TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Laivų agentams palengvės

2009 07 27 0:00
Laivų agentai siekia, kad laivai neliktų skolingi uostui, o jų atsakomybė atitiktų finansines galimybes.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Nuo rugpjūčio Klaipėdos uoste įsigalios nauja laivų rinkliavų mokėjimo tvarka, dėl kurios Lietuvos laivybos maklerių ir agentų asociacija (LLMAA) beldėsi į Susisiekimo ministerijos duris pusantrų metų.

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis patvirtino rinkliavų taikymo tvarkos pakeitimą, kuriame numatyta, kad agentavimo paslaugas teikiančios kompanijos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai turi pateikti Lietuvoje registruoto banko išduotą 200 tūkst. litų garantiją arba draudimo bendrovės laidavimo draudimą.

Įsakyme taip pat numatyta, jog agentavimo įmonės, praėjus vieniems metams po atestavimo, gali netekti banko garantijų, o iki tol, kol laivas išplauks, privalo sumokėti 110 proc. preliminariai apskaičiuotų konkretaus laivo uosto rinkliavų.

Kad nauja rinkliavų taikymo tvarka, kuri įsigalios nuo 2009 metų rugpjūčio 1 dienos, yra lankstesnė ir patrauklesnė įmonėms, LŽ patikino ir LLMAA prezidentas Vytautas Šileika. Nors įsakymas trumpas, už jo slypi ilgi ginčai, baigęsi verslo argumentų pergale.

Išsigando projekto

2004 metais susisiekimo ministro įsakymu patvirtintą laivų rinkliavų tvarką buvo sumanyta tobulinti, nes nuo 2008-ųjų liepos 1 dienos Vyriausybė keitė rinkliavų dydžius. LLMAA nariai, siekiantys darbo palengvinimo ir to paties, kaip ir uosto administracija, tikslo - kad visi laivai rinkliavas sumokėtų prieš išplaukdami, - pateikė savo siūlymus. Bet kai pernai birželį paskutinę akimirką netikėtai išvydo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos parengtą taisyklių projektą, jie buvo šokiruoti.

Verslininkai skundėsi Susisiekimo ministerijai, kad direkcijos variantas dar blogesnis ir agentams visiškai nepriimtinas, palyginti su 2007 metų lapkritį pateiktu svarstyti pirmuoju ministerijos variantu, dėl kurio irgi aštriai diskutuota. Buvo pareikšta priekaištų, kad uosto direkcija pasidarė sau, o ne laivų savininkams ir laivų agentams naudingų pakeitimų.

LLMAA nuomone, kai kurie punktai ne tik kėlė grėsmę uosto įvaizdžiui, bet ir būtų įteisinę nusikaltimą - užkirtę kelią ro-ro laivams atplaukti į Klaipėdą. Be to, buvo numatyta iš agentų reikalauti ne tik mokėti avansu 9 proc. ankstesnių metų deklaruotos sumos, bet ir 500 tūkst. litų bankinės garantijos. Tokios išlaidos mažoms įmonėms atrodė nepakeliama našta. Tuo pat metu direkcija iš anksto būtų gavusi maždaug 10 mln. litų beprocentę paskolą.

Gelbsti atsargos

Paklaustas apie naują tvarką V.Šileika sakė, kad pagaliau atsižvelgta į verslo siūlymus. "Galimybė vietoj vienkartinio laidavimo, už kurį kaskart tekdavo mokėti draudimui, pateikti banko garantiją, išduodamą neribotam laikui, palanki didelėms kompanijoms, tokioms kaip "DFDS Lisco". O mažoms, turinčioms nedaug apyvartinių lėšų, yra alternatyva - mokėti avansą. Ankstesniame projekte vyravo nuostata, kad kuo mažesnė įmonė, tuo mažiau patikima", - projektų raidą priminė ir skirtumus paaiškino V.Šileika.

LLMAA šiuo metu vienija apie 40 įmonių, tačiau narių skaičius nuolat kinta. Vienos įstoja, kitos išeina - šiuo metu paraiškas trauktis yra pateikusios dvi. V.Šileikos manymu, priežastis gali būti taupymas, nes nario mokestis sudaro 1800 litų per metus, nors apie finansinius sunkumus niekas tarpusavyje nekalba.

Jo teigimu, laivams paslaugas teikiančių įmonių pajamos šiemet, kritus uosto krovai, sumažėjo ketvirtadaliu. "Geresnė tik naftos gabenimo verslo padėtis, o daugelis kitų įmonių pagal pajamas grįžo į laikus, buvusius prieš 3-4 metus. Konteinerių mažėja kiekvieną mėnesį, nedaug vežama trąšų. O juk per praėjusius dvejus metus uosto krovinių gausėjo labai sparčiai. Konkurencija, aišku, didėja, bet dabar mažoms įmonėms gal net lengviau išsilaikyti nei didelėms, jeigu jos turi sukaupusios atsargų. Ar kas trauksis iš verslo, pamatysime metų pabaigoje", - apie ekonominę situaciją samprotavo V.Šileika.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"