TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Laivas parduotas už metalo kainą

2012 11 12 8:38
Vidos Bortelienės nuotrauka/Rusų tralerio "Mount Kent" pardavimas iš varžytynių - gera žinia uostininkams, bet ne jo savininkams.

Rusų žvejybinio tralerio savininkai, užvertę Lietuvos teismus tomais bylų, nesugebėjo panaikinti turto arešto ir išvengti varžytynių. Jiems nepadėjo ir valstybės institucijos.

Klaipėdos uosto kapitonas Adomas Alekna džiaugiasi, kad be priežiūros kelerius metus palikto Murmanske registruoto laivo "Mount Kent" istorijoje pagaliau matyti šiokių tokių prošvaisčių. Iki tol jo savininkų atstovai vis žadėdavo atsiųsti įgulą, bet žodžio netesėdavo. Dabar tikimasi, kad jau dukart skendęs laivas greitai turės naują šeimininką ir ateinančią žiemą panašių rūpesčių uoste nebekels. Jį bus galima išbraukti iš potencialių "skenduolių" sąrašo, į kurį šiuo metu įtraukti keturi laivai. Tai mažiausias skaičius per visą uosto istoriją.

Plūduriuoja penktus metus

Tarptautinį atgarsį ir kriminalinį atspalvį įgijęs "Mount Kent" sulaikymo Klaipėdoje atvejis suteikė naudingos patirties jūrines bylas nagrinėjantiems teisėjams, kurie ne kartą tarptautines konvencijas interpretavo skirtingai. Vien bylų teismingumo klausimą jie aiškinosi pusantrų metų. Bet įžvelgti tolesnę peripetijų eigą dar gana sudėtinga, nes Rusijoje yra pasikeitęs vienas iš dviejų "Mount Kent" savininkų, nors, mūsų teisininkų akimis, tai negalimas dalykas, kai laivas areštuotas.

Rusijos Federacijos Archangelsko srities įmonėms priklausantis pramoninis žvejybinis traleris 2008 metais į Klaipėdą atplaukė iškrauti žuvų. Krovinys priklausė generaliniam agentui "Ocean Pride Ltd". Kaip tokiais atvejais įprasta, nuspręsta laivą uoste parengti kitam žvejybos sezonui ir suremontuoti. Bet jo prastova užtruko ne kelis mėnesius, o daugiau kaip ketverius metus.

Kaina per varžytynes nekilo

Pinigai už parduotas žuvis, skirti išlaidoms Klaipėdos uoste padengti ir įgulai už darbą sumokėti, dingo mūsų teisėsaugos pareigūnams sunkiai pasiekiamose bankų sąskaitose. Todėl ginčai dėl skolų buvo nukreipti į laivo savininkus - bendroves "Sevnaučflot" ir "Zimniaja zolotica".

Šios per atstovą kreipėsi pagalbos į Rusijos konsulą Klaipėdoje ir mūsų šalies valdžią, tačiau užtrukusi žvejybinio tralerio priklausomybės operacija vis tiek baigėsi varžytynėmis. O keliais milijonais litų savininkų vertinamas turtas tarsi išgaravo ore.

Lapkričio 7 dieną teismo antstolė Vida Daugirdienė laivą "Mount Kent" pardavė iš varžytynių, jo pradinę 480 tūkst. litų kainą dalyviams pakėlus vos keliais procentais. Pasak V.Daugirdienės, varžytynėse dalyvavo du juridiniai asmenys iš Klaipėdos. Laivas parduotas už 494 490 litų. Aktas bus patvirtintas, jei laimėtojas per 20 dienų sumokės pinigus.

Tačiau varžytynės gali būti panaikintos, jeigu teismas patenkins laivo savininkų skundą dėl kainos, nors tai, antstolės manymu, mažai tikėtina. "Skolininkas yra apskundęs varžytynes. Jis siekia vilkinti pinigų išieškojimą, kaip darė iki šiol. Bet yra įsiteisėjusi birželio 27 dienos nutartis, kad visi mano veiksmai teisėti, išieškojimas vykdomas pagrįstai", - aiškino V.Daugirdienė.

Skundas dėl turto vertintojų 2010 metais nustatytos 600 tūkst. litų kainos, kurią antstolė sumažino, apsuko du teismų instancijų ratus. Prieita prie išvados, kad laivo kapitono ieškinį dėl nesumokėto beveik 100 tūkst. litų uždarbio neįmanoma patenkinti kitaip, kaip tik pardavus tralerį už metalo laužo kainą. Tačiau kiti kreditoriai susirūpinę, kad už laivą gautų pinigų neužteks visiems reikalavimams padengti, nes jie artėja prie milijono litų.

100 metrų krantinės ir 377 tūkst. litų

1967 metais Didžiojoje Britanijoje statytą tralerį sunku pavadinti sena gelda, nors dabar jis atrodo gana varganai. Prieš ketverius metus "Mount Kent" buvo suremontuotas. Tokių ar dar prastesnių žvejybinių laivų vandenyne pilna.

Traleriui, kurio ilgis 64,54 metro, uoste laikyti reikia 100 metrų krantinės. Už jos naudojimą Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) visą laiką skaičiavo mokestį. Pirmą kartą užšalus laivo sistemoms ir jam ėmus skęsti, gelbėjimo darbai kainavo 151 tūkst. litų, antrą kartą - beveik 100 tūkst. litų. Bendra KVJUD pretenzija siekia 377 tūkst. litų.

Pasak KVJUD teisininko Vaido Batūros, spalio 17 dieną teismo antstolei V.Daugirdienei buvo įteiktas prašymas tenkinti šį reikalavimą pirmumo tvarka, nes tokią privilegiją numato 1993 metų tarptautinė jūrinė konvencija. Tačiau tai negarantuoja, kad uostas atgaus visą skolą, nes pinigų paskirstymo principai, V.Batūros teigimu, priklausys nuo antstolės.

Teisėtų pretendentų į pinigus, gautus už laivą, esama ir daugiau. Lietuvos apeliacinis teismas šiemet spalio 12 dieną atmetė Rusijos įmonės skundą ir paliko galioti Klaipėdos apygardos teismo sprendimą, kuriuo "Sevnaučflot" turi sumokėti bendrovei "Uosto vartai" beveik 230 tūkst. litų už laivo "Mount Kent" agentavimo paslaugas. Dalį skolų yra prisiteisę ir laivininkai.

LŽ ne kartą rašė, kad traleris "Mount Kent" Klaipėdoje buvo trissyk areštuotas, ir dukart teismuose priimti sprendimai ankstesnes nutartis naikinti. Iš pradžių - dėl Norvegijos laivų remontininkų reikalavimo atlyginti skolas, paskui - dėl Klaipėdos įmonių pretenzijų, susijusių su laivo agento "Ocean Pride Ltd" prievolėmis.

Uostininkai spėja, kad tralerį nusipirkęs neįvardytas varžytynių dalyvis pjaustys jį į metalo laužą ten pat, prie Vakarų laivų gamyklos krantinės, nes tai viena iš šios įmonės veiklų.

Mažai tikėtina, kad naujasis savininkas ryšis "Mount Kent" remontuoti - tokiu atveju laivui prireiktų naujų dokumentų. Lietuvos žvejybos įmonių atstovai tikino šiomis varžytynėmis nesidomėję, nes laivas tinkamas žvejoti tik atvirame vandenyne.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"