TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Laivų remontininkai įtiko norvegams

2015 04 15 6:00
Laivų remontininkai verslo ateitį sieja su investicijomis į didesnį doką. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Norvegijos laivybos verslo lyderė „Sea Cargo“ Lietuvos laivų remontininkams patikėjo modernizuoti tris ro-ro tipo laivus.

Vakarų laivų gamyklos antrinės įmonės „Vakarų laivų remontas“ (VLR) specialistai pernai suremontavo 91 laivą ir gali pasidžiaugti, kad pasaulinei laivų pramonei išgyvenant sunkmetį pavyko įgyvendinti tikslus - gauti laivų modernizacijos užsakymų ir apsirūpinti darbu šiais metais.

VLR pranešė, kad Norvegijos laivybos kompanija „Sea Cargo“ po bandomosios laivo „Trans Carrier“ modernizacijos Lietuvos laivų remontininkams patikėjo modernizuoti dar du ro-ro tipo laivus. „Sea Cargo“ generalinis direktorius Ole Saevildas nurodė, kad yra patenkintas pirmųjų atliktų darbų kokybe bei terminais.

Atrado naują sritį

Antrasis į doką buvo pastatytas laivas „Ahtela“. Trečiasis projekto laivas „Express“ dėl jo savininko ir vardo pakeitimo procedūros į VLR atvyko praėjusių metų pabaigoje, nors modernizacijos darbai buvo suplanuoti šiemet.

Po modernizacijos visų laivų pranašumas tampa akivaizdus - krovinį galima pakrauti savarankiškai, be papildomų sąnaudų ir prie bet kokios krantinės.

Pasak VLR direktoriaus Andrejaus Babachino, daugiau nei 2,2 mln. tonų per metus pervežanti kompanija „Sea Cargo“ - strategiškai svarbus užsakovas, nes įmonė turi nemažai laivų, kuriuos reikia modernizuoti ir pritaikyti atsinaujinusiai palečių vežimo rinkai. Šiuo metu šių laivų paslaugos yra paklausios, nuolat jaučiamas tokių laivų trūkumas.

„Laivų konversijos ir modernizacijos poreikis tarp didžiųjų laivybos įmonių yra pastebimai išaugęs, tad turime trumpiausiais terminais ir kokybiškai atlikti gautus užsakymus. Tendencijos rodo, kad šoninio pakrovimo („side loading“) sistema šiandien vėl „madinga“. Ro-ro tipo laivų paklausa išaugo ir nebeatitinka pasiūlos, tad tai dar viena nauja sritis, kur galime konkuruoti su kitomis laivų remonto įmonėmis“, - teigė A. Babachinas.

Paminėtina, kad visų trijų koncerno „BLRT Grupp“ laivų remonto įmonių (VLR, „Tallin Shipyard“ ir „Turku Repair Yard“) veiklos strategijose numatyta didinti modernizavimo projektų skaičius. Viena tokių galimybių – skruberių (išmetamųjų dujų valymo sistemų) įrengimas.

Europa dairosi į JAV

Pasak VLR atstovų, prognozės rodo, kad 2015 metai jūrų verslui Baltijos regione kupini iššūkių dėl geopolitinės padėties ir krovinių transportavimo brangimo. Ekonomines permainas sukėlė nuo šių metų sausio 1 dienos išskirtinai tik Baltijos ir Šiaurės jūros regionuose, taip pat La Manšo sąsiauryje įsigalėję itin griežti oro taršos sieros junginiais reikalavimai.

Pagal naują direktyvą dūmuose sieros kiekis turi būti mažesnis 10 kartų - nuo 1 proc. iki 0,1 procento. Kituose regionuose jis liko nepakitęs. Tačiau toks normatyvų pasikeitimas gali padėti laivų remonto ir modernizavimo įmonėms gauti naujų užsakymų, nes laivų savininkai privalo keisti neekologiškus laivus į dujomis varomus ar sumontuoti brangius išmetamųjų dujų valymo įrenginius.

Vakarų laivų gamyklos generalinis direktorius Arnoldas Šileika laivų remonto srityje įžvelgia pagerėjimą. Verslo perspektyvą jis sieja su numatytu vidinės infrastruktūros išvystymu bei planais įsigyti „Panamax“ tipo doką.

„Įmonės ateitis ir plėtra siejama su būsimais visos įmonių grupės infrastruktūros plėtojimo projektais bei naujomis investicijomis į didesnį plaukiojantį doką. Šiuo metu kartu su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija intensyviai nagrinėjame šiuos klausimus“, - teigė jis.

Mintį, kad Europos laivų remontas ir statyba ekonomiškai atsigaus, stiprina ES derybos su JAV dėl investicijų sutarties ir Johnes akto, reglamentuojančio muitų dydžius Europoje pastatytiems ir importuojamiems į JAV laivams, pakeitimo. Europa negali konkuruoti su JAV dėl to, kad yra laivų įvežimo muito mokesčiai, taikomi Europoje pastatytiems ir suremontuotiems ar modernizuotiems laivams.

Estų koncernui „BLRT Grupp“ priklausanti Vakarų laivų gamykla šiuo metu vienija 18 skirtingos specializacijos įmonių ir yra regiono laivų statybos bei remonto lyderė. Šioje srityje dirba per 1900 Klaipėdos krašto gyventojų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"