dažomi nuo pokario laikų. Žemė ir akvatorija čia iki šiol nevalyta, yra senų rūdžių ir dažų likučių. Pernai bendrovės "Sweco Lietuva" aplinkos inžinerijos specialistai būsimos statybos teritorijoje atliko detalius atskirų plotų grunto taršos tyrimus. Jų metu nustatyta grunto ir požeminio vandens ekogeocheminė būklė. "Sweco Lietuva" atstovas Robertas Poškus LŽ teigė, kad identifikuotos cheminių komponentų reikšmės daugeliu atvejų nesiekė tokio lygio, dėl kurio ateityje teritorijos paskirties keitimas ir numatyto nekilnojamojo turto projekto įgyvendinimas nebūtų įmanomas. Nebevykdant gamybinės taršios veiklos, atlikus esamų pastatų, dangų, komunikacijų ir esamo grunto pašalinimo darbus, teritorijos ir gruntinio vandens kokybė turėtų labai pagerėti.

Tačiau uostamiesčio architektai yra pastebėję, kad teritorijų konversijos projekto autoriams iškils ir daugiau spręstinų ekologinių klausimų. Jų teigimu, turi būti atsižvelgta į Žiemos uostą, į šiaurę nuo planuojamos teritorijos. Šiuo metu egzistuojanti uosto veiklos sanitarinė apsaugos zona apima didžiąją dalį "Memelio miesto" teritorijos. Tokia padėtis pirmajame plėtros etape neleis planuoti ten gyvenamosios zonos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"