TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Laivų statytojai kausis dėl užsakymų

2010 08 16 0:00
Didžiausios uostamiesčio įmonės vadovas A.Šileika tikisi, kad jungtinė laivų statykla bus stiprus konkurentas Vakarų Europos įmonėms.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Estijos koncernas "BLRT Grupp" laivų statybos verslą koncentruoja Klaipėdoje ir rinkai pristato naują prekės ženklą "Vakarų Baltijos" laivų statykla. Apie reikšmingą uostamiesčio ekonomikai ir visuomenei įvykį su LŽ kalbėjosi bendrovės Vakarų laivų gamyklos generalinis direktorius Arnoldas ŠILEIKA.

Lygiai prieš metus Danijos Odensės laivų statyklos savininkai pranešė apie sprendimą parduoti "Baltijos" laivų statyklą ir jos antrinę įmonę Baltijos inžinerijos centrą. Verslas neatlaikė Pietų Korėjos ir ypač Kinijos, siekiančios tapti laivų statytojų nacija, konkurencijos. "Nepaisant brangių investicijų į naujas technologijas, nuostolingo laivų statybos verslo nuspręsta atsisakyti", - tada teigė danai.

Šiemet birželį abiejų parduodamų įmonių akcijas įsigijo estų koncernas "BLRT Grupp", valdantis 65 pramonės įmones visame Baltijos jūros regione, tarp jų - laivų remonto įmones Taline ir Turku (Suomija) bei Klaipėdos Vakarų laivų gamyklą (VLG).

Abi Klaipėdos laivų įmonės pirmąjį kartą buvo privatizuotos nesėkmingai. "Baltijos" laivų statykla 1994 metais buvo patekusi į holdingo EBSW rankas, o jam žlungant investicinė bendrovė akcijas 1997 metais spėjo parduoti strateginiam investuotojui - Odensės laivų statyklai. Vakarų laivų remonto įmonę 1998 metais įsigijusi norvegų investicinė bendrovė nepajėgė vykdyti įsipareigojimų bankams ir akcijas pardavė BLRT.

Sujungus įmones, kuriose, kartu sudėjus, dirbs apie 2500 žmonių, VLG taps svarbiausiu viso pajūrio krašto darbdaviu.

Odensė neatsilaikė

- Dar 2007 metais BLRT priėmė strateginį sprendimą laivų statybą koncentruoti Klaipėdoje ir šią veiklą stiprinti. Iki tol Taline taip pat buvo statomi laivai. Bet dėl didesnės mūsų patirties, dėl jau žinomo vardo, gamybos pajėgumo, infrastruktūros ir kitų dalykų buvo nuspręsta laivus statyti tik VLG ir šiai veiklai plėtoti skirtos investicijos. Nuo to laiko mūsų planuose atsirado ir "Baltija". Prieš dvejus metus Odensė nusprendė parduoti Loksos gamyklą Estijoje. Teko dalyvauti vykdant šios įmonės pardavimą, pokalbiuose užsimindavome apie "Baltiją" - danai neslėpė, kad ateis laikas ir jai. Šių metų kovą buvome pakviesti teikti pirkimo pasiūlymą. Kiek iš viso sulaukta dalyvių, laikyta paslaptyje. O birželį buvo pasirašyta akcijų perleidimo sutartis. Manau, kad tai buvo logiškas sprendimas abiem šalims.

- Odensės laivų statykla taip pat buvo strateginė investuotoja, bet laivų statyklą pardavė.

- Neužmirškime, kad Odensė priklauso verslo magnatui "IP Moller", kuris valdo didžiulį koncerną ir didžiausią žemyno laivybos kompaniją "Maersk". Savininkas puoselėjo šiltus jausmus Odensei, nes nuo ten pradėjo verslą, statė didžiausius pasaulyje konteinerių laivus. Bet naujos laivų statybos koncepcijos Odensei buvo nuostolingos. "Baltija" buvo pagrindinės įmonės cechas ir dirbo gerai, bet Odensė jautė didžiulį spaudimą iš Pietryčių Azijos. Tokių didelių laivų statyba ten 20 proc. pigesnė. Europoje statyti konteinerinius laivus neapsimoka. Todėl "Baltija" tapo nereikalinga.

Mes nedirbame didelių laivų rinkoje - mūsų specializacija yra mažų ir vidutinių laivų statyba, ypač sudėtingų, specializuotų laivų.

