TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Latviams Klaipėdos uostas – per ankštas

2016 02 10 6:00
Latvių bendrovės įsitvirtinto Klaipėdos uoste viena - statydama SGD terminalo infrastruktūrą, antroji – keleivių ir krovinių terminalo krantines. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Pralaimėję didelės vertės Klaipėdos uosto viešųjų pirkimų konkursą užsienio rangovai kreipėsi į teismą. Užsakovai sutrikę, ar statybas pradėti nedelsiant, ar laukti bylos pabaigos ir prarasti brangų laiką.

Klaipėdos uoste latvių kompanijos BMGS ir „Latvijas tilti“ pasirodė prieš keletą metų. Pirmoji įsitvirtino statydama SGD terminalo infrastruktūrą, antroji – keleivių ir krovinių terminalo krantines.Tačiau pernai, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai (KVJUD) paskelbus krantinių, kuriomis naudojasi kompanija „Bega“, rekonstrukcijos rangovų atranką, latviams pirmą kartą teko susidurti akis į akį ir tapti konkurentais. Spalio 23 dieną KVJUD viešųjų pirkimų komisijai konkurso laimėtoju pripažinus „Latvijas tilti“, pasiūliusią mažiausią 13,2 mln. eurų kainą, antroje vietoje likusi kompanija BMGS su partnere „Hidrostatyba“, teikusios 14,9 mln. eurų kainos pasiūlymą, kreipėsi į Klaipėdos apygardos teismą. Komisijos sprendimą dėl pasirinkto tiekėjo prašoma panaikinti.

Pasirašyti gali

BMGS bando įrodyti, kad „Latvijas tilti“ kaina yra neįprastai maža ir nepagrįsta, todėl turėtų būti atmesta. Kompanijos ieškinį priėmęs Klaipėdos apygardos teismas pernai lapkritį pritaikė laikinąsias apsaugos priemones – 67–68 krantinių rekonstrukcijos konkursą sustabdė. KVJUD tokią nutartį apskundė ir praėjusią savaitę sulaukė palankaus Lietuvos apeliacinio teismo (LAT) sprendimo. Šis teismas nusprendė, atkreipdamas dėmesį į valstybės interesus, kad KVJUD gali su Latvijos bendrove „Latvijas tilti“ pasirašyti sutartį dėl krantinių rekonstrukcijos.

„Delsimas vykdyti pirkimą trikdo uosto veiklą, nesudaro prielaidų uostui veikti ir priimti laivus visu pajėgumu, tai ilgalaikėje perspektyvoje gali lemti nuostolius uostui dėl delsimo rekonstruoti pasenusią infrastruktūrą, kurios dalis jau apskritai pripažinta avarinės būklės, taigi netinkama eksploatuoti“, – rašoma LAT nutartyje. Pažymima, kad bylos nagrinėjimas Klaipėdos apygardos teisme užtruko ir jau viršija Civilinio proceso kodekse nustatytus terminus. Daryti išvados, kad už „Latvijas tilti“ pasiūlytą kainą nėra galimybės kokybiškai atlikti darbus, esą trūksta ekspertų argumentų. Tačiau LAT nepaneigė BMGS tesės ginti ekonominius interesus, jeigu pavyktų įrodyti, kad konkurso laimėtojas atrinktas neteisėtai.

Spręs valdyba

Klaipėdos apygardos teisme BMGS ieškinys nagrinėjamas uždaruose posėdžiuose. KVJUD Teisės skyriaus viršininko Lino Rudžio teigimu, analogiško atvejo, kai konkurso nelaimėjusi kompanija klausimą sprendžia tokiu būdu, uoste nėra buvę, nes teismas šioje byloje nevertins dalyvių atitikties konkurso sąlygoms. Ieškovui šią bylą laimėjus, konkurso komisijai tektų grįžti į vertinimo etapą. Klaipėdos apygardos teismas, kaip pažymi KVJUD teisininkas, negalutinė instancija, vienokį ar kitokį sprendimą nepatenkinta šalis skųs. Tad įrodinėjimų procesas gali užtrukti net pusantrų metų.

Kita vertus, anot jo, pasirašius sutartį su konkurso laimėtoju gali kilti rizika, kad bylą laimėjęs ieškovas, jei sutartis būtų pasirašyta su „Latvijas tilti“ ir darbai jau būtų pradėti, mėgins skaičiuoti žalą ar nuostolius, nes atsukti laiko atgal būtų neįmanoma.

„Ką tik susipažinome su LAT nutartimi, sprendimą, ar pasirašyti sutartį su „Latvijas tilti“, turės priimti valdyba artimiausiu metu. Bet posėdžio data dar nėra paskirta. Kyla dilema, ar geriau nieko neveikti, laukti proceso pabaigos, skaičiuojant negautas valstybės pajamas, ar įforminti sandorį su „Latvijas tilti“, – aiškino L. Rudys.

Abi latvių bendrovės pastaruoju metu Klaipėdos uosto viešųjų pirkimų konkursuose dėl užsakymų varžosi itin aktyviai. KVJUD informacijoje skelbiama, kad „Latvijas tilti“, nurungusi „Hidrostatybą“ ir BMGS, rekonstruoja 66 krantinę, BMGS tvarko naftos terminalo krantines, „Hidrostatyba“ dirba „Klaipėdos laivų remonto“ akvatorijoje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"