TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Laivų varžytinėms metas nepalankus

2016 03 29 6:00
Laivas „Deltuva“ pernai rudenį parplaukė į Klaipėdos uostą, po jo grįžo “Venta“, o dar trys laivai varžytinių pabaigos laukia Ispanijos uostuose. Vidos Bortelienės nuotraukos

Lietuvos jūrų laivininkystės laivams ieškoma naujų savininkų, bet susidomėjimas jais – menkas.

Bankrutuojančios įmonės interneto svetainėje vis dar dedami skelbimai darbuotojams ir kreditoriams su užrašu: „Lietuvos jūrų laivininkystės (LJL) kompanija, įsteigta 1969 metais, yra viena iš laivybos srities lyderių.“

Lietuvos laivų savininkų asociacijos vykdomasis direktorius Gintautas Kutka sako, kad vertinant laivybos situaciją būtų galima teigti, jog nuosmukio dugnas pasiektas. Šiokį tokį prekybos pagyvėjimą jaučia tik keli segmentai: ro-ro, konteinervežiai, refrižeratoriai. O sausakrūviams laivams, tokiems kaip LJL laivai „Deltuva“, „Romuva“, „Voruta“, „Venta“ ir „Raguva“, kuriuos bankrutuojanti įmonė parduoda iš varžytinių, rasti užsakymų nelengva. Todėl tikimybė, kad jie suras pirkėjų turto vertintojų nustatyta kaina, nedidelė.

Sumažės laivynas

Lietuvos jūrų laivų registre, kovo 1 dienos duomenimis, įregistruoti 106 laivai. Tai – dviem daugiau nei prieš metus, tačiau kelių laivų iškart Klaipėdos uostas greitu laiku gali netekti. Šiuo metu iš varžytinių pardavinėjami 5 LJL laivai ir vienas žvejybos, priklausęs bendrovei „Anuva“.

Registruotų prekinių laivų, kurių bendrasis tonažas (BT) viršija 100 tonų, yra 43, vėliavos nekeičia ir vienas mažesnis; 45 – žvejybos, 11 – uosto vilkikų, 6 – specialiosios paskirties, tarp jų – Klaipėdos universiteto mokslinių tyrimų laivas „Mintis“. Į registrą neįrašomi kariniai, pasienio, sportiniai bei nekomercinės paskirties pramoginiai laivai.

Laivų savininkų asociacija vienija maždaug 35 laivus valdančias įmones, įskaitant LJL. Šią likvidavus, nariams suskaičiuoti pakaks vienos rankos pirštų. Tai – danų kapitalo bendrovė „DFDS Seaways“ (8 ro-pax keltai ir 2 ro-ro laivai), Limarko laivininkystės kompanija (4 refrižeratoriai ir 2 konteineriniai), „Baltnautic Shipping“ (18 tipo upė – jūra laivų, skirtų trumpųjų nuotolių laivybai, bet Klaipėdoje registruoti tik 6), „Baltlanta“ (4 didieji žvejybos traleriai).

Asocijuota narė – „Hoegh LNG Klaipėda“, kurios laivas „Independence“ registruotas Singapūre.

G. Kutka sako, kad mūsų šalies laivų savininkų pamąstymų apie galimybę įsigyti kurį nors LJL laivą jam netekę girdėti, kita vertus – komerciniai dalykai neaptarinėjami viešai.

„Dėl nuolatinio laivų pardavimo prekybos laivynas mažėja. Investuotojų Lietuvoje pakanka, bet ar šįkart atsiras investuojančiųjų į jūrų verslą – abejoju. Parduodami iš varžytinių laivai – nepaklausūs. Jeigu pirktų tik dėl Lietuvos vėliavos – tai būtų patriotinis gelbėjimas“, – apie galimybę LJL laivus išlaikyti Lietuvos laivų registre svarstė G. Kutka.

