TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Laivų taršai mažinti siūlo išeitį

Jūrų pramonės nerimas dėl prieštaringai vertinamo EK reikalavimo nuo 2015 metų mažinti laivų oro taršą privertė sukrusti skandinavų inžinierius. Vieniems - išlaidos, kitiems - nauda.

Šiuo metu laivų išmetamų dujų leistina sieros norma - 1 proc., o nuo 2015 metų Šiaurės Europoje įsigalios griežtos pataisos, apribojančios sieros emisiją iki 0,1 procento. Šiemet vasarą Europos Komisija (EK) perkėlė šiuos laivų taršos mažinimo konvencijos MARPOL reikalavimus į savo dokumentus, tačiau su išlyga. Kaip alternatyvą mažo sieringumo degalams laivuose bus leidžiama naudoti lygiavertes technologijas - dujų valymo sistemas.

Teigiama, kad nieko nedarant iki 2020-ųjų jūrų laivybos išmetamųjų oro teršalų kiekis būtų didesnis už bendrą Europos Sąjungos sausumos šaltinių išmetamą oro teršalų kiekį.

Rinkos naujovė

Laivų įrenginių gamybos lyderė Europoje suomių kompanija "Wartsila" ir estų koncernas "BLRT Grupp" susitarė bendradarbiauti diegiant laivų išmetamų dujų valymo sistemas - skruberius. Sutartis apima koncerno laivų statybos ir remonto įmones Estijoje, Suomijoje ir Lietuvoje - Klaipėdos vakarų laivų gamyklą (VLG). Pirmasis projektas buvo įgyvendintas Suomijos Turku laivų remonto įmonėje. Jis parodė, kad "BLRT Grupp" turi gerą modernizavimo darbų bazę ir geba tinkamai tvarkyti tarptautinių konvencijų reikalavimus tenkinančių projektų dokumentaciją.

"Wartsilos" sukonstruoti įrenginiai ir technologija yra novatoriškiausia priemonė laivų savininkams ir operatoriams, padėsianti jiems laikytis vis griežtesnių aplinkos apsaugos įstatymų, - nurodo gamintojai. Ši naujovė leidžia naudoti tuos pačius variklius, naudojančius dyzelinius degalus su dideliu sieros kiekiu, bet labai stipriai sumažina sieros kiekį išmetamose dujose. Įrengus tokius įrenginius poveikis aplinkai sumažėtų iki minimumo, nes sieros oksido kiekis būtų sumažintas beveik 99 proc., palyginti su variklio darbu be vėlesnio papildomo apdorojimo, taip pat sumažėtų ir azoto oksido emisijas. "Wartsilos" sieros emisijos mažinimo įrenginius jau sertifikavo klasifikacinės kompanijos "Det Norske Veritas" ir "Germanisher Lloyd".

Įrenginio kaina priklauso nuo laivo tipo, dydžio ir gali siekti iki kelių milijonų eurų. Todėl naujovių populiarumą slopina ekonominės priežastys. Neturtingų valstybių, tokių kaip Lietuva, laivų savininkai turės rinktis, ar laivą pjaustyti ir atiduoti į metalo laužą, ar pertvarkyti, ar dirbti už Europos šiaurinių ribų. MARPOL konvencija apima tik Baltijos ir Šiaurės jūrų bei Lamanšo sąsiaurio zoną. Tokia nelygybė, pasak laivų savininkų, iškreipia konkurenciją.

Tačiau jūrų transporto suvaržymas yra naudingas gretutiniam verslui. Laivybos analitikų duomenimis, skruberių paklausa rinkoje iki 2025 metų gali išaugti - iki 70 mlrd. JAV dolerių.

Daugės užsakymų

Dėl ekologijos "pamišę" skandinavai, rodantys pasauliui pavyzdį visose taršos mažinimo srityse, ir savo valstybių mokesčių politikos skatinami modernizuoti laivynus - Klaipėdos laivų statybos ir remonto verslo išganymas.

Prieš penkerius metus VLG su korporacija "Wartsila" įkūrė bendrą įmonę "Warsila BLRT Lietuva", kuri remontuoja variklius, pavarų dėžes, sraigtus ir kitą laivų įrangą. Šiemet lapkritį Olandijoje vykusios laivų verslo parodos metu kompleksinius technologinius sprendinius rinkai parengę suomiai pasiūlė VLG partnerystę išplėsti skruberių įrengimo laivuose veikla.

Lietuviai kol kas didelės ekonominės naudos iš laivų savininkams pasiūlytų naujovių neplanuoja. Pasak VLG vadovo Arnoldo Šileikos, ilgalaikė sutartis su "Wartsila" priartina laivų statybą prie visų reikliausių aplinkosaugos reikalavimų. VLG antrinė bendrovė Vakarų Baltijos laivų statykla dviejuose statomuose ekologiniuose vilkikuose danų kompanijai "Switzer" jau sumontavo sieros išmetimą mažinančius įrenginius. Tokią sąlygą techninėje laivo specifikacijoje buvo nurodę patys užsakovai. "Šis įrenginys taip pat gali būti sumontuojamas ir jau pastatytuose laivuose. Todėl tikimės, kad moderni technologija turės paklausą ir padidins mūsų grupės įmonių užsakymų kiekį", - viltimis dalijosi A.Šileika. Šiuo metu Vakarų Baltijos laivų statykloje statoma 12 laivų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"