TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Latvijos uostų apyvarta mažėjo

2014 01 09 14:38
Rygos uostas. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Praėjusiais metais rekordinių rezultatų nepasiekė ne tik Klaipėdos uostas, bet ir konkurentai: Rygos, Ventspilio, Liepojos uostai.

Rygos uosto direkcija pranešė, kad 2013 metais uostas perkrovė 1,6 proc. mažiau krovinių nei užpernai – 35,46 mln. tonų. Mažėjo anglių, naftos produktų, medžio drožlių, grūdų apyvarta. Tačiau 5 proc. padaugėjo konteinerių – iki 388 tūkst. sąlyginių dėžių (TEU). Jūrų perkėloje ro-ro krovinių padaugėjo beveik 2 proc. – iki 596,7 tūkst. tonų. Rygos krovinių struktūroje tranzito dalis siekia 80 procentų.

Anksčiau buvusiame didžiausiame specializuotame Latvijos uoste Ventspilyje posūkis į universalumą vyksta, tačiau lėčiau nei tikėtasi, nes apyvartos prieaugis priklauso ne tik nuo kaimynės Rusijos prekybos tempų, bet ir nuo Rygos konkurencijos. Ventspilio uosto administracijos paskelbtais duomenimis, 2013 metais perkrauta 28,8 mln. tonų krovinių – 5,2 proc. mažiau nei 2012 metais. Padidėjo generalinių krovinių apyvarta, tačiau mažėjo naftos, trąšų, grūdų.

Toks maždaug 5 proc. siekiantis apyvartos kritimas, koks pernai stebėtas ir Klaipėdos uoste, kurio apyvarta smuktelėjo iki 33,32 mln. tonų, vadinamas mechaniniu ir laikinu, neatspindinčiu grėsmių. Tačiau ryškiai neigiama Liepojos uosto statistika - tai ženklas, kad Lietuvos grūdų eksportuotojai pasirinko naujų žemės ūkio produktų terminalų atidariusį Klaipėdos uostą.

Portalo portnews.ru žiniomis, Liepojos uosto apyvarta pernai krito 34,9 proc. – iki 4,84 mln. tonų, nors buvo planuota 6 mln. tonų apyvarta. Labiausiai, beveik 35 proc., arba milijonu tonų sumažėjo grūdų krova – iki 1,9 mln. tonų.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos duomenimis, žemės ūkio produktų 2013 metais krauta 3,15 mln. tonų – 14,8 proc., arba 406 tūkst. tonų, daugiau nei 2012 metais. Grūdai priskiriami prie strateginių Klaipėdos uosto krovinių - daugiau krauta tik naftos produktų (7 mln. tonų), trąšų (6,9 mln. tonų), ro-ro technikos (4,6 mln. tonų). Konteinerių padaugėjo 5,6 proc. – iki 402 535 TEU. Nors pagal bendrą apyvartą Ryga Klaipėdą lenkia, mūsų uostas Baltijos šalyse yra konteinerių krovos lyderis ir tokiu planuoja išlikti 2014 metais.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"