Skubina varžytines

Klaipėdos apygardos teismas gruodžio 14 dieną tenkino LJL generalinio direktoriaus Sigito Dobilinsko prašymą ir įmonei iškėlė bankroto bylą, o vasario 26 dienos nutartimi paskirtam administratoriui leido pradėti bankrutavusios LJL laivų varžytines.

Kovo 1 dieną paskelbtos pirmosios varžytinės baigsis kovo 31-osios rytą. Pradinė pardavimo kaina: „Venta“ – 1 904 417 eurų, „Romuva“ ir „Voruta“ – po 1 723 044 eurus, „Raguva“ – 1 632 357 eurai, „Deltuva“– 1 541 671 euras. Du laivai – „Venta“ ir „Deltuva“– šiuo metu stovi Klaipėdos uoste, o trys kiti likę užsienyje.

Kreditoriai informavo LJL bankroto administratorių Dalių Volskį, kad neturės galimybės apmokėti laivų išlaikymo 6 mėnesius, vykdydami įprastą bankroto procedūrą. Todėl pardavimui taikoma skubos tvarka.

D. Volskis „Lietuvos žinioms“ sakė, kad pagrindiniai kreditoriai tik sutiko parduoti turtą, o laivų kainas tvirtino teismas pagal turto vertintojų išvadas. Jei pirmosios varžytinės neįvyks, o būtent tokia eiga prognozuojama, balandžio viduryje bus šaukiamas kreditorių susirinkimas ir bus prašoma skelbti pakartotines varžytines sumažinta kaina. Galbūt, taupant laiką, pakartotines varžytines iškart skelbs administratorius, kaip nuspręs teismas.

„Skubinti varžytines yra labai svarbu, nes laivuose jų saugumui užtikrinti dirba žmonės, patiriamos didelės išlaidos. Užsienyje likę laivai naujų krovinių, įmonei paskelbus bankrotą, neturi. Teismui bus teikiamas tvirtinti 1,5 mln. eurų darbuotojų reikalavimas, kitų kreditorių reikalavimų sąrašas dar tikslinamas. Šiuo metu įgulų išlaikymu rūpinasi kreditoriai, vėliau dalį užmokesčio darbuotojai gaus iš Garantinio fondo“, – teigė D. Volskis.

Administratorius sutinka, kad LJL laivams parduoti dabar netinkamas metas, gauti geresnę kainą sunku dėl menkos paklausos. Nors elektroninė varžytinių sistema pritaikyta Lietuvos vartotojams, dalyvauti varžytinėse, anot D. Volskio, gali visas pasaulis. Žinia tarptautinei rinkai apie parduodamus laivus buvo transliuojama per laivų brokerius – informuota daugiau kaip 10 Europos brokerių kontorų, turinčių kontaktus su laivų savininkais.

Pernai gruodį pripažindamas LJL bankrutavusia, teismas nustatė, kad įmonės veikla per pastaruosius trejus metus buvo nuostolinga, o pagerėti šiai situacijai perspektyvų nėra, nes patiriamos sąnaudos viršija pajamas.

Bylos medžiagoje nurodyta, kad įmonės skolos viršijo 22,5 mln. eurų, o ilgalaikį turtą, įvertintą daugiau negu 24 mln. 125 tūkst. eurų, daugiausia sudaro įkeisti laivai, iš kurių trys – areštuoti. Trumpalaikio turto bendrovė turi daugiau kaip 7 mln. 276 tūkst. eurų. Beveik visą jį sudaro įvairios atsargos, išankstiniai apmokėjimai ir nebaigtos vykdyti sutartys. Teismo nuomone, dėl šių aplinkybių reali minėtų turtų vertė gali būti mažesnė.

Kreditoriai buvo informuoti, jog LJL negali ir ateityje neturės galimybių atsiskaityti už visas suteiktas paskolas. 4 LJL laivai yra įkeisti SEB bankui, 1 – „Lietuvos geležinkeliams“ ir Smiltynės perkėlai, kuri pernai gegužę LJL suteikė trumpalaikę 0,5 mln. eurų paskolą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"