Pasirinkome šitą kryptį, nes matome perspektyvų. Esu įsitikinęs, kad ateityje "Vakarų Baltijos" laivų statykla, vienintelė tokia laivų statykla Baltijos šalyse, bus konkurencinga rinkoje ir stebins Lietuvą gražiais naujais projektais.

Stiprybė - dviguba patirtis

- "Baltija" buvo įrengta kaip laivų statykla, todėl ten sukurta gamybinė struktūra: aukšti cechai, juose - galingi kranai, specializuotos linijos. Per 13 metų Odensė taip pat daug investavo, kad korpusų statyba būtų efektyvi. Ten puiki galimybė statyti apie 100 m ilgio ir 19 metrų pločio laivus uždarame elinge. Ir, žinoma, sukaupta per 40 metų darbuotojų patirtis. Kai VLG 1999 metais ėmėsi laivų statybos, mes į specialią įrangą daug investavome. Matėme, kad išlaikyti įmonę vien tik iš laivų remonto neįmanoma. Pripažįstame "Baltijos" pranašumą prieš VLG statant laivų korpusus. Pastaruosius 13 metų ji gamino tik laivų sekcijas, o mes statėme laivus "iki rakto". Sujungę dvi įmones turėsime vieną stiprią kompaniją, kuri statys ir įrengs laivus.

- Kaip sujungus įmones gali pasikeisti VLG techninis ir finansinis pajėgumas?

- Viskas priklausys nuo to, kokią programą mes norime įgyvendinti. Laivų statyba iš kitų pramonės šakų išsiskiria tuo, kad reikalauja didžiulių finansinių išteklių, daug techninių inžinerinių žinių ir darbo rankų. Be inžinerinio išmanymo, be techninių naujovių šiame versle nėra ką veikti. Ji taip pat aprūpina darbu daugybę kitų įmonių. Dar tik formuojame 2011 metų biudžetą, konkrečių skaičių pasakyti negaliu, bet planuojame reikšmingą augimą. Baltijos šalyse konkurentų mums nėra, o su lenkais ir Vakarų Europos kompanijomis kausimės dėl kiekvieno užsakymo. Gdanske ir Ščecine yra stiprios įmonės, bet nežinia, kaip baigsis jų privatizavimo procesas. Laivų statybos rinka globali, negali užsidaryti savo kieme.

- Pranešta, kad kuriama speciali darbo grupė sujungti "Baltijos" laivų statyklą su Vakarų laivų statykla. Kaip tai bus daroma?

- Laivų statyba vyks "Baltijos" gamybos bazėje. Šiuo metu nedaug ką galime nuveikti, nes "Baltijoje" rugpjūtis - atostogų metas. Rugsėjį turėsime daug kūrybiško darbo. Kol kas sujungėme tik rinkodaros tarnybų pajėgas. Tikslas - išlaikyti visus kvalifikuotus "Baltijos" darbuotojus ir ne mažinti jų skaičių, o priimti kompetentingų žmonių. Odensės laivų statybos programa baigsis 2011 metų pavasarį. Ateiname su trimis naujų laivų statybos projektais. Atsilaisvinusiuose teritorijos cechuose plėsime metalo konstrukcijų gamybą, juos naudosime kaip sandėlius krovos verslui.

- Ar jau sulaukėte sveikinimų iš kolegų?

- Vieni sveikina, kiti užjaučia. Mums tai dar vienas iššūkis, kurį reikia įveikti. VLG veiklos pavyzdys - tai atkirtis skeptikams. Kai vykdėme restruktūrizaciją, skaidėme veiklą į 20 įmonių, daug kas nesuprato, ką darome. Bet mes tai atlikome laiku ir turime rezultatą - išsaugotus žmones, pardavimo apimtį, investicijas. Dogmų taip pat nesilaikome. Jeigu kuri įmonė negali konkuruoti rinkoje, priimami sprendimai tos veiklos atsisakyti. Bet išryškėjo sritys, kur galime uždirbti pinigus.

- Kodėl bendrovės Vakarų laivų statyklos pavadinime įterpiamas "Baltijos" vardas?

- Gerbiame ir tą vardą, ir žmonių, kurie ten dirba, nuveiktus darbus. Pirmieji rinkos atgarsiai teigiami. Daugelis nuolatinių užsakovų iš jungtinės įmonės tikisi platesnių galimybių. Jaučiame klientų pagyvėjimą, gauname daug naujų užklausimų ir užsakymų.

- Ar "Baltijos" laivų statykla bus išbraukta iš įmonių registro?

- Ne. Ji bus turto valdytoja, turės kitų funkcijų, bet priklausys VLG įmonių grupei.

- Ačiū už pokalbį.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"