TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Laivų įmonės nežlugdys

2008 11 29 0:00
Savivaldybei nepratęsus žemės nuomos sutarties su "Klaipėdos laivų remontu", kol bus parengtas specialusis planas, 140 žmonių tektų atleisti iš darbo.
LŽ archyvo nuotrauka

Uostamiesčio taryboje svarstant žemės nuomos pratęsimo bendrovei "Klaipėdos laivų remontas" klausimą, po ilgų ginčų pagaliau rastas kompromisas.

Prieš 15 metų Vyriausybės priimtu nutarimu dėl Klaipėdos pilies teritorijoje veikiančios įmonės "Klaipėdos laivų remontas" likimo nustatyta, kad įmonė iki 2009 metų nutrauks gamybinę veiklą. Miesto visuomenei reikalaujant, teritoriją privaloma atlaisvinti kultūriniams ir komerciniams visuomenės poreikiams.

Tokiam terminui buvo išnuomoti beveik 4 hektarai savivaldybei priskirtos žemės. Tačiau taip seniai priimtu nutarimu nebuvo įmanoma numatyti, kad dėl valdininkų nesusikalbėjimo, kur turi eiti saugomo paveldo ribos, nebus laiku parengtas specialusis istorinės vietovės planas.

Bendrovės vadovas Alvydas Butkus teigė, kad per tą laiką, kol vyko diskusijos, baigėsi ir detaliojo plano, pagal kurį buvo nustatyti statinių griovimo ir naujų objektų statybos grafikai, galiojimo terminas. Gavus Kultūros paveldo departamento ir kitų institucijų išvadas, detalusis planas bus rengiamas iš naujo.

"Įmonė siekia ir stengiasi, kad gamybinės veiklos mastas mažėtų, tačiau trukdo valdininkų neparengti dokumentai. Savivaldybei nepratęsus žemės nuomos sutarties su "Klaipėdos laivų remontu", kol bus parengtas specialusis planas, nuo sausio 1 dienos 140 žmonių tektų atleisti iš darbo", - aiškino A.Butkus.

Dėl tos pačios priežasties įmonė gali nusižengti ir privatizavimo sutarties įpareigojimui iki 2009 metų lapkričio į naujos urbanistinės erdvės objektus investuoti 33 mln. litų. Ją??? 2004 metais įsigiję akcininkai, bendrovės "Eika" ir "Achema", yra atstatę tris istorinius pastatus - jachtklubą, ryžių malūną ir keltininko namelį, kainavusius 22 mln. litų.

Klaipėdos miesto tarybos daugumai, kurią sudaro liberalcentristai ir kairieji, dešiniųjų opozicija negailėjo kritikos dėl pasiūlymo nuomos sutartį pratęsti ignoruojant Vyriausybės nutarimą. Tačiau vicemerė Judita Simonavičiūtė ramino įsikarščiavusius kolegas, ragindama nepainioti atsakomybės ir nežlugdyti verslo.

"Valstybės institucijos nesugebėjo laiku parengti dokumentų, todėl įmonė už tai negali būti atsakinga. Kreipkimės į Valstybės turto fondą, kad pakeistų sutartį, ir mes išvengtume teisinių kolizijų. Gerbkime verslą, kad tik gyvuotų ekonomika", - sakė J.Simonavičiūtė.

Priežastis, paskatinusi politikus liautis draskytis dėl asmeninių ambicijų, kaip ir anksčiau buvo įprasta - ne tik nauja politinių santykių intonacija Vilniuje, bet ir ekonominė krizė.

"Klaipėdos laivų remontas" kasmet sumokėdavo per 162 tūkst. litų žemės nuomos mokesčio į Klaipėdos miesto biudžetą, o kitais metais dėl pasikeitusios žemės vertės miesto žemė įmonei kainuos dar brangiau.

"Klaipėdos laivų remontas" dirba pelningai ir dalį infrastruktūros darbų finansuoja nuosavomis lėšomis. Pasak įmonės vadovo, maždaug 60 proc. pajamų yra uždirbama iš laivų remonto, 10 proc. - iš naujų pastatų nuomos, po 7 proc. gaunama iš kruizinės laivybos ir jachtų uosto veiklos. Ateityje numatoma gamybą apriboti mažųjų laivų ir jachtų remontu. Bendrovės akcininkų įgyvendinamas projektas "Jūros vartai" atitinka Klaipėdos miesto pilies teritorijos panaudojimo planus, pagal kuriuos į jūrinio turizmo ir kultūros objektą numatoma investuoti apie pusę milijardo litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"