TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Laivų statybą paremia metalo konstrukcijos

2013 06 04 7:41
Prieš 12 metų "BLRT Grupp" įsigytos VLG akcijos ir prieš trejus metus iš danų perpirkta Baltijos laivų statykla yra didžiausia Estijos investicija mūsų šalyje. Vidos Bortelienės nuotraukos

Nestabilumas Europos ekonomikoje užtęsė laivų pramonės krizę. Klaipėdoje laivininkų verslui išsilaikyti padeda plėtojamos uosto paslaugos ir metalo įrangos suvirinimo veikla.

Praėjusią savaitę Lietuvoje viešėjusiam Estijos prezidentui Tomui Hendrikui Ilvesui ekskursija po Vakarų laivų gamyklos (VLG) cechus turėjo palikti gerą įspūdį. Ne todėl, kad sunkiosios pramonės teritorija spindėjo idealia švara, o dėl matomų masyvių konstrukcijų bei stapeliuose sumontuotų laivų. Estijos vadovas Vakarų Baltijos laivų statykloje vaikščiojo užvertęs galvą.

Prieš mėnesį apsilankęs koncerno "BLRT Grupp" įmonėje Taline Estijos prezidentas į vizito Lietuvoje darbotvarkę Klaipėdą įtraukė savo iniciatyva. Uostamiestyje sukoncentruota pusė viso estų kapitalo Lietuvoje. Prieš 12 metų "BLRT Grupp" įsigytos VLG akcijos ir prieš trejus metus tų pačių verslininkų iš danų perpirkta Baltijos laivų statykla yra didžiausia Estijos investicija mūsų šalyje.

Estai pakeitė įmonę

Arnoldas Šileika, VLG įmonių grupės vadovas, teigia, kad estiškasis įmonės laikotarpis, prasidėjęs 2001 metais, pakeitė įmonės veidą ir jos galimybes. "Mūsų įmonės - vienos konkurencingiausių Baltijos šalyse. Taip yra todėl, kad buvo skirta daug investicijų gamybai, dėl to padaugėjo laivų remonto užsakymų, sukurtos naujos veikos, tokios kaip uosto krova, metalo konstrukcijų gamyba. Mums įsigijus "Baltijos" laivų statyklą įvyko laivų statybos kokybės šuolis. Rinkoje pakilome į aukštesnį lygį", - pasakojo A.Šileika.

Nuo 2001 metų Estijos koncernas Lietuvoje investavo daugiau nei 524 mln. litų, iš jų pusę - į VLG pagrindines veiklas. Dar 2011 metais VLG pradėjo didelio masto statybos ir rekonstrukcijos darbus, kuriais siekiama pagerinti infrastruktūrą, darbo aplinką ir pritraukti naujų užsakymų. Iki 2014 metų planuojama investuoti apie 120 mln. litų. Dėl to VLG nuolat augo ir ne tik tapo didžiausiu darbdaviu Vakarų Lietuvos regione, bet dažnai yra priskiriama prie dešimties Lietuvai vertingiausių įmonių.

Lietuvoje sutelkta pusė "BLRT Grupp" verslo, kurio geografija apima Skandinavijos šalis, Rusiją, Latviją, Ukrainą. Po reorganizacijos VLG vienija 23 įmonės, kuriose nuolat dirba apie 1900 žmonių ir dar teikiama darbo apie 1500 subrangovų. Nors įmonei nepavyksta pasivyti prieš krizę pasiektų gamybos rezultatų, šiemet, pasak A.Šileikos, planuojama 450 mln. litų apyvarta.

Pastaruoju metu VLG įmonė "Metalo konstrukcijos" atlieka sudėtingus konstrukcijų suvirinimo darbus. Šiemet kovą į Meksiką išplaukė 180 tonų svorio, 20 metrų pločio įrenginys tiesti kabeliams jūros dugne, pavadintas karusele. Šiuo metu įmonės teritorija užkrauta kabelių ritėmis.

Vakarų Baltijos laivų statykloje šiuo metu baigiamas danams statyti 86 metrų ilgio žvejybos laivas, kurio vertė siekia 32 mln. eurų. Pernai įmonė pastatė didžiausią pasaulyje dujomis varomą keltą. Apie tai rašo viso pasaulio jūrinė žiniasklaida.

Estijos prezidentas (antras iš dešinės) Klaipėdoje susipažino su šalies verslininkų investicijomis Lietuvoje.

Investicijos supriešino

Dėl akcininkų nesutarimų, ar investuoti į gamybą, ar išsimokėti dividendus, kurių reikalaujama suma siekia 25 mln. eurų., koncernas "BLRT Grupp" pastaruoju metu išgyvena ne pačius geriausius laikus ir yra patekęs į estų visuomenės akiratį. Sausį pirmą kartą buvo pranešta apie verslo nuostolius, nors 2012 metais planuota gauti 12 mln. eurų pelno. Šiemet Taline buvo restruktūrizuota didžiausia koncerno įmonė Estijoje "Marketex", nuo 1991 metų gaminanti įvairias metalo konstrukcijas jūros pramonei. Ji suskaidyta į tris bendroves tikintis, kad taip pavyks geriau įsitvirtinti naftos ir dujų gavybos, jūros energetikos bei žuvininkystės pramonėje.

Beje, koncerno prezidentą Fiodorą Bermaną praėjusią savaitę pasiekė nemaloni žinia, kad jis galutinai pralaimėjo bylą dėl komentarų smulkiųjų akcininkų atžvilgiu didžiausiame estų laikraštyje ir žinių portale "Aripaev". Kitoje šių koncerno akcininkų byloje dėl dividendų yra areštuota dalis VLG akcijų, tačiau Lietuvos įmonės veiklai tokia sankcija netrukdo. Bylinėjimasis tęsiasi jau trejus metus.

F.Bermanas Klaipėdoje žurnalistams sakė, kad ekonominis sąstingis Vakarų Europoje laivų statybos pramonei trukdo išbristi iš krizės, kuri tęsiasi nuo 2009 metų. Todėl išgyventi koncernui padeda nestandartiniai užsakymai. "Pagal metalo konstrukcijų gamybą ir produkcijos pardavimą po krizės tapome lyderiai Baltijos šalių rinkoje. Mes daug investuojame į kitas veiklas. Šioje teritorijoje (Vakarų laivų gamykloje - aut.) jūs taip pat matote šiuolaikinius biokuro, birių krovinių terminalus. Neseniai pastatėme mažą logistikos centrą šiukšlių deginimo jėgainės "Fortum Klaipėda" atliekoms, kur jos bus pakuojamos ir išvežamos. Tai ilgalaikės investicijos į žmones, technologijas ir įrangą. Tikimės, kad jos atneš teigiamų rezultatų ateityje", - kalbėjo "BLRT Grupp" prezidentas, kurį Lietuvos pramonininkų konfederacija yra išrinkusi konfederacijos garbės ambasadoriumi Estijoje